PDA

View Full Version : zoekend; live & recording



Swan
17 juni 2007, 16:27
zoals jullie in mn behringer topic kunnen lezen is mn Vamp2 helaas monddood, dus ik ben nu opzoek naar een vervanging maar ik zit nu m'n opties te overdenken, zou fijn zijn om wat meer input te krijgen :)

waar ik t voor gebruik;
-live; reverb+delay+fuzz en volumepedaal; t is belangrijk dat ik verschillende lagen over elkaar heen kan leggen dmv een lange delay en reverb en dan met t volumepedaal voor de delay er langzaam verschillende lagen in kan faden, voor t volumepedaal komt dan die fuzz en daarvoor n feedbackloop voor n hoop herrie, met verschillende inputs voor een deel gitaar en deel contactmics.
bij de Vamp had ik n paar presets met verschillende hoeveelheden delay etc. maar doordat ik de ME50 had geleend van n vriend kwam ik er achter dat n volumepedaal ideaal is..
-opname; ik wil er ook mee kunnen opnemen, dat deed ik dus tot nu toe met die Vamp maar ik was nooit erg tevreden over de sound, ik vind rechtstreeks in de compu pluggen wel makkelijk, maar n mic voor mn 5150zou ook goed kunnen...

nu zijn mijn opties beetje beperkt door mn budget, en het zou fijn zijn als t n beetje compact is...

-eigelijk vind ik n ME50 te duur, en is de kwaliteit van opnemen niet goed...
-holy grail + zelfbouw fuzz + volumepedaal is n optie... hoeveel kost n ernie ball volumepedaal? hier zou ik dan onder de 200 euro klaar mee zijn... nadeel is dat t wel gesleep is..en dat ik nog niet kan opnemen..dus zou er nog n mic +mixer bijmoeten om voor mn 5150 te zetten... dat wordt dus wel prijzig
-Zoom G 2.1 U; zitten in principe alles in voor live en recorden, maar hoe is de opnamekwaliteit? ik ben na behringer ook n beetje huiverig voor ditsoort apparaten...

- nog meer opties? alle suggesties zijn welkom..

voor n impressie van mn sound; www.machinistdrone.com (http://www.machinistdrone.com)

Swan
17 juni 2007, 16:50
heb nog ff wat zitten lezen en die Zoom 2.1 lijkt me toch niet zo; ik vind n interface zoals die van de Boss ME50 veel fijner, gewoon knoppen draaien en n fooswitch dan dingen programmeren en tussen banken switchen...

zou n Boss Gt3 n goeie optie zijn, hoe zijn de opnamemogelijkheden en wat kost zo'n ding 2ehands? :)

schizo910
17 juni 2007, 16:55
Ik heb een GT-3 gehad en vond de opname functies niet denderend, tenminste op zich valt het mee, maar er valt geen fatsoenlijke scheur uit te halen, vond ik.

Swan
17 juni 2007, 17:00
mja ik gebruik voornamelijk mn fuzzes voor de scheur...

ik neig nu toch meer naar holygrail+fuzz+volume pedaal, opnames moeten dan maar wachten :( maar lijkt me kwalitatief wel de beste oplossing...

schizo910
17 juni 2007, 18:00
Ik denk dat dat wel een slimme zet zou zijn. Beter stap voor stap goede en veelzijdige gear kopen en langzaam uitbreiden.

Swan
17 juni 2007, 18:05
ja idd want die Holy Grail kan ik ook nog goed voor mn andere band gebruiken in mn normale gitaarketen...
wat is n goed volumepedaal?

imlikeajungle
17 juni 2007, 19:03
Ernie Ball... Ik ben ook in de markt voor eentje

harrie-beton
17 juni 2007, 20:03
die zoom is van veel betere kwaliteit dan de behringer vamp.

Swan
17 juni 2007, 20:22
hmm ok

heb ik nog andere opties die ik over t hoofd zie?

dunnoaname
17 juni 2007, 20:28
Visual volume van visualsound lijkt mij wel handig volumepedaal, kan je zien op welke stand je volume staat door de ledjes.

idno
17 juni 2007, 21:05
zou n Boss Gt3 n goeie optie zijn, hoe zijn de opnamemogelijkheden en wat kost zo'n ding 2ehands? :)


<spam>hmmm. marktplaats? (http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//muziek.marktplaats.nl/effecten/98620274-boss-gt-3-incl-draagtas.html%3Fadcode%3D54d657bd05aabe02350802463 a2391d5)</spam>

hugo123
17 juni 2007, 21:16
Waar is zo'n visual volume te koop dan?


hugo

harrie-beton
17 juni 2007, 22:31
zo'n visual volume heb je niks aan. Je moet gewoon horen hoe hard je gitaarspelen is, ander element, harde slag, overstuurde geluiden hebben weer een andere "hardheid" dan cleane geluiden. Als het echt zou moeten werken zou het een volume pedaal met een ingebouwde decibel meter moeten zijn...

Swan
18 juni 2007, 14:26
ik denk dat losse pedalen + mixer en mic toch te duur wordt...
argh t is kut om student te zijn...
iemandn og een briljante ingeving?

gvink
18 juni 2007, 14:41
goeie geluidskaart in je pc en met plugins aan de gang.. :)

maarja, das ook niet goedkoop, dus ik denk niet al te geniaal...

schizo910
18 juni 2007, 14:43
ik denk dat losse pedalen + mixer en mic toch te duur wordt...
argh t is kut om student te zijn...
iemandn og een briljante ingeving?

Ja, niet alles in een keer willen. Geduld hebben. Ook wat gear betreft :" geduld is een schone zaak"

Swan
18 juni 2007, 18:47
ja gaat n beetje moeilijk als er gigs aankomen en opnames gemaakt moeten worden..
k ga denk ik toch maar voor die zoom G2.1 of misschien die pocketpod...

Jimwoud
18 juni 2007, 19:39
Ik vind die zoom voor effecten erg goed, Ik heb zelf de G2. Maar de modelling dingen vind ik niks.

check sig. ik ga ook voor de pocket pod

Swan
18 juni 2007, 20:09
hey,
ja ik ga ze beide nog uitgebreid proberen... die G2.1 lijkt me erg handig vanwege t expressie pedaal, maar wat ik me afvraag is of ik de ene patch in de andere kan laten overlopen dmv delay; dus dat ik bijv. n cleane sound heb met veel delay, dan de input wegdraai met t volumepedaal (delay gaat door ondertussen) dan naar een distorted patch switch en die weer langzaam op laten komen dat hij in de delay fade zegmaar...
pocketpod is wel ideaal voor opnemen, wel raar dat t de POD2 is, niet de XT

oh en ik wil voorlopig geen behringer meer ;) dus helaasch... en voor 30 euro meer haal je de pocketpod ;)

Swan
19 juni 2007, 14:37
vandaag es wat opgenomen met die ME50 die ik heb geleend, en t valt me heel erg mee! vind t beter klinken dan mn vamp, en ik hou wel van de geen bullshit interface :) dus het wordt denk ik n me50...

harrie-beton
20 juni 2007, 01:04
ik zou echt ook even een zoom proberen voordat je meteen tot de ME gaat besluiten, er is zoveel moois

Mijn favoriete modeling kastjes zijn in de low-budget klasse met effecten en modeling:

-g2 serie
-pod 2.0
-floor pod
-v amp2