PDA

View Full Version : reisgitaartje



jasper159
16 juni 2007, 15:54
Hallo,

Ik zoek een klein goedkoop gitaartje dat ik kan meenemen op reis. (omdat die je niet met een koffer op het vliegtuig mag van die tjakken)
Het moet in een rugzak kunnen, dus een +- 50 cm. Ik had al gekeken bij musicstore en vond:

http://www.musicstore.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/nl_NL/-/EUR/ViewProductDetail-Start;pgid=TOZgS1SZUWSb0000000000000000HtcBkJLW?Ca talogVideo=&ProductUUID=7orVqHzlfbQAAAESWlV_Z_G_&CatalogCategoryID=GBzVqHzm_DMAAAER35svKPl9&JumpTo=OfferList
http://www.musicstore.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/nl_NL/-/EUR/ViewProductDetail-Start;pgid=?SKU=GIT0000645-000&ProductUUID=0&JumpTo=OfferList




Worden die dingen in A gestemd?
Heeft iemand nog voorstellen? Het is de grootte dat telt, dus geen van die silent guitars ofzo.
En ja, ik zocht al met de zoekfunctie, en in dat ene topic ging het meer over die silent guitars.



Dank!

jasper159
18 juni 2007, 16:25
Komaan mensen. Niemand? Als ik ze wil tegen de vakantie moet ik gaan bestellen.

freekick
19 juni 2007, 12:05
Komaan mensen. Niemand? Als ik ze wil tegen de vakantie moet ik gaan bestellen.

Ik heb er 1. Wil hem wel verkopen.
Zal je een PM sturen.

jasper159
19 juni 2007, 18:09
Hey Freekick,
Kan je me ook eens zeggen hoe groot zo'n yamaha is? :)

Blend
19 juni 2007, 19:12
Ik kan je iig zeggen dat over het algemeen Yamaha's heerlijke kampvuur/reisgitaartjes zijn. Niet geweldig groot, klinken goed, spelen ook nog wel aardig, en niet stuk te krijgen!

Oude Drummer
19 juni 2007, 22:17
Yamaha Guitalele
70 x 23 x9,5cm
Staat in A dus je hebt wat te rekenen onder het spelen. Klinkt een beetje benauwd, het is geen gitaargeluid en ook geen vrolijk ukulele geluid. Maar voor de centen is het een prima ding.
Mijn vakantiegitaar-in-het-vliegtuig oplossing:
Baby Taylor uitelkaar schroeven en gewoon in de koffer in het ruim. BT's zijn echt heel fijne dingen. Spelen lekker en klinken fantastisch.

freekick
20 juni 2007, 10:48
Hey Freekick,
Kan je me ook eens zeggen hoe groot zo'n yamaha is? :)

Heb hem even gemeten!
70 cm. te groot voor je binnenzak maar kan in een sporttas.
Ze worden geleverd met bag.
Wat "oude drummer zegt"m.b.t. geluid klopt.
Ik kocht hem voor het ukelelegeluid. Maar dat is het niet helemaal.
Voor een uke klinkt hij teveel als een gitaar en voor een gitaar klinkt
hij ukelelerig. Netjes gemaakt en sterk.