PDA

View Full Version : Marshall Mosfet stuk??



DeiDRagonas
17 juni 2007, 19:21
Hoi ppl,

Ik heb afgelopen woensdag een vrij ernstig ongeluk gehad met de auto. Mn AVT50 top was net zo totall loss als mn auto en die tractor, maar mn Mosfet100 die doet t nog min of meer...

Het geluid is op zich net als voorheen, behalve dat er een rare brom in het geluid zit. Eerst geluisterd of een speaker van mn 4x12 kast t begeven had (zo klinkt het een beetje)... nope. Andere top aangesloten, inderdaad daar was alles perfect... Toen heb ik geprobeert mn Line6 Pod in de fx return te pluggen (iets wat ik altijd doe op die manier) om zo de pre-amp van de Marshall Mosfet top te omzeilen. Nog steeds die brom...

edit: Hij bromt niet continu zoals een aarding probleem. Des te harder ik aansla, des te harder bromt ie. Net als bij een kapotte speaker dus zeg maar.

Kan ik nu de conclusie trekken dat die brom dus ergens veroorzaakt wordt in de eindtrap van de Marshall? Hopelijk zijn er geen nwe trafo's ofzo nodig. Heb van die technische dingen geen verstand en ik geloof dat ik wel eens gehoord heb dat zoiets een duur grapje is. Iets wat een oude Mosfet (transistor) top niet meer waard is lijkt me.

Nu weet ik dat de algemene reactie misschien toch zal zijn "ga eens naar een ampdokter" en dat ga ik waarschijnlijk ook wel doen, maar ben toch gewoon ff benieuwd naar de reacties.

Groenten, Roy.

Robin.ke
18 juni 2007, 20:53
Zelf geen schade opgelopen ??
Kapotte trafo's zal wel meevallen, er zit er maar 1 in. Het meest voor de hand liggend is dat er door de klap wat componenten los contact hebben. Misschien is het controleren en het verhitten van de soldeereilandjes al voldoende.
Succes.

DeiDRagonas
21 juni 2007, 09:52
Zelf heb ik wat kleine verwondingen, niets ernstigs gelukkig.

Ik heb ontdekt dat t geluid via de DI uitgang op de amp WEL goed is! De amp is oke dus verder lijkt me. Misschien zijn het de speaker outputs die beschadigd zijn??