PDA

View Full Version : Voor de Nile Fans



Bloodline
18 juni 2007, 21:51
:)

http://www.mendelb.com/The%20Day%20of%20Ra.mp3

Gitaren PODXT
drums DFHS
DAW: Nuendo 3



Gegroet,

Mendel

interessander
18 juni 2007, 22:00
Of voor de fans van the monolith deathcult natuurlijk ;)

Ik vind die slepende ratelriffs met snelle doublebass altijd zo lekker, bolt thrower on steroids zeg maar..

Gitaro
18 juni 2007, 23:21
Lekker liedje weer hoor. Toevallig vandaag het nieuwe Nile album gedownload. Toch iets te veel van het goeie voor mij (wat blastbeats e.d. betreft), die drummer is bezopen snel.

Solidkick
19 juni 2007, 19:38
Ouch! Die is zwaar.
Vet geproduceerde sound.

Keep serving up the Mayhem!

Tias
19 juni 2007, 21:06
klinkt weer heerlijk zoals gewoonlijk, en et heeft toch wel iets van nile weg
keep it up

Swan
21 juni 2007, 18:06
vette productie! lekker gitaargeluid, die logge riff met dubbele bass is erg lekker, ik krijg er bijna zin van om weer es wat metal op te zetten

Bloodline
21 juni 2007, 18:48
hahah iedereen bedankt !!

Wel zwaar hoor dat Dropped A !

Methilde
21 juni 2007, 18:58
Ah, ook een DFH gebruiker. Hoe stel je die sounds zo mooi scherp in? Ik krijg alleen zo'n dof standaard geluidje :)

Klinkt erg lekker, dit stuk. Ik kende je muziek al van Metalfan, waar je toen dat epos "Pharao's Empire" op had gezet. Very impressive!

Han S
21 juni 2007, 19:41
Muzikaal en speltechnisch helemaal niks mis mee, mastering volkomen kut. De dynamiek is nog geen halve deciBell en hij clipt voortdurend. Klinkt daarom veel slechter dan je vorige producties en dat is zonde want het kan fantastisch klinken zo te horen.

Waarom wil je alles zo fokking hard? Met een dBtje of 3 dynamiek en net onder het clipnivo blijven klinkt deze snoeiharde muziek nog een stuk beter.

Tias
21 juni 2007, 21:41
hahah iedereen bedankt !!

Wel zwaar hoor dat Dropped A !
wat voor snaren gebruik je?
ik heb .13 0.62
maar et kan ietsje strakker vind ik, en toch vind ik em niet helemaal lekker spelen

p.s. ik speel ook af en toe in drop a

Solidkick
22 juni 2007, 14:43
Waarom wil je alles zo fokking hard?

Nigel Tufnel: These go to eleven.

Han S
23 juni 2007, 20:42
En verder............................?

Bloodline
24 juni 2007, 12:12
Heren her was ik weer.

1ste: bedankt voor het commentaar !!!

Hans S: Tja ik d8 ik wel het ff lekker op volume hebben maar ik heb soms een probleem met die voxengo compressor met die grote knop ( waar je dan alles een stuk harder mee kan zetten en het toch niet clip die jij me gegeven hebt )

Vaak als ik hem dan in stel en haal die knop naar bijv 4db dan is hij wel een stukje harder en clipt hij niet, maar op een of andere manier is de hele kracht van de snair dan weg ? Moet ik hem mischien dan anders instellen ?

Bloodline
24 juni 2007, 12:15
Vergeten Han S om je nog te beantwoorden waarom ik alles zo hard wil:

Ik woest er al vanaf het begin dat ik opneem mee rond dat dan mijn opnames niet op dezelfde volume level zit als bijv van prof. cd's. dan luister ik bijv een nummer van mezelf en dan bijv een nummer van the haunted of machine head, BAM, moet ik direct mijn speakers zachter zetten anders knallen ze uit elkaar.

Ik vraag me ook af hoe kunne hun zo hard opnemen zonder dat het clipt ofzo ?
Hoe kan ik mijn opnames op datzelfde volume krijgen van cd's van Andy Sneap of Colin Richardson zonder dat ik de kracht verlies.

Mischien ligt het aan DFHS dat die samples niet te hard zijn opgenomen.
geen id

Han S
24 juni 2007, 15:44
Vergeten Han S om je nog te beantwoorden waarom ik alles zo hard wil:

Ik woest er al vanaf het begin dat ik opneem mee rond dat dan mijn opnames niet op dezelfde volume level zit als bijv van prof. cd's. dan luister ik bijv een nummer van mezelf en dan bijv een nummer van the haunted of machine head, BAM, moet ik direct mijn speakers zachter zetten anders knallen ze uit elkaar.

Ik vraag me ook af hoe kunne hun zo hard opnemen zonder dat het clipt ofzo ?
Hoe kan ik mijn opnames op datzelfde volume krijgen van cd's van Andy Sneap of Colin Richardson zonder dat ik de kracht verlies.

Mischien ligt het aan DFHS dat die samples niet te hard zijn opgenomen.
geen id

Ik heb toch heel duidelijk uitgelegd hoe je die PSP VW moet instellen voor optimaal resultaat in jouw geval. (Het was geen Voxengo)

Is het nou echt zo belangrijk om het net zo hard te hebben dan? En hoe klinken die CD's die zo hard zijn dan? Of is dat minder belangrijk?

Als je ff tijd hebt, lees dan eens dit draadje (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=74626) en vertel wat je daar van vindt.

En klik hier eens op (http://gearslutz.com/board/attachment.php?attachmentid=19965&stc=1&d=1147903807) en als je weer eens een half uurtje hebt lees dan dit ook ff (http://www.izotope.com/artists/dave_moulton.asp?id=1)

Han S
1 juli 2007, 18:27
Toch wel zonde dat ie wegzakt, ik had een paar mooie links voor je gepost.

Das Schaap
1 juli 2007, 20:14
Bloodline, je moet gewoon Izotope Ozone "bemachtigen" en de handleiding/introductie van dit programma op hun site downloaden. Ga dan vervolgens alles af wat ze daar in behandelen en maak dan nog eens master (en vermoedelijk ook nieuwe mix) van een nummer. Leg ze dan eens naast elkaar en merk het verschil.

Je krijgt hier continu een veer en je reet en gelukkig probeert Han je verder te sturen want die ziet ook wel dat er veel meer uit te halen is. Doe dat dan ook.



En ga natuurlijk gewoon door met wat je leuk vindt, je moet natuurlijk niks. :)

Bloodline
2 juli 2007, 00:56
Heren was ik weer !

Han S: Ik heb dat hele artikel doorgelezen en vond het super interessant !
Ik zit te prutsen en wat ik kan hoe die master dingen in elkaar zitten ( L2 + C4 )

Het Schaap: Izotope Ozone !! ik google al meteen.