PDA

View Full Version : metal gitaar ?????



blazooierr
16 juni 2007, 23:57
Hey, ik ben een linkshandige gitarist die vooral metal speelt en opzoek is naar een gitaar die daarbij past...... Kunnen jullie plzz wat tips geven ? Thnx alvast..... :metal:



<P.S.>
ik ben ECHT niet in die Warlock achtige modellen

Orpheo
17 juni 2007, 00:00
epi sg'tje, OLP axis, fender stratje (en dan omdraaien, staat gaaf!) epi les paul. gewoon eigenlijk iedere gitaar :)

mickSG87
17 juni 2007, 00:20
in welke prijsklasse ?

Orpheo
17 juni 2007, 00:25
dat is tot 400 euro.


edit: he? ik dacht dat je dat ook in je beginpost had gezet.... tot 400E

Gitaro
17 juni 2007, 01:46
Ik zou zeggen, alles met een humbucker. Als je neit weet wat dat is kan je de zoekfunctie gebruiken of kijken op wikipedia, gebruik google desnoods. Een stratocaster (ervanuitgaande dat ie 3 singlecoils heeft) voor metal is wel leuk, apart, stoer etc. maar daar krijg je gewoon geen plezante geluiden uit totdat je gaat modden, en dat lijkt me niet de bedoeling van de TS. Als je een video kan vinden waarin iemand (zonder €1500 aan gear) overtuigend Deicide of Cannibal Corpse uit z'n strat haalt spring ik van de domtoren.

epiphone les paul, ibanez, jackson heeft ook wel aardige modellen voor onder de €400(?)... er is gewoon te veel om op te noemen.

Yapser
17 juni 2007, 01:48
Complete beginner? Ibanez GRG170DXL met een redelijk ampje erbij. Gitaar is als je wat gevorderder bent later ook nog goed bruikbaar, tremolo vastschroeven en andere pickups erin en het is een heel nette gitaar.

blazooierr
17 juni 2007, 11:01
Ik speel ongeveer 2 jaar duzzz heb geen versterker enzo meer nodig.....

LP_CL
17 juni 2007, 11:18
go Jackson... :zz:

robert-gitarist
17 juni 2007, 11:19
Kijk eens naar het merk LTD (is van ESP) zeer mooi spul voor onder de 400 euro. Bang for the buck ;)
Zeer goeie metal gitaren.

break_of_silence
17 juni 2007, 11:21
En wat is je budget dan?

ESP/LTD maakt boven en met de 400-serie goede metalplanken, ook left-handed.
Zit je wel gelijk op een eurootje of 700+

robert-gitarist
17 juni 2007, 11:23
Ook onder de 400 hebben ze hele leuke modellen. En als je niet van die lelijk warlock modellen houd, zit je bij LTD aardig goed, die hebben echt een reeks aantal bloedmooie SG en LP modellen (en uiteraad ook strat achtige dingen). Allemaal met humbuckers en vaste brug (mits je wilt, hebben de de MH of H series geloof ik, die hebben een floyd rose trem)