PDA

View Full Version : gitaar kopen en opmaken



Dreamer
18 juni 2007, 21:08
Vaak hoor ik dat mensen voor een prikje een nieuw gitaar hebben (€170 ofzo)
door ergens een gitaar op te kopen en wat op te maken.

Mijn vraag: zitten jullie dan de hele tijd marktplaats, ebay, kapaza, ... af te schuimen om net die goedkope body/neck eruit te vissen en op te kopen?
of kom je er bij toeval op uit en denk je: hey, dit is ook wel eens leuk om te doen.

grtz

jimihattricks
18 juni 2007, 22:09
Vaak hoor ik dat mensen voor een prikje een nieuw gitaar hebben (€170 ofzo)
door ergens een gitaar op te kopen en wat op te maken.

Mijn vraag: zitten jullie dan de hele tijd marktplaats, ebay, kapaza, ... af te schuimen om net die goedkope body/neck eruit te vissen en op te kopen?
of kom je er bij toeval op uit en denk je: hey, dit is ook wel eens leuk om te doen.

grtz

ehm

ja, dat eerste...

:sssh:

pasqual
18 juni 2007, 22:44
ik heb zelf een tijdje terug een roadstar body uit de jaren '80 via marktplaats gekocht en die zag er niet uit. maar toen ie geschuurd en gelakt was, was ie prachtig en belangrijker; uiteindelijk een geweldige gitaar geworden met een strat hals en fender mim elementen en een rockinger brug erop en eigen gemaakte pearloid slagplaat. de body heeft mij 40,- euro gekost. de hals 30,- euro. de slagplaat 35,- euro. de elementen 35,- euro. de brug 30,- , de neckplate, jackplate, pots, schroeven zo'n 25,- en de lak zo'n 30,- .
reken maar uit. de hals was een gokje maar is gelukkig een goeie gebleken en de brug heb ik veel werk aan gehad om 'm op de juiste plaats te krijgen. ik zit dus al op zo'n 225,- euro en dan ben ik vast nog wel iets vergeten.
nogmaals: het is echt een goeie, zuivere gitaar geworden met een goeie sustain en sound maar dat was vantevoren maar de vraag. ik denk niet dat je het redt met 170,- euro maar je kan geluk hebben. misschien kun je een mindere gitaar kopen waarvan je weet dat de body en hals van goeie kwaliteit zijn en dan upgraden en eigen maken?

succes en groeten, Pasqual.

KoenB
20 juni 2007, 02:30
Het beste is gewoon wat aardig spul op de kop tikken. Stel iemand heeft een gesloopte gitaar voor een prikkie in de aanbieden waarvan de elementen kapot zijn, brug deugt niet, potmeters kapot etc. Die mensen staan te roepen dat er zo veel aan moet gebeuren voor je geluid uit die gitaar kan halen, maar in feite heb je gewoon een goedkope hals. Beetje rondsnuffelen op marktplaats dus, en vaak weten muziekwinkels ook wel wat leuks (in Delft heb je een winkel die alles van top tot teen aan gitaren en andere instrumenten kan repareren, dus die kunnen me altijd aan onderdelen helpen... maarja die mazzel heb ik dan weer).

Of je wacht tot je spontaan iets tegen het lijf loopt. Dat kan alleen wel even duren..

DarknessAwaits
20 juni 2007, 11:18
Het beste is gewoon wat aardig spul op de kop tikken. Stel iemand heeft een gesloopte gitaar voor een prikkie in de aanbieden waarvan de elementen kapot zijn, brug deugt niet, potmeters kapot etc. Die mensen staan te roepen dat er zo veel aan moet gebeuren voor je geluid uit die gitaar kan halen, maar in feite heb je gewoon een goedkope hals.

Jep, zo heb ik ook een mooie Ibanez hals overgehouden. Het was een complete Ibanez RG270DX maar er moest behoorlijk wat aan gedaan worden. Gekocht voor €75 (superkoopje) en het restant verkocht voor iets van 60 euro. 15 euro voor een hals dus :D.

KoenB
22 juni 2007, 14:40
Jep, zo heb ik ook een mooie Ibanez hals overgehouden. Het was een complete Ibanez RG270DX maar er moest behoorlijk wat aan gedaan worden. Gekocht voor €75 (superkoopje) en het restant verkocht voor iets van 60 euro. 15 euro voor een hals dus :D.

En zo'n ibanez hals is zeker geen slechte, dus daar ben je met 15 euro zeker mooi aan gekomen :D