PDA

View Full Version : Wat vinden jullie van de Fender VG Stratocaster?



FreddyBass
16 juni 2007, 17:14
Normaal heb ik het niet zo op modeling. Maar dit klinkt wel erg strak http://www.fender.com/vgstrat/home.html kijk maar eens naar de filmpjes.

Jayjay
16 juni 2007, 17:26
Normaal heb ik het niet zo op modeling. Maar dit klinkt wel erg strak http://www.fender.com/vgstrat/home.html kijk maar eens naar de filmpjes.

Wat kost dat?

Snaar'n Bennie
16 juni 2007, 17:33
Bijna 2200 Euro. In de laatste Gitarist is een test te vinden.

Jayjay
16 juni 2007, 17:35
Bijna 2200 Euro. In de laatste Gitarist is een test te vinden.

Auw auw ...veel geld..wel cool!

FreddyBass
16 juni 2007, 18:17
Bij feedback 1849 euro nogsteeds veel geld

Rick trodat
16 juni 2007, 19:04
Alleen dat lampje......vreselijk, ik vindt gitaren met baterijen altijd zo....tja ik weet het niet.

Gitaro
16 juni 2007, 19:12
Hoor ik dat goed? Battery life 8 to 10 hours? Lekker dan. Voor de rest, hartstikke cool natuurlijk.

jasper159
16 juni 2007, 19:13
Hoor ik dat goed? Battery life 8 to 10 hours? Lekker dan. Voor de rest, hartstikke cool natuurlijk.


Jaaaa, dat hoorde ik nét 30 seconden geleden, vond het ook raar

Hendriks
16 juni 2007, 20:03
In de gitarist werd hij ook met de Variax vergeleken en volgens mij gaven die een voorkeur aan de Variax (meer mogelijkheden).
Beetje raar een normale strat met de mogelijkheid om ook een gemoduleerde strat te laten horen ,hadden ze beter een Jazzmaster oid aan kunnen toevoegen.

Noid
16 juni 2007, 21:03
Op zich ziet het er goed uit. Hun sterke punt: de looks van de stratocaster, zetten ze goed in. Zeker in vergelijking met de Variax, waar veel mensen toch wat moeite hebben met de ontbrekende elementen. Daarnaast is het imago van Fender als merk sterker dan het imago van de Variax van Line-6. Dankzij Fender zou het kringetje gebruikers van modelling gitaren dus wel eens flink toe kunnen nemen. Het lijkt daarbij dat er op dit ding ook nog eens een fatsoenlijke tremolo zit, in tegenstelling tot die vintage correcte dingen die Fender er meestal op gooit. In potentie dus een aantrekkelijke gitaar. Ja, hij is wat beperkter dan een Variax, maar of dat in de praktijk nou snel een probleem zal zijn? Echter ze missen wel wat sterke punten van de Variax:
- de vrijheid om per type gitaar eigen settingen te bepalen (een strat met een P90 kun je hier bijv niet maken)
-de Variax settingen kun ook via de PODXT-live met je voet bedienen. Voetbediening van de verschillende settingen v/d Fender lijkt niet mogelijk.
Wil je dus optimale vrijheid, dan kun je nog steeds beter Variax hardware in een stratocaster bouwen.

iwamoto
16 juni 2007, 21:26
ik zou ook eerder voor een variax gaan, desnoods gooi je er wat passiefs in als je dat blij maakt, maar ik vind het bijv. ook jammer dat je er geen hollow of 12 string mee kan moddellen, ik zou dan eerder een highway 1 doen, en dan de tele en jaguar van squier kopen, is toch leuker.... (niet dat ik dat ook echt zou doen)

RolandT
16 juni 2007, 22:47
jammer dat je er geen hollow of 12 string mee kan moddellenDe gitarist van mijn groepje heeft zo'n (sunburst) VG en je kan wel degelijk een 12 string model kiezen.
Mijn indrukken: het blauwe lampje is goed voor je computer maar vreselijk op een gitaar. Een Made in USA strat met een blauwe led hoe verzinnen ze het.
Het "acoustisch" geluid is goed, de 12 string klinkt dan weer iets minder.
Als 'gewone' strat is het natuurlijk een Fender (en goed), de electronische geluiden zijn eerder een grappige extra maar niet waarom ik de VG zou kopen.
De prijs was zo'n 1500 euro niet zoveel meer dan een 'gewone' strat maar persoonlijk zou ik voor die 1500 euro liever een echt mooie strat kopen (de maple nek van de VG is vrij gewoontjes); bijvoorbeeld iets van G&L
http://www.glguitars.com/instruments/pics/large/fullerton-2toneburst.jpg

Hendriks
17 juni 2007, 15:04
Gisteren een demo van Line6 bij Tonika in Groningen bewonderd en ben best wel onder de indruk , vooral de Hollow's en de telecasters vond ik erg mooi , ook vind ik het een voordeel dat je je eigen instellingen kunt maken . De Variax 300 heeft een crappy hals maar klinkt gelijk als de duurdere. Een andere hals (Fender, Warmoth,Allparts,etc) erop en je hebt een top gitaar van rond de 600 euro , voor het verschil in prijs koop je dan een leuke 2dehands strat.

Danielovich
27 juni 2007, 20:38
in america kost de vg strat 1400 dollar dacht ik en een dollar is ongeveer dus 70 euro cent dus tel uit je winst