PDA

View Full Version : De "Total Bullshit" gitaar



Wouter J
18 juni 2007, 15:45
Even een gitaartje opknappen.

Okee ik heb het verhaal over die bartafel plank waar ik drie gitaar bodies uithaalde vaak verteld. De eerste van die drie bodies was een Knooren "Eva" een strat achtige met een ietwat kleinere body waar ik een drie kwart schaal hals op had gezet.
http://www.knooren.nl/guitars/instr06/voor.jpg
http://i36.photobucket.com/albums/e22/guitarman91/stratje.jpg

Maar ik had niet echt de moeite gedaan om dat ding een beetje mooi af te werken. Dus ik haalde hem afgelopen week uit elkaar en gaf hem een komplete make over. Ik freesde hem uit voor twee extra humbuckers en prepareerde hem voor het gebruik van een full scale strat hals. Toen lakte ik hem Rood en zette er een tekst op.
http://i36.photobucket.com/albums/e22/guitarman91/stratje2.jpg

En waarom deze tekst? Nou ik was in gesprek met mijn bandleden en die zeiden me dat al wat stickers and teksten op gitaarbodies gewoon alleen maar onzin waren, "totale Bullshit" en dus heb ik uit meligheid dat maar op mijn gitaar gezet. De letters zijn gemakkelijk te verwijderen.

Ik ga hem van geheel gouden hardware voorzien dus hij wordt een plaatje.

interessander
18 juni 2007, 16:28
....... dus hij wordt een plaatje.

Dat durf ik te betwijfelen............

rinaldo
18 juni 2007, 18:41
wat je zegt, total bullshit

Orpheo
18 juni 2007, 20:11
de knooren zelf is heel gaaf. jammer van de gekleurde lak. ben benieuwd of deze weer af komt :)

Wouter J
23 juni 2007, 18:29
de knooren zelf is heel gaaf. jammer van de gekleurde lak. ben benieuwd of deze weer af komt :)

Beantwoordt deze foto je vraag?

http://i36.photobucket.com/albums/e22/guitarman91/100_0172.jpg

Hij heeft twee ESP humbuckers die ik van mijn Viper heb afgesloopt en een Seymour Duncan JB bij de brug. De knoppen en de brug komen ook van die Viper.

Valoosj
23 juni 2007, 19:06
kan je meteen even posten in het 'de lelijkste gitaar' topic
:cheerup: :cheerup:

Wouter J
23 juni 2007, 19:13
kan je meteen even posten in het 'de lelijkste gitaar' topic
:cheerup: :cheerup:

Oh Ja?

En waarom dan, leg het me eens uit.

rinaldo
23 juni 2007, 20:31
nou, ik vind het ook niet een van de mooiste gitaren die ik hier voorbij heb zien komen,met alle respect maar ik vind het nogal een rommelig geval :satisfie:

Samder
23 juni 2007, 21:15
kan je meteen even posten in het 'de lelijkste gitaar' topic
:cheerup: :cheerup:

Hoe heet dat ook alweer... Ermmm. OJA! RESPECT? Waar is dat de laatste tijd gebleven op dit forum. Als je even iets verkeerds post of een rare (misschien stomme) vraag of wat dan ook stelt, word je gelijk op je vingers getikt!!....

Nu over de gitaar:

Het lijkt me een prima gitaar, volgens mij kan je er hard mee scheuren!! Ik ben meer een single coil iemand maar het lijkt me wel eens leuk om zo'n 3 × humbucker gitaar te proberen...

Leuke bridge ook!!

Peace

Valoosj
23 juni 2007, 21:31
Oh Ja?

En waarom dan, leg het me eens uit.

Het lelijkste gitaar topic is gebouwd op persoonlijke meningen. en mijn mening is dat deze perfect in dat topic past. het gaat niet om respect, ik vind dat persoonlijk een heel lelijke gitaar. tof voor je dat je dat ding helemaal herverfd hebt, en naar je hand gezet, daar kan ik wel respect voor opbrengen.

rinaldo
23 juni 2007, 21:55
ja respect moet je altijd hebben voor iedereen, maar het mag ook gezegd worden als je het helemaal niks vind.

als je een gitaar als deze op het forum zet met de tekst total bullshit erop verwacht dan niet dat iedereen gaat roepen dat het een prachtige gitaar is,
maar aan de andere kant als hij goed klinkt en jij bent er tevreden mee is het oke toch?

ik vind dat iedereen zijn mening mag zeggen, als het maar op een fatsoenlijke manier gebeurd.

en btw ik vind het ook een lelijke gitaar, maar dat had ik al gezegd. 8-)

Samder
23 juni 2007, 22:17
Tuurlijk, vrijheid van meningsuiting, helemaal met je eens hoor!

