PDA

View Full Version : Wat vinden jullie van mijn Blues?



Hooligan601
18 juni 2007, 16:46
Ik ben weliswaar al echt even aan het gitaarspelen maar ik pak hem nu pas echt serieus op.... Dit is mijn Blues van 18-06... Kan iemand wat oordelen en/of aanbevelingen geven... Thanks!

Blues 18-06 (http://www.soundclick.com/bands/pagemusic.cfm?bandID=685730)

rocker_71
18 juni 2007, 17:00
Je bent wel lekker bezig. Zeker niet verkeerd.

Maar zonder backing klinkt het nogal leeg. Er is geen ritme, zeg maar. Probeer eens wat drums erbij op te nemen, of een stuk slaggitaar (bv een blues shuffle), dan wordt de timing ook wat anders en gaat beter klinken.

Ga vooral lekker door!

Hooligan601
18 juni 2007, 17:53
Ja dankjewel! Ik ben er ook mee bezig enzo, heb net een keyboard gekocht en heb de softwarepaketten Cubase en Reason 3... Ik ben een leek op dit gebied maar wil wel mn eigen backing kunnen regelen en componeren... Ik heb een toneport ux1 voor de recording van mn gitaar en heb dus een keyboard met midi interface voor aan te haken aan mn laptop...

Mijn vraag is nu, kan ik dan met dat keyboard alleen de geluiden spelen die in mijn keyboard staan of kan ik dan ook geluiden op mijn pc met mijn keyboard spelen
(ik zie overal dingen als refills etc. van reason 3 en drumkits etc. kan ik dan met mijn keyboard die drumkits spelen die op mijn pc staan?) ...

Nogmaals ik ben een n00b in dat wereldje maar ik wil het me wel eigen maken... iemand naast mijn blues stukje nog opmerkingen of tips op dat gebied?

GibsonDC
18 juni 2007, 19:23
ik vraag me af, heb je dit zelf verzonnen ?? het klinkt zo 'by the book' ... en verder sluit ik me aan bij rocker_71

mogwai
18 juni 2007, 21:46
Ik herkende het stukje dadelijk :D

Dit is oefening 7 uit het boekje " Blues you can use"

Goed bezig, de noten zijn juist, maar je moet er iets meer gevoel in proberen te brengen volgens mij, maar dit kan ook aan het geluid liggen want dat is niet echt wat het moet zijn...

op naar oefening 8 :)


Grtz