PDA

View Full Version : Melody Maker?



DBF
17 juni 2007, 10:39
Heeft iemand de "nieuwe" Gibson Melody Maker al ergens gespot, bespeeld, gekocht of geleend? Ben benieuwd naar wat je kan verwachten van een echte Gibson voor 500 Euri's......... Speel zelf eigenlijk alleen Fenders, maar voor dat prijsje wil ik wel een Gibson adopteren ;)

niekb
17 juni 2007, 13:48
voor zover ik weet zijn er maar een paar waarvoor je je moet inschrijven... not shure though!

DaveItUp
17 juni 2007, 13:53
Volgens mij is dat onzin.

DBF
17 juni 2007, 14:06
Inschrijven??? Issie zo speciaal dan of is het een limited edition o.i.d.?
Nou ja, ik hoop er toch us 1 uit te kunnen proberen.....
Single coil in een "vlakke" Gibsonplank; moet voor mij als Fender-speler toch aantrekkelijk zijn.......... :)

Evil-Payasos
17 juni 2007, 14:41
Ja!! Ik zat hem ook al te bekijken! Ik heb er geen verstand van, maar een echte gibson voor 500 klinkt toch aantrekkelijk....

AutoStatic
17 juni 2007, 14:51
Deze? http://www.musicstore.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/nl_NL/-/NLG/ViewProductDetail-Start;pgid=?SKU=GIT0010751-000&ProductUUID=0&JumpTo=OfferList
Is leverbaar eind oktober 2007.

BLOK182
17 juni 2007, 15:09
Inschrijven? Zijn gewoon te koop hoor, bijv. max guitars in Den Haag heeft ze. Gewoon een lekker basic plankje, zonder enige poespas!

DBF
17 juni 2007, 15:36
Eind oktober 2007? Das nog even wachten....... heb voor die tijd vast alweer een ander (lees non-Gibson) gekocht. Maar misschien moet ik gewoon even geduld hebben........ :strat:

Orpheo
17 juni 2007, 15:42
ik heb 'm geprobeerd, maar ik vond 'm niet echt waanzinnig ofzo. t klonk en voelde aan als een tele 'in disguise'.

AutoStatic
17 juni 2007, 15:47
Eind oktober 2007? Das nog even wachten....... heb voor die tijd vast alweer een ander (lees non-Gibson) gekocht. Maar misschien moet ik gewoon even geduld hebben........ :strat:Volgens BLOK182 en Orpheo zijn ze dus al te koop. Hoef je je geduld niet op de proef te stellen ;)

DBF
17 juni 2007, 15:54
@ Orpheo

Mag ik vragen waar je um geprobeerd hebt? Hoe was de afwerking, fretjes e.d.?
"Tele in disquise"..... klinkt mij als muziek in de oren :D

DBF
17 juni 2007, 16:00
Volgens BLOK182 en Orpheo zijn ze dus al te koop. Hoef je je geduld niet op de proef te stellen ;)


Inderdaad! Nu nog even uitvinden waar ze hangen/staan/liggen.......

Nobrain
17 juni 2007, 16:09
Inderdaad! Nu nog even uitvinden waar ze hangen/staan/liggen.......

Zoals BLOK182 al zei, Max Guitars in Den Haag.
En ik geloof dat Musicmaniacs in Haarlem ook eentje had...

DBF
17 juni 2007, 16:28
Zoals BLOK182 al zei, Max Guitars in Den Haag.
En ik geloof dat Musicmaniacs in Haarlem ook eentje had...

Heb net de site van Maxguitars gechecked...... alleen een originele MM uit '66 voor 1100 Euro....... geen MM-tje uit de nieuwe serie........ 'kzal ze us even bellen want die site-updates zijn ook niet meer wat ze geweest zijn........ toch?

DaveItUp
17 juni 2007, 17:20
Staat er gewoon op als je goed kijkt.

Ik snap de ophef niet, die ouwe MM's kun je ook al jaren voor weinig kopen.

DBF
17 juni 2007, 18:42
Staat er gewoon op als je goed kijkt.

Ik snap de ophef niet, die ouwe MM's kun je ook al jaren voor weinig kopen.


Je hebt gelijk, kheb nie goed gekeke....... :confused:

Orpheo
17 juni 2007, 19:24
@ Orpheo

Mag ik vragen waar je um geprobeerd hebt? Hoe was de afwerking, fretjes e.d.?
"Tele in disquise"..... klinkt mij als muziek in de oren :D
bij max guitars. ik vond 'm klinken zoals ik wil dat een tele klinkt. maar ja, mijn definitie van een telesound is al jaren twisted :D je moet absoluut niet zoeken naar 't geluid van roy buchanan als je dat ding probeert

niekb
17 juni 2007, 22:03
voor zover ik weet zijn er maar een paar waarvoor je je moet inschrijven... not shure though!

Naja blijkbaar dus niet:D Zag wat staan, zal wel wat anders geweest zijn dan...

Maar 500 is niet duur idd.. t is wel een grappig gitaartje, niet mijn ding

Aron Maiden
17 juni 2007, 22:28
Het is idd een heel leuk dingentje, kijk naar thin lizzy live in sydney, daar speelt gary moore er ook op!

