PDA

View Full Version : ruis op versterker ...



pieter-jan1
16 juni 2007, 15:30
hallo allemaal,

ik zit met een klein vraagje: als ik mijn gitaar insteek in de versterker en niks aanraak heb ik een soort van ruis ... van het moment dat ik iets wat in aanraking met de snaren komt aangraak (snaren, stemmechaniek, ...) is het weg ...

weet iemand wat dit is en hoe ik het weg krijg? of is het gewoon normaal?

ik speel met een jackson DX reverse en een samick la15r

GeofJackon
16 juni 2007, 15:35
k heb hetzelde probleem maar enkel op het lead kanaal(heb een attax40). K denk dat het wel aan de kabel of wel aan de aarding van de gitaar ligt. De versterker heeft nl een geaarde stekker

LP_CL
16 juni 2007, 15:44
ja dat ligt waarschijnlijk aan de aarding. Als je stopcontact geen aarding heeft, kan dit een brom veroorzaken.

pieter-jan1
16 juni 2007, 15:54
ja dat ligt waarschijnlijk aan de aarding. Als je stopcontact geen aarding heeft, kan dit een brom veroorzaken.

dacht ik ook al aan omdat ik dit ook met mijn pc aan de hand had (waar geen aarding was) maar het stopcontact dat ik gebruik voor mijn versterker heeft wel aarding ..

jasper159
16 juni 2007, 15:57
Is het een brom of een ruis, dat kan ook verschil maken.

pieter-jan1
16 juni 2007, 22:45
Is het een brom of een ruis, dat kan ook verschil maken.

het is echt ruis ... :)

no 1 hops
17 juni 2007, 09:23
blijft aarding.
als je de snaren aanraakt is het weg zeg je.
dus of je kabel deugt niet of het stopcontact.

ga even met je setje naar de keuken, plug daar in en zie of het daar ook zo blijft.
anders moet je de electronica van je gitaar nakijken

Yannicks
17 juni 2007, 09:42
is waarschijnlijk je brug die niet geaard is :) .

pieter-jan1
17 juni 2007, 11:07
is waarschijnlijk je brug die niet geaard is :) .

en hoe kan ik dit dan oplossen? :chicken:

LP_CL
17 juni 2007, 11:17
en hoe kan ik dit dan oplossen? :chicken:
je brug aarden :chicken:

pieter-jan1
17 juni 2007, 11:24
je brug aarden :chicken:

zover was ik nu ook al, maar ik ben dus echt nog noob op de meeste vlakken van gitaren ... hoe doet ge da dan ? :chicken:

3ss
17 juni 2007, 16:22
ik kan fout zijn, maar bij mijn gitaar heb ik de holte waar de elektronica zit beplakt met aluminiumfolie en dan de brug daarmee in verbinding gebracht. Mss helpt dat wel bij jou.

pieter-jan1
18 juni 2007, 14:27
die kan ik inderdaad eens proberen ... maar volgens mij is mijn burg dus wel geaard ..... ik heb juist het achterste klepje er eens af gehaald en er zit zo een klein (soort van) ijzerdraadje wat door een gaatje naar de electronica gaat ...

minnehond
18 juni 2007, 19:51
Goed shielden en alles naar de brug aarden, opgelost. Had mijn Stratje ook, nu compleet geen last meer van.

Danieldg
18 juni 2007, 20:15
Ik dacht dat je brug juist geaard was als het ruisen ophoudt als je er je hand oplegt?(wat hier dus het geval is) Ik denk eerder dat je stopcontact toch niet geaard is, ofdat je stroomkabel niet geaard is.

Mitch
18 juni 2007, 20:46
Slechte aardig=brom
Slechte afscherming=ruis

Kijk anders even bij Effecten, staat een sticky over het verschil tussen ruis en brom.

Blend
18 juni 2007, 21:35
hallo allemaal,

ik zit met een klein vraagje: als ik mijn gitaar insteek in de versterker en niks aanraak heb ik een soort van ruis ... van het moment dat ik iets wat in aanraking met de snaren komt aangraak (snaren, stemmechaniek, ...) is het weg ...

weet iemand wat dit is en hoe ik het weg krijg? of is het gewoon normaal?

ik speel met een jackson DX reverse en een samick la15r

Opzich is het verstandiger om je versterker eerst UIT te zetten voordat je je gitaar inplugged.

basje25
19 juni 2007, 12:01
Ik heb ook een ruis in de versterker zitten, behalve als ik de telefoon uit de buurt van de gitaar haal... dan is het probleem volledig opgelost.....
Ook kan het helpen als je een Noise suspensor erop zet..

Gr. bas