PDA

View Full Version : Koch cabinet bijgekocht...



Misery Signals
17 juni 2007, 04:06
Ik teste mijn eerste Rectifier ooit op zo'n cabinet, en dat klonk toen werelds. Checkte toen de nieuwprijs en viel achterover, 1000 Euro!

Zocht deze week mijn H&K Vortex cabinet te vervangen en checkte tweedehands sites. Kwam deze box voor de helft van de nieuwprijs in nieuwstaat tegen...

Direct live mee gespeeld een uur nadat ik hem op de kop getikt had. Wat direct opviel was het gemak waarmee hij het geluid van mijn Mesa weergaf. Had niet de minste moeite om alle frequenties mooi weer te geven. Dat hij speakers van 90 watt heeft en dus 360 watt is, zal er ook wel voor iets tussenzitten. Hij klinkt helderder dan mijn Mesa cab. Iets minder bassresponse dat wel. Ideaal om beide cabs op grotere shows samen te gebruiken en beide te micen. Koch is wel 4/16, en Mesa 8 Ohm. Beide 4 ohm van de amp laten doorstromen en Koch op minder rendement laten draaien...

Tevreden! Nu nog wachten op mijn vanuit Duitsland verstuurde Mesa pre-500 Dual Recto head...

http://users.pandora.be/bartmetde6snaren/Bart/P1050709.JPG

bentium
17 juni 2007, 07:54
proficiat, ziet er goed uit!!

DarknessAwaits
17 juni 2007, 08:51
Gefeliciteerd! Echter:


Beide 4 ohm van de amp laten doorstromen en Koch op minder rendement laten draaien...[/IMG]

Wat je hiermee bedoelt snap ik niet helemaal. Als je beide kasten aansluit krijg je een vervangingsweerstand van 1/4+1/8=Rv^-1=>Rv=8/3=2 2/3 Ohm. De weerstand wordt niet bepaald door je versterker maar door de kasten zelf.

Misery Signals
17 juni 2007, 12:20
Gefeliciteerd! Echter:



Wat je hiermee bedoelt snap ik niet helemaal. Als je beide kasten aansluit krijg je een vervangingsweerstand van 1/4+1/8=Rv^-1=>Rv=8/3=2 2/3 Ohm. De weerstand wordt niet bepaald door je versterker maar door de kasten zelf.

De Mesa heeft mono 8 ohm, en de Koch mono 16 ohm. Normaal als je twee 8 ohms op één head aansluit gebruik je twee 4 ohm uitgangen voor beide cabinets. Daar de Koch echter meer ohm is, gaat die te weinig krijgen voor de weerstand dat ie geeft en gaat ie dus op minder rendement draaien, of ben ik verkeerd?

AART
17 juni 2007, 12:31
de ingangen staan paralel, dus dan ligt dat anders.

Misery Signals
17 juni 2007, 13:25
Dus als ik het goed begrijp krijgen beide cabs, 8/16 ohm zijnde, op 4 ohm vanuit de head beide voldoende om op vol rendement te draaien? Damn ik dacht dat ik die ohm shit wat snapte, niet dus...

AART
17 juni 2007, 14:00
1/16+1/8=3/16 16/3=5,33


het kan, maar dan op de twee 4 ohm uitgangen, NIET op de 8 ohm uitgangen, dan braad je de OT. Mismatch mag lichtelijk boven, maar niet onder de uitgnagsweerstand van de amp zitten volgens mesa.

Baker
17 juni 2007, 16:21
Proficiat!

Ik heb zelf een KOCH 2x12, en ben daar best tevreden over.

Ik blijf me verbazen hoe de meningen uiteen liggen voor wat betreft deze speakerkasten. De één vind het echt helemaal top en de ander echt helemaal ruk..

Het is al veel vaker gezegd, maar het is dus echt zo: Koch. you love it or you hate it...

Misery Signals
17 juni 2007, 17:17
Nja ik hou er wel van. Klinkt echt wel anders dan die Mesa. Blijft clean op alle volumes, klinkt ook iets gladder en minder korrelig. Samen vullen ze elkaar perfect aan. Klinkt wel iets stiller met de amp op dezelfde volume...

keef
17 juni 2007, 17:40
Joran van der Sloot speelt gitaar...???

Misery Signals
17 juni 2007, 19:07
Joran van der Sloot speelt gitaar...???

Kerel, ik heb ff gegoogeld.... moet je een klap of zo? :)

casper innosence
17 juni 2007, 19:55
gefeliciteerd, ik ken n aantal mensen die de combi Mesa recto met een koch 4x12 lekker vinden klinken. Ik heb het zelf ook een tijdje geprobeerd (onze gitarist heeft een koch kast onder zn DSL). Maar ik vond het uiteindelijk toch niet je van het. Beetje kil ofzo. Ik ben weer terug gegaan naar mijn oude vertrouwde 1960 vintage. Onder de Marshall klinkt ie op zich wel lekker donker. Maar ook bij die DSL geld dat onze gitarist en ik eigenlijk allebei de marshall kast lekkerder vonden klinken. Nu wil ik een andere kast hebben onder mijn Soldano (ik heb uiteindelijk de Mesa ook aan de kant gezet...:P) en dan verkopen we de Koch en neemt onze gitarist mijn 1960vintage over. (dus mocht je van je mesa kast afwillen....)

Misery Signals
17 juni 2007, 20:44
Ik heb hem nu geprobeerd op die show. Vond hem erg lekker klinken.

Ik zoek als ik één head en cab gebruik gewoon één van de recto heads toch op het Mesa cab te gebruiken. Vanwege iets meer pompende bassen en een grootser geluid.

Op grotere shows kan ik de twee cabs gebruiken met één of zelfs twee heads. De Koch geeft net dat ietsje meer vloeiende geluid in combinatie met dat meer ronkende Mesa cabinet.

Neen ik doe niets weg haha. De Koch komt ook in ons repetitiekot te staan, moet ik niet elke keer met dat Mesa cab naar de eerste verdieping in mijn huis achteraf...

guhlenn
18 juni 2007, 09:10
veel plezier ermee. Beetje wennen aan het Koch geluid, maar doordat de bass zo clean blijft kan ie er echt shitloads uitpompen. imho. Show geod verlopen? BAndmaatjes ook blij ;) ?