Maar mensen geef toe, ik heb het idee dat hier heel wat mensen zitten die zo hebben van: "woh een echte gibson voor 500 euro, die moet ik echt hebben, of hij goed, mooi of lekker is dat maakt niet uit, maar ik heb dan wel een echte gibson, en daar gaat het toch immers om?"

Ik bedoel maar mensen, het kan natuurlijk zijn dat je hem koopt omdat je hem te gek vind.. maarja koop niet om een merk, ook al zijn deze gitaren spot "goedkoop"(tis natuurlijk een verschrikkelijk eenzijdige plank met 1 brugelementje, en een body zo dik al een A4tje..)

Orgasmocaster
19 juni 2007, 18:50
even wachten en dan is ie nog goedkoper..
hier is ie inmiddels al 349 $ (1 element) en 399 (2 elementen)

Tupelo
19 juni 2007, 19:10
Ik ben er al erg lang fan van.
Dat er een betaalbare RI is, is alleen maar mooi!
Ware het niet dat ik voldoende gitaren heb, en een Ampeg Dan Armstrong op de electrische lijst nu net een beetje hoger scoort.

zx81
19 juni 2007, 20:05
hier is ie inmiddels al 349 $ (1 element) en 399 (2 elementen)
bij max staan ze op de website voor 499. waar heb je ze voor 349 gezien? da's wel een heel mooi prijsje.

DBF
19 juni 2007, 20:13
even wachten en dan is ie nog goedkoper..
hier is ie inmiddels al 349 $ (1 element) en 399 (2 elementen)

2 elementen, die versie ken ik nog niet, waar heb je die gespot?
Op de site van Gibson staat alleen de 1 element-versie..........

FruscianteFan
19 juni 2007, 20:16
De enige die ik op de site van Gibson vind, is deze met 2 elementen:

http://www.gibson.com/Files//USA/2007/MMP1VSCH1_.jpg

Damius
19 juni 2007, 20:20
Dit vind ik toch wel de meest afgrijselijke serie (ook vooral lelijk!) die Gibson geproduceerd heeft. Ik snap dan ook niet dat ze praktisch gaan concurreren met hun eigen dochtermerk Epiphone. Aangezien deze gitaren in dezelfde prijsklasse zitten, lijkt mij het voor de naam (lees: niet voor de winst) verstandiger dan een limited edition bij de Epiphone toe te voegen. Ik vind het nogal onzin om zo'n goed opgebouwde naam als Gibson omlaag te werken met een B-serie terwijl het echt een A-merk is.

Nobrain
19 juni 2007, 20:22
De enige die ik op de site van Gibson vind, is deze met 2 elementen:

http://www.gibson.com/Files//USA/2007/MMP1VSCH1_.jpg

Dude ik zie er maar één hoor!
Als je goed kijkt zie je net onder de neck "Melody maker" met witte lettertjes.

FruscianteFan
19 juni 2007, 20:23
Ik dacht dus dat dat een element was. Even naar de specs gekeken, je hebt gelijk. Mijn fout.

Orgasmocaster
19 juni 2007, 21:03
1, 2:

http://img3.musiciansfriend.com/dbase/pics/products/8/5/1/480851.jpg

Orgasmocaster
19 juni 2007, 21:06
bij max staan ze op de website voor 499. waar heb je ze voor 349 gezien? da's wel een heel mooi prijsje.

sorry, hier is in Texas..vandaar dat ik schreef dat ze daar (in NL) ook vast nog wel omlaag gingen

ze zijn hier overal al 349/399 + gratis shipping bij alle grotere gitaar boeren,
Music123, Guitarcenter, Musiciansfriend

1 pu (http://www.musiciansfriend.com/product/Gibson-Les-Paul-Melody-Maker-Electric-Guitar?sku=512640)
2 pu (http://www.musiciansfriend.com/product/Gibson-Les-Paul-Melody-Maker-Dual-Pickup-Electric-Guitar?sku=512641)

BLOK182
20 juni 2007, 00:38
1, 2:

http://img3.musiciansfriend.com/dbase/pics/products/8/5/1/480851.jpg
Das niet de gitaar in kwestie:-)

AutoStatic
20 juni 2007, 09:17
Ik ben er al erg lang fan van.
Dat er een betaalbare RI is, is alleen maar mooi!
Ware het niet dat ik voldoende gitaren heb, en een Ampeg Dan Armstrong op de electrische lijst nu net een beetje hoger scoort.Heb je die wel eens geprobeerd Tupelo, Zo'n Ampeg? Vind ze ook erg gaaf die plexiglazen dingen. En de Melody Makers vind ik wel erg basic, dan heb ik liever een LP Jr. De MM's neigen toch wel naar het netnietnessness.

DBF
20 juni 2007, 11:32
'kHeb es even rondgebeld/gemaild....... en voorlopig zullen er geen MMs in de winkels verschijnen :(
Er schijnt een "wereldwijde" leveringsachterstand te zijn en de importeur kon er "geen zinnig woord over zeggen"........
Okay, dan maar es op zoek naar een Tele met Bigsby (nr.2 op m'n lijstje)!!!!