PDA

View Full Version : Boss DSD-3



Plop
16 juni 2007, 22:25
Dag.. Ik gebruik sinds een tijdje de Boss Digital Sampler Delay 3 en vind 't prima werken.. Alleen vraag ik me dus af wat ik precies met de trigger-in kan/moet doen.. Ik heb 't 1 en ander gelezen over drumcomputers die ik kan gebruiken om vette effecten te krijgen qua delay... Maar echt duidelijkheid heb ik nog niet.. Wie gebruikt dit pedaal en weet hoe je ermee om kunt gaan?! Danku!

robert-gitarist
16 juni 2007, 22:27
Daar ben ik ook eigelijk wel eens benieuwd naar. Ik kan je vraag dus niet beantwoorden.
Zelf lijkt het me een grappig speeltje zn DSD.
Wel aan vraag aan DSD gebruikers, hoe is de delay die er bij in zit?

Dude
17 juni 2007, 00:06
Ik heb dat pedaal.... delay is prima. Jammer is dat die dr ineens mee uitscheet deze week.... komt geen geluid meer uit.

bummer...

Dude
17 juni 2007, 00:07
Check linkie hier maar effe.... (http://www.bossarea.com/loadpage.asp?file=boxes/dsd3.xml)

Dirk_Hendrik
17 juni 2007, 11:56
Daar ben ik ook eigelijk wel eens benieuwd naar. Ik kan je vraag dus niet beantwoorden.
Zelf lijkt het me een grappig speeltje zn DSD.
Wel aan vraag aan DSD gebruikers, hoe is de delay die er bij in zit?


Exact gelijk aan een DD2/vroege DD3.

Plop
19 juni 2007, 01:02
kvind de delay fijn.. prima in te stellen.. gebruik de samplerfunctie alleen nooit.. geen idee waneer dat leuk uit zou moeten komen..

iemand die de trigger in gebruikt en misschien wat tips kan geven?..

Mr.Bluesbreaker
19 juni 2007, 10:13
Ik heb er 1 die wat vreemde kuren heeft zo nu en dan, D_H heeft het bekeken maar bij hem werkte hij goed.

Maargoed, ik heb een manier gevonden om het goed te laten werken. Blijkbaar op een 2e adapter zonder andere pedalen in de buurt functioneert ie prima.
Ik heb het idee dat het rec n play gebeuren op een of andere manier maar 0,5 seconde werkt met afspelen. Kan iemand kort vertellen hoe je een langere frase opneemt/afspeelt?

De delay is best ok, ik heb het niet uitvoerig vergeleken met anderen zeg ik er wel bij. Naar mijn idee een beetje HIFI achtig, tot vrij warm. Zegmaar een gebrek aan bits die alles kunnen weergeven. (12 of 16 bit oid.) Trigger in gebruik ik nooit, ik zal er deze week eens iets aan proberen te hangen.

Plop
23 juni 2007, 02:14
Al mensen die mij meer willen laten weten over de trigger in?..