PDA

View Full Version : boss gt-8 op digitale versterker



RenéZ
16 juni 2007, 14:10
hey
Werkt een pedaal zoals de boss gt-8 op een digitale versterker?
Ik heb namelijk een line 6 spider 2 112 en ik wil graag een boss gt-8 kopen.
Sommige mensen zeggen dat het alleen op buizen versterkers werkt?
is dit waar?
alvast bedankt

a darker shade of grey
16 juni 2007, 14:12
Nee natuurlijk is dat niet waar! Je kan hem gewoon gebruiken.

Je post wel in het verkeerde subforum.

EuroCinema
16 juni 2007, 14:14
Onzin, Gt8 is met al die ampmodellen juist nuttiger als je GEEN buizen hebt.

RRRobin
16 juni 2007, 14:14
is een GT-8 een soort van voorversterker a la de POD en V-AMP? Of is het puur effecten? Als het versterkermodellen heeft denk ik niet dat het fijn klinkt. Ik heb zelf een POD en had een spider 112. Heb wel eens geprobeerd de POD tussen mn gitaar en de versterker te zetten, maar dat klonk alles behalve goed, heel iel en dun geluid.

edit: het 'werkt' wel of course.

DarknessAwaits
16 juni 2007, 14:20
Het is niet echt een ideale combinatie, je spider is al een 'simulatie' en daar bovenop wil je dan nog een gt-8 zetten. Het werkt beter als je een 'echte' versterker neemt die een neutrale klank heeft en zodoende beter uit de verf komt met externe effecten die je erop aansluit.

Kortom: ik raad het je af.

harrie-beton
16 juni 2007, 14:30
Veel forummers weten dit: Een goed gitaargeluid is een combinatie van je speeltijl + gitaar + effecten + voorversterkers + eindversterkers + speakers + de ruimte waar je speelt.

Effectendozen zoals de GT8 simuleren de laatste 5 stappen van bovenste keten van een electrisch gitaargeluid. Wanneer je de ingebouwde modeling gebruikt hoeft de versterker die je er aan hangt alleen maar harder, als hij enigzins "neutraal" klinkt is het goed. Veel gitaristen prikken de modeling direct in de PA. Monitors, in-ear of keyboard versterkers werkt allemaal.

Een misvatting is dat het precies hetzelfde klinkt als een buizenversterker. Dat is niet zo. Het is te vergelijken met een digitale piano. Het lijkt op een piano maar je hoort verschil met een "echte piano". Omdat een digitale piano handig is in de praktijk gebruiken mensen zo'n ding.

vincedepooh
20 juni 2007, 23:09
Mooi gesproken harrie-beton!

Ik heb een demo gezien van zo`n spider. De pedalenbak die er op aangeloten wordt, dient om de effecten aan te sturen die op de versterker zitten. Het zijn wat pedalen en een volume/wah (exp pedal). Lijkt dus wel een beetje op een gt-8. De gt-8 heeft dus alle effecten aan boord en kan je dus op elke versterker aansluiten.

Butger
22 juni 2007, 13:11
hey
Werkt een pedaal zoals de boss gt-8 op een digitale versterker?
Ik heb namelijk een line 6 spider 2 112 en ik wil graag een boss gt-8 kopen.
Sommige mensen zeggen dat het alleen op buizen versterkers werkt?
is dit waar?
alvast bedankt

Een andere logische vraag is uiteraard, waarom een GT-8 als er al een hele bak effecten on-board zijn van je spider 2..
De GT-8 heeft een boel overlap met je spider, delays, modulaties, reverbs, versterkermodellen...
Als je Spider II geen effect-loop heeft waar je de GT-8 in kunt hangen, heb je zowieso als geen fuck aan dat hele ding.. Versterkermodellen van de GT-8 worden nog eens vern**kt door de line6 versterker modelling als je hem tussen je gitaar en amp hebt, en delays chorus enz precies hetzelfde.



Ik heb een demo gezien van zo`n spider. De pedalenbak die er op aangeloten wordt, dient om de effecten aan te sturen die op de versterker zitten. Het zijn wat pedalen en een volume/wah (exp pedal). Lijkt dus wel een beetje op een gt-8. De gt-8 heeft dus alle effecten aan boord en kan je dus op elke versterker aansluiten.

Wat jij bedoelt is denk ik de FBV short/longboard.
@RénéZ daarmee kun je dus je Spider bedienen, effecten, banks enz
Let op: dit is GEEN effectenbak, zoals Vincedepooh zegt, maar een Controller Voetpedaalbord / werkt alleen met line6 amps.
Misschien dat je dit soort shit allang weet, liever te veel info dan te weinig