PDA

View Full Version : 2 demo nummers



sregor
18 juni 2007, 20:21
Beste allen. Een tijd gelee heb ik deze nummers hier gepost voor jullie reacties. Dit was echter nog zonder zang. Hier twee nummers waarvan de zang nu ook af is. graag had ik van jullie tips gehad alvorens we gaan mixen en masteren. Wat je hier hoort is dus een ruwe mix, waar nog aan geknipt en geplakt, gemixed en gemasterd moet worden. Effecten die je hoort zijn ff snel voor het idee gedaan en moeten nog gebalanceerd evenals de instrumenten en vocals.

ben benieuwd a) wat jullie er van vinden
b) wat jullie adviezen/deviezen zijn tot het mixen/masteren

hier zijn ze dan BVD
Just some old news ruwe mix (http://media.putfile.com/Just-some-Old-news-ruwemix)

Strange little bed ruwe mix (http://media.putfile.com/Strange-little-bed-ruwemix-)

mzzl,

oorzaak
18 juni 2007, 23:25
Nou eh... die gitaar moet wat harder en de rest wat zachter, enneh..

Nee zonder flauwekul: jullie muziek spreekt me wel aan. Het heeft een bepaalde stevigheid en toch ook weer iets melancholisch, door de zangmelodieën denk ik. Het invallen van die blazers (old news) is erg verrassend, de samenzang is goed. Ik vind de nieuwe nummers sterker van opbouw dan Alone (het clipje), daar vind ik op een gegeven moment de spanning wat uit raken.

Voor het mixen: vind ik erg moeilijk om een ander advies over te geven. Mijn eigen valkuil is altijd dat ik veel te veel naar mijn eigen net-ingespeelde partijen luister in plaats van naar het totaal. Ik zou zorgen dat je tussendoor de liedjes een tijdje opzij legt. Als je het durft zou ik er een niet-bandlid een flinke stem erin geven, die heeft vanzelf wat meer afstand en is niet gefocust op één bepaalde partij. Niet dat ik daar zelf een held in ben hoor!

En als je er budget voor hebt, in twee rondes mixen. Maak iets waarvan je denkt dat het goed is, branden en dan op alle (on)mogelijke plekken afluisteren. Dan komen er waarschijnlijk nog wel dingen tevoorschijn die je in de studio niet opgevallen waren. En dan een ronde om die te fixen.

Mijn ervaring met masteren is dat je van een goeie mix iets geweldigs kan laten maken. Maar als de mix matig is, kunnen ze helaas niet toveren...

Van mij mag je gitaar wel wat steviger naar voren in de definitieve mix, je speelt mooie akkoorden en het geluid spreekt mij ook aan. Mag gehoord worden!

Op je site staat dat jullie band niet compleet is, hoe is dat mogelijk? En wat mis je dan?

Groeten, Frits

sregor
18 juni 2007, 23:55
Allereerst bedankt voor je reactie!

Onze pianist gaat emigreren naar manchester voor zijn werk en onze drummer daar hebben we afscheidt van genomen. Wij hadden met z'n vieren duidelijk een doel voor ogen zowel muzikaal als toekomst gezien die erg afweek van zijn kijk op de zaak. We hebben inmiddels wel al een nieuwe drummer, alleen een pianist vinden wil niet zo lukken.

We schrijven wel gewoon nummers door en zodrA WE WEER COMPLEET ZIJN GAAN WE ZSM WEER(KUT CAPSLOCK) de buhne op en nog 6 andere nummers opnemen.

RonnyV
18 juni 2007, 23:57
Just some old news:

Het klinkt een beetje als de eindtune voor een film ;-)
En ik ben het verder wel eens met mijn voorganger...

Wel jammer dat het qua volumes erg slecht is afgemixt... de gitaar valt in het niets en de piano is op sommige punten te hard. En ook mis ik een beetje compressie op de drums.
Verder zie ik geen hit potentie in het nummer, maar ik weet niet of dat de bedoeling. qua arrangement zit het wel leuk in elkaar.
Op zang gebied mag het iets strakker met de 2e stem. Maar dit is een kwestie van de 2e stem track stukje bij beetje iets strakker onder de 1ste vocal te zetten.

Strange little bed:
klinkt wederom wel lekker. maar vooral de drums vind ik zo vlak...het is net alsof de drummer op sommige punten gewoon te zacht slaat. maar compressie doet hierin grote wonderen.
De 2e stem hierin is wel iets strakker waardoor het meer harmonisch klinkt.
Ik denk wel (maar dat is mijn mening, smaken verschillen) de gitaar mocht iets meer power hebben. De track zelf mag iets meer gevoel hebben, dus iets meer en minder power op sommige stukken.

Ik zeg lekker zo door gaan, je hebt zeker een band met potentie! Het juiste nummer moet dan alleen nog komen op het juiste tijdstip.

sregor
19 juni 2007, 00:09
De opnames zijn nu gewoon nog in elkaar gevlanst dus als de onderlinge volumes goed staan afgesteld etc zal het al een stuk beter klinken.
Er is aan deze mix nog helemaal niets gedaan. Alles moet nog bewerkt worden, het is alleen maar zo er op ezet zodat we ongeveer konden horen hoe het er op staat.

Dat probleem met de drums ben ik het volledig mee eens en ik denk dat voornamelijk door onze ex-drummer komt. GOD bless the compressie idd.

We hebben de instrumenten met meerderee verschillende mics opgenomen dus ook dat kan nog helemaal ingesteld worden om meer dynamiek terug te krijgen.

We hebben het overigens zeker niet gemaakt om een hit te bouwen, maar we willen gewoon lekker stijlen een beetje afwisselen en "originele" muziek maken. Dat wil zeggen combies van stijlen en alternatieve akkoorden.

Ik denk trouwens dat strange little bed harmonischer klinkt omdat het op sommige stukken ook drie stemmig is en bij de tweede stem wat vaker dubbele partijen zijn gebruikt.

Bedankt voor de reacties iig. Hier hebben we zeker wat aan. het is de eerste keer dat we veel meer gefocused zijn op de productie van de nummers. vorige keer was het opnemen en braanden zeg maar. Is wel een vak appart vandaar dat suggesties altijd welkom zijn.

sregor
19 juni 2007, 14:40
iemand nog tips of opmerkingen waar we wat mee kunnen in de studio?


BVD

sregor
22 juni 2007, 23:15
a joh gun jezelf een comment.



lekker andermans shit afzeiken (of natuurlijk goed onderbouwde kritiek leveren mag ook)

Yamhammer_71
22 juni 2007, 23:33
Het lijkt wel wat op Franz Ferdinand, die muziek.

sregor
25 juni 2007, 23:46
uhh. hoe dat zo dan?


ik zou het zelf niet zo benoemen namelijk.