Maar als jij een gitaar af hebt gemaakt, en bent er best trots op, en het eerst wat iemand zegt over die gitaar is is: "kan je meteen even posten in het 'de lelijkste gitaar topic;' " komt dat niet bepaald leuk over (naar mijn idee dan.) Gewoon puur normen en waarden.

En oke stel je zegt dat je de gitaar lelijk vind, vertel dan ook gelijk waarom ;)

Peace

rinaldo
23 juni 2007, 23:01
ik zal je zeggen waarom ik de gitaar lelijk vind.

1. de kleur vind ik niet mooi, is niet strak gelakt ofzo maar lijkt wel met een kwast er op geverfd.

2 de tekst op de gitaar vind ik eh, ja total bullshit :)

verder vind ik de drie humbuckers op rij niet echt mooi op een strat achtige bodie.

maar verder is het totaal onbelangrijk wat ik er van vind, als wouter er maar gelukkig mee is.

Valoosj
23 juni 2007, 23:19
ik zal je zeggen waarom ik de gitaar lelijk vind.

1. de kleur vind ik niet mooi, is niet strak gelakt ofzo maar lijkt wel met een kwast er op geverfd.

2 de tekst op de gitaar vind ik eh, ja total bullshit :)

verder vind ik de drie humbuckers op rij niet echt mooi op een strat achtige bodie.

maar verder is het totaal onbelangrijk wat ik er van vind, als wouter er maar gelukkig mee is.

+1

ik wou ook niet respectloos overkomen, maar het verven had hij beter laten doen. ik heb ongeveer hetzelfde gedaan met mijn gitaar, en ik ben er ook trots op, maar het verven heb ik ook niet gedaan, en daar ben ik nog steeds blij om. ik vind het goed voor Wouter dat hij er blij mee is.

KoenB
24 juni 2007, 01:21
De verf is druiperig, ik zou bijna zeggen dat het kwastwerk was. Misschien toch een keertje over doen of laten doen (ik weet het ik ben de zoveelste). En misschien ziet mat schuren er ook goed uit. De letters zou ik wat strakker maken, ze zijn zo uitgesmeerd.

basje25
24 juni 2007, 16:23
Ik vind um wel vet :rockon:

Alleen jammer van de lak dat die wat minder is uit gevallen.. Maar dat van die 3 humbuckers onder elkaar vind ik er wel stoer uitzien ;) ...

Maar hoe is de klank eigenlijk.. Heb je een geluidsfragment ervan ofzo???

Gr .bas

jan jansen
24 juni 2007, 18:25
ik zal je zeggen waarom ik de gitaar lelijk vind.

1. de kleur vind ik niet mooi, is niet strak gelakt ofzo maar lijkt wel met een kwast er op geverfd.

2 de tekst op de gitaar vind ik eh, ja total bullshit :)

verder vind ik de drie humbuckers op rij niet echt mooi op een strat achtige bodie.

maar verder is het totaal onbelangrijk wat ik er van vind, als wouter er maar gelukkig mee is.


Volgens mij is dit prima verwoord.... :rockon: :rockon:

JJ

rinaldo
24 juni 2007, 20:14
hee janssen, back in town again? :)

Orpheo
25 juni 2007, 13:48
het resultaat is zeker niet verkeerd, maar die lak... echt jammer van die letters erop.

Kim Wilson
25 juni 2007, 13:51
Ja, idd. Koop dan mooie plakletters of zo. Ik kan hem ook niet mooi vinden...

jan jansen
25 juni 2007, 20:01
hee janssen, back in town again? :)


yep,jammer genoeg druk met het huis bezig,dus weinig tijd voor andere activiteiten.Tot de herfst diverse dingen in de planning....,binnenkant huis,buitenkant en de tuin......en walbeschoeing ellende....,

JJ

provisus
25 juni 2007, 20:10
En hoe klinkt ie?, ik vind hem wel wat hebben, lekker zo'n garage band look. En hij hoeft niet perfect te zijn (kom je ook hoger in de kosten, het is geen gitaar van 2000 euro) als ie maar lekker klinkt en speelt.
Enigste wat ik persoonlijk zou veranderen zijn de pickup rings,
staat nu de middelste pickup altijd aan? (en is dat kleine switchje voor single coil)