PDA

View Full Version : Welke kabel?



koen90
16 juni 2007, 22:47
hallo,
Ik had een vraagje, ik ga binnekort een nieuwe versterker kopen en daarbij wil ik ook gelijk een goede kabel kopen. Ik ga waarschijnlijk een vox ad30vt kopen, welke kabel is goed en is nog betaalbaar?(max €50,-)

Eko
17 juni 2007, 00:11
Koen,
Er zijn diverse merken met zeer goede kabels. Sommige winkels maken hun eigen kabels met goed materiaal en uitstekende pluggen.
Standaard kabels zijn er van o.a. Proel, alle waar naar z`n geld. Als je voor een standaard kabel rond de 7-10 euries rekent, mag je er van uitgaan dat een kabel van 30-50 euries beter zal klinken.
Er is maar 1 manier om dat goed te vergelijken. Ga naar de winkel en test jouw gitaar met jouw versterker met meerdere kabels.
Succes.

tjeabele
22 juni 2007, 15:22
Met alle respect voor de vox ad30vt, ik vraag me af of je dan een beter geluid in de kabels moet zoeken.

Laser
2 juli 2007, 14:20
Goed adres:
www.guitargear.be

Goede prijs-kwaliteit verhouding, gebruiken de beste materialen, en op maat en bestelling gemaakt, wordt thuis gezonden.
Heb net kabels voor acoustische besteld, en klinkt enorm beter dan de standaard kabels die ik had.
Geven ook heel goed advies indien gewenst/nodig. Die mensen weten waarover het gaat. Ook geen onnodige poespas, gewoon keigoed.
Bestelling is binnen de week geleverd.

tjeabele heeft wel een punt: speelt het een grote rol bij deze versterker? Iets om even over na te denken.

ijzerbroot1
2 juli 2007, 17:57
Goed adres:
www.guitargear.be

Goede prijs-kwaliteit verhouding, gebruiken de beste materialen, en op maat en bestelling gemaakt, wordt thuis gezonden.
Heb net kabels voor acoustische besteld, en klinkt enorm beter dan de standaard kabels die ik had.
Geven ook heel goed advies indien gewenst/nodig. Die mensen weten waarover het gaat. Ook geen onnodige poespas, gewoon keigoed.
Bestelling is binnen de week geleverd.

tjeabele heeft wel een punt: speelt het een grote rol bij deze versterker? Iets om even over na te denken.

ziet er interessant uit maar ik kom niet veel prijzen tegen en hoe te bestellen? Jammer, maar misschien zie ik iets over het hoofd.

Laser
3 juli 2007, 09:30
Geen probleem,
stuur een mailtje naar guitargear (henny@guitar-sound.be), en vraag een raming van wat je vraagt (meters kabel, type jack (recht of haaks), waarvoor het dient, of het al dan niet per post moet opgestuurd worden) en je krijgt snel een antwoord (prijs en termijn van afwerking).
Na ontvangst van de betaling krijg je de kabels in veilige verpakking per post toegestuurd.

Het duurt wel even langer dan winkel binnenstappen - kabel kopen - met kabel buitengaan, maar je hebt topkwaliteit voor een wel héél scherpe prijs.

Zelf betaalde ik 75 euro voor 6m kabel met jacks, 3m kabel met jacks en 0.5m met minijack en female jack voor M1 element.
Henny belde me speciaal op om de beste oplossing te zoeken voor mijn vraag.
Top service zeg ik maar.

Doen!

En dan ... spelen maar!!!!!

Michel de Bruyn
22 december 2007, 12:55
Goed adres:
www.guitargear.be

Goede prijs-kwaliteit verhouding, gebruiken de beste materialen, en op maat en bestelling gemaakt, wordt thuis gezonden.
.

Hoe kan ik van die site bestellen dan? snap er niks van :???:

Michel de Bruyn
22 december 2007, 12:58
Sorry ik lees weer niet goed!

Excuses!

Mi-J'Den
22 december 2007, 17:26
@ Koen90:
Ik heb zelf een simpel versterkertje (kustom 16R) maar ik wil wel dat in mijn geval m'n versterker, en niet m'n kabels de zwakke plek van m'n sound zijn. (dus alleen met die Kustom hoor!) Maar t klopt ook wel wat er al gezegd is dat bij een mindere versterker je kabels ook niet heel veel uit zullen maken.

Ik heb gewoon bij de muziekzaak een Tasker kabel gekocht van 6m; zo'n €30,-. Klotz schijnt ook erg goed te zijn, maar vind ik vrij duur. Beide hebben pluggen van Neutrik, dus dat zit wel goed. Je zou ook naar Planet Waves kabels kunnen kijken, die worden ook goed gewaardeerd begreep ik.

Ik zou in elk geval Eko's advies volgen door ze uit te proberen. Succes!

Edit: Misschien heb je hier (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=97887&page=1&pp=10) iets aan