PDA

View Full Version : Dean Edge 4 -> werking knoppen



Yapser
16 juni 2007, 23:03
Ik ben deze middag voorzien van een lefty Edge 4. Gezien er geen manual in de doos zat (wat al enigsinds vaag was) vraag ik me af welke knob woor welke setting is.

Henkie spenkie
18 juni 2007, 19:02
Jeetje wat een k*t site heeft Dean zeg!

K heb even wat rondgezocht op google, maar kan het ook niet echt vinden :chicken:

Maar je kan het opzich ook wel zelf proberen. Ik zou zeggen: gewoon wat aan de knoppen draaien en luisteren wat het met je geluid doet. En dan niet telkens van die dikke bassriffs gaan spelen, maar gewoon simpel de snaren 1 voor 1 aanslaan, dan hoor je veel beter wat er gebeurt.

sinneD
18 juni 2007, 19:07
Juist met loopjes spelen merk je vaak beter de invloed van een knop. Vaak omdat de veranderingen zo subtiel zijn dat je ze beter hoort in een totaalplaatje dan door op 1 losse snaar de hele tijd de zelfde noot aan te slaan.

Henkie spenkie
18 juni 2007, 19:17
Juist met loopjes spelen merk je vaak beter de invloed van een knop. Vaak omdat de veranderingen zo subtiel zijn dat je ze beter hoort in een totaalplaatje dan door op 1 losse snaar de hele tijd de zelfde noot aan te slaan.
Najah als je puur er wilt achterkomen wat een knop doet kun je beginnen met grof draaien, en persoonlijk hoor ik dan wel vrij veel verschil.

maar ik bedoel meer van; in de muziekwinkel zie je soms gitaristen een gitaar uit proberen die ontiegelijk ingetogen gitaar zitten te spelen, allemaal dingen doen wat ze zelf al moeilijk vinden, en omdat je daar op concentreerd kan je minder goed op het geluid letten.

Gewoon simpel houden, wat noten spelen, dan kun je veel beter concentreren op het geluid.

huskey
18 juni 2007, 23:28
Zal zoiets zijn als: volume - volume - bass - treble, of master volume - balance - bass - treble. Gewoon goed luisteren.

OJJVZ
25 augustus 2007, 21:28
bij meerdere pickups, om er achter te komen wat de balance/selector is, je mobiel (terwijl je bellend je beltegoed checkt) bij ene pickup houden, dan bij ander, en terwijl je draait...
weet je alvast 1 knopje :D (vaak midden, zal wel onder zitten, richting de jack zegmaar)
zal er ook wel een volume zijn, dat is vaak die richting de hals, ook snel genoeg achter te komen
en dan een 2 band EQ, maar (vooral omdat ie actief is) zou je dat toch wel moeten horen..

Dit lijkt me de logischte oplossing.

Yapser
1 september 2007, 23:07
Then again, de bas heb ik niet meer. De reden dat er minstens 2 (ipv alleen de volume) knoppen naar een kant gedraaid moesten worden, is dat de brugpickup het niet deed :)

Wickerman
1 september 2007, 23:13
bij meerdere pickups, om er achter te komen wat de balance/selector is, je mobiel (terwijl je bellend je beltegoed checkt) bij ene pickup houden, dan bij ander, en terwijl je draait...
weet je alvast 1 knopje :D (vaak midden, zal wel onder zitten, richting de jack zegmaar)
zal er ook wel een volume zijn, dat is vaak die richting de hals, ook snel genoeg achter te komen
en dan een 2 band EQ, maar (vooral omdat ie actief is) zou je dat toch wel moeten horen..

Dit lijkt me de logischte oplossing.

Gewoon met je plectrum op tikken helpt ook :)

OJJVZ
3 september 2007, 19:02
Gewoon met je plectrum op tikken helpt ook :)

bij mij niet :P hoor t sowieso, hele bas resoneert ietsje te goed mee lijkt het wel :P