PDA

View Full Version : LTD EC1000vbk element vervangen



RedBuell
19 juni 2007, 12:50
Hee hee, vandaag mijn LTD EC1000 VBK ontvangen.

Alles is goedgegaan, ziet er goed uit geen beschadigingen etc. goed kontakt met de winkel gehad kortom alles is goed gegaan en dat voor € 250,- minder dan bij Thomann.de.

IK wil hem wel even goed laten afstellen, iets fretbuzz terwijl de actie best hoog is. Ik heb nog een EMG 85 liggen die ik in de brug wil proppen. HOe kan ik dat het beste aanpakken? snaren eraf, pickup frame eraf en omwisselen, is het zo simpel of komt er meer bij kijken.

Hij voelt goed aan en ligt goed in de hand, niet versterkt behoorlijk luid en de clean van de EMG 60 is echt goed. De clean van de 81 valt me echt behoorlijk mee moet ik zeggen, op het od1 kanaal klinkt de 81 iets te iel, weinig bas zeg maar. Op het od2 kanaal (eigenlijk gewoon een 20db boost) klinkt ie best goed moet ik zeggen.

Als mijn Ibanez klaar is van de spuiter (wat nog wel een tijdje gaat duren) gaat er een 60/85 setje in en dan hou ik de LTD voor de lage tunings met het 60/81 setje. Nu wil ik het proberen met de 85 in de brug, klinkt iets voller neem ik aan.

Kortom even 2 vragjes dus, waar in Amsterdam kan ik hem het beste laten afstellen en hoe kan ik het brug element vervangen.

O ja nog een ding, er zitten sperzel locking tuners op. Hoe werken die dingen precies, wat is de funktie van het wieltje wat er onder zit, als ikhem aangedraaid heb kan ik nog steeds gewoon stemmen.

EDIT: vergeten '' In Amsterdam" te vermelden

Bl44t44p
19 juni 2007, 12:53
LTD EC1000 VBK voor minder dan 250 euro? Mag jij mij vertellen waar dan beste ik er meteen 10.

1000 euro bij Thomann (http://www.thomann.de/thoiw7_esp_ltd_ec1000_vbk_prodinfo.html)

rocker_71
19 juni 2007, 12:55
LTD EC1000 VBK voor minder dan 250 euro? Mag jij mij vertellen waar dan beste ik er meteen 10.

Nee, goed lezen: voor 250 euro minder dan bij thoman. Dus voor 750 euro.

Gielz
19 juni 2007, 12:56
edit : zelfde als hierboven

RedBuell
19 juni 2007, 13:21
Nee, goed lezen: voor 250 euro minder dan bij thoman. Dus voor 750 euro.


Zelfs iets minder nog, gewonnen op Ebay (nieuw) voor 714, totaal met verzekerd versturen en tracking nummer erbij 749.

Hij moet alleen even afgesteld worden en ik wil even uitproberen hoe die 85 klinkt in de brug.

casper innosence
19 juni 2007, 13:53
Zelfs iets minder nog, gewonnen op Ebay (nieuw) voor 714, totaal met verzekerd versturen en tracking nummer erbij 749.

Hij moet alleen even afgesteld worden en ik wil even uitproberen hoe die 85 klinkt in de brug.

EMG heeft een makkelijk systeem voor elementen, gewoon snoertje loskoppelen en de 85 er aan hangen, effe de pickup ring om zetten en klaar is kees.. meeste werk is het om de snaren er af te halen..

gerrekat
19 juni 2007, 14:09
die locking tuners werken zo dat als je je snaar door het gaatje steekt en je die schroef aan de achterkant dichtdraait je snaar vastgeklmd zit in het gaatje. Aardige gitaren die Eclipses, ik heb een ESP model gehad helaas mij iets te plastic.

RedBuell
19 juni 2007, 14:33
Ik heb net een 85 in de brug gezet, was ff werk om het voorzichting te doen, die matte lak beschadig je zo. Kwam er aldoende dus ook achter hoe het zit met die sperzels :) .

IK heb het idee dat die 85 minder output heeft, wel iets meer bas maar vond de 81 iets feller/gemener klinken. Beiden vind ik minder klinken op het OD1 kanaal, terwijl OD2 (het boostkanaal) zeer lekker klinkt. Ik wil ook niet te veel blijven wisselen want ik vind die schroefjes steeds in en uit de body draaien ook niet je van het.

Hoe kan ik trouwens het beste de hoogte van de pickups instellen, ik weet dat ik moet draaien maar wat is een goeie afstand tot de snaren?


Iemand nog een suggestie waar ik goed mijn gitaar kan laten afstellen in Amsterdam??