PDA

View Full Version : Speakers voor W/D/W



ateng
17 juni 2007, 01:59
Wat voor speakers kan je het beste gebruiken voor de Wet in een W/D/W systeem?

Tristan
17 juni 2007, 02:11
Dezelfde speaker als je voor je amp gebruikt lijkt me, tenminste, als je de sound van je wets zoveel mogelijk op de sound uit je amps wil laten lijken wel...

Als je het via de PA doet dan worden voor de wets vaak powered monitors gebruikt...

Lord Abortion
17 juni 2007, 07:40
Ik heb al gemerkt dat voor de "wets" meestal de helft van de "drys" gebruikt wordt, althans qua grootte van speakercabs. De meeste sets zijn 1x12/2x12/1x12 of 2x12/4x12/2x12.

Als je op zoek bent naar iets, kijk eens naar de boxen van Framus. De 2x12 Vintage 30 box is spotgoedkoop (300 euro) en ze bieden tegenwoordig ook 1x12 boxen aan, waarvan ik vermoed dat de prijs ook behoorlijk laag zal zijn.

Tristan
17 juni 2007, 11:05
Ja, daar heb je wel een punt inderdaad, het wordt vaak zo gedaan...
Ik zou dan zelf waarschijnlijk voor Bogner Cubes gaan, want die klinken stand alone ook waanzinnig dus dan kan je ze ook nog voor een wat kleinere gig als main cab gebruiken, erg handig...

morris
17 juni 2007, 11:13
Ja, daar heb je wel een punt inderdaad, het wordt vaak zo gedaan...
Ik zou dan zelf waarschijnlijk voor Bogner Cubes gaan, want die klinken stand alone ook waanzinnig dus dan kan je ze ook nog voor een wat kleinere gig als main cab gebruiken, erg handig...

+1.
Ik heb zelf 2 Boggie cubes voor wets. Bijkomend voordeel is inderdaad dat deze cab zich uitstekend laat opnemen, beter dan een 4x12.



Morris

Tristan
17 juni 2007, 11:23
Daar had ik nog niet eens aan gedacht maar wat betreft Recording is het nog een extra voordeel inderdaad, het zijn fantastische cabs...

ateng
17 juni 2007, 15:05
ok thanx guys.

Ik dacht namelijk dat de wetspeakers zo neutraal mogelijk moet klinken omdat het meer om de fx gaat maar dat wist ik dus niet zeker.
Je kan dus in principe dezelfde speakers gebruiken als je dry? 1x12 lijkt mij wel ideaal omdat ik zelf 2x12 gebruikt.

Tristan
17 juni 2007, 15:33
Het hangt er een beetje vanaf wat voor sound je zoekt...
Wil je een wat meer geproduceerde sound dan je zou je inderdaad kunnen overwegen om powered monitors of monitor speakers te gebruiken, maar als je een Rockband speelt dan zou ik dat nooit doen...
Sterker nog, ik zou het zelf helemaal nooit doen, je verliest toch iets van de ballen en de puurheid van je sound denk ik...
Tsja, het blijft natuurlijk een persoonlijke keuze, een smaakding, maar is ook afhankelijk van de situatie...
Ik zou zeggen, test eerst eens met gewone gitaarspeakers, kijk wat je ervan vindt en ga dan verder zoeken als het niet is wat je zoekt...

ateng
17 juni 2007, 15:59
Thanx, ik ga inderdaad eerst wat speakers testen.

Tristan
17 juni 2007, 17:34
Veel succes en plezier ermee in ieder geval... :D

Alain
22 juni 2007, 14:36
Ik had eerst 2 1x12's van VHT, en dan even getest met 2 bogner 2 x12's en toch terug de VHT's genomen.

In de 2x12's circuleerde alles te veel had ik de indruk.

ateng
22 juni 2007, 14:49
Ik ga ook waarschijnlijk 1x12 gebruiken maar weet nog niet wat voor speakers.

Een vraag wat instelling betreft.
Ik lees dat meestal de fx op 100% wet staat maar hoe zit dat met de programma's die ik gemaakt heb. Mijn delay bijvoorbeeld wil ik in verhouding met mijn Tri-chorus minder wet en de fine pitch wil ik ook niet te wet in verhouding met de galm.
Kijk totale verhouding regel ik dan met de eindtrap dat snap ik.

morris
22 juni 2007, 16:46
Ik ga ook waarschijnlijk 1x12 gebruiken maar weet nog niet wat voor speakers.

Een vraag wat instelling betreft.
Ik lees dat meestal de fx op 100% wet staat maar hoe zit dat met de programma's die ik gemaakt heb. Mijn delay bijvoorbeeld wil ik in verhouding met mijn Tri-chorus minder wet en de fine pitch wil ik ook niet te wet in verhouding met de galm.
Kijk totale verhouding regel ik dan met de eindtrap dat snap ik.

Je gebruikt een multieffect?
Dan is het gewoon een kwestie van de juiste volumeverhoudingen van de verschillende effecten binnen de unit.

Morris

ateng
23 juni 2007, 15:41
Je gebruikt een multieffect?
Dan is het gewoon een kwestie van de juiste volumeverhoudingen van de verschillende effecten binnen de unit.

Morris
Ja zo... Ik ga er de hele dag voor zitten en goed alles in/afstellen want ik heb er nooit eerder mee gewerkt dat w/d/w systeem.
Maar als ik het goed begrijp moet ik gewoon de volumeverhouding naar smaak instellen maar wel alle fx op 100% wet... toch.
En dan de Mix Mode op "Loop" zetten van mijn Mod Pro als het goed is.

Ik heb binnenkort een optreden met een Toto tribute band dus dan wil ik mijn soundjes goed voor elkaar hebben.

Chiel
23 juni 2007, 15:42
Op gitaarmarkt staan ook nog een setje BagEnd S12D kastjes te koop. Ook erg vet.

morris
23 juni 2007, 16:06
Ja zo... Ik ga er de hele dag voor zitten en goed alles in/afstellen want ik heb er nooit eerder mee gewerkt dat w/d/w systeem.
Maar als ik het goed begrijp moet ik gewoon de volumeverhouding naar smaak instellen maar wel alle fx op 100% wet... toch.
En dan de Mix Mode op "Loop" zetten van mijn Mod Pro als het goed is.

Ik heb binnenkort een optreden met een Toto tribute band dus dan wil ik mijn soundjes goed voor elkaar hebben.

klopt helemaal!
en voor wat betreft die toto tribute band; veeeeeeeeel delay!!!!
;-)