PDA

View Full Version : Is mijn Gitaar stuk? (schakelaar)



_Vincent_
16 juni 2007, 13:06
hallo,
Omdat ik geslaagd ben hebben mijn ouders me een
Epiphone Les Paul sunburst gekocht, met nog 3 maanden garantie.

Maar ik merk net dat de schakelaar waar ''Tremble en Rhythm'' op staat het volgens mij niet doet. nou ben ik niet bekend met deze gitaar en weet ik al helemaal niks van dat soort dingen af en ik heb ook geen handleiding gekregen of dergelijken( weet niet of dat normaal is )

Maar als ik de schakelaar naar Tremble doe komt er geen geluid uit de versterker. Terwijl ik gister toch echt dacht dat wel te krijgen.
Als de schakelaar in het midden is doet hij het wel gewoon maar al schakel ik hem over naar Rhythm gebeurt er ook niks

Volgens mij had ik gister daar toch echt geen problemen mee, ik heb de gitaar niet laten vallen en ben nergens tegen aan gestoten, en ik wou graag zeker weten dat het stuk is want ik vind het best lullig voor mijn ouders...

Kan ik trouwens totdat ik de gitaar kan ruolen er nog op spelen? Of is het beter om er dan maar even van af te blijven?

Ik hoop dat iemand andwoord heeft
bijvoorbaad dank

Vincent

Brammibal
16 juni 2007, 13:07
hbe je alle knopjes wel open gedraait?

_Vincent_
16 juni 2007, 13:08
Ja alles is open gedraaid

EDIT: nee niet, sorry mijn fout er zijn 4 knoppen die ik dus blijkbaar niet ken eentje was er van dichtgedraaid ( ik dacht open) nu doet hij het wel.)

heeeeeel erg bedankt!
binnekort moet ik is langsgaan bij de shop om te vragen naar al die knoppen

DarknessAwaits
16 juni 2007, 13:09
Het kan zijn dat de schakelaar kapot is, dat is makkelijk te vervangen. Kost je iets meer dan een tientje als je het zelf doet. Maar in jouw geval zal het waarschijnlijk gratis zijn als hij nog onder de garantie valt.

Kan ook zijn dat de schakelaar stoffig is, al lijkt me dat in jouw geval aangezien hij nog net nieuw is erg onwaarschijnlijk.

Je hebt wel de volumeknopjes op je gitaar gewoon open staan he?

edit: ja dus.

_Vincent_
16 juni 2007, 13:11
Volume was wel open ja, anders deed de gitaar toch helemaal niks?

maar blijkbaar n ander knopje ( zie post boven) die ik dicht had

jasper159
16 juni 2007, 13:16
Tja, les pauls hebben dan eenmaal 2 volumeknoppen...

Brammibal
16 juni 2007, 13:21
Wel leuk dat je niet weet wat al die knoppen doen..
Je bent zeker punk of niet ? :p

DarknessAwaits
16 juni 2007, 13:24
Het is niet zo lastig hoor, werkt volgens dit schema: http://www.axiomatic-music.co.uk/acatalog/LesPaulSchematic.jpg

Alhoewel dat nou niet echt verhelderend is waarschijnlijk :satisfie:.

Bovenste twee knoppen zijn voor het halselement, voorste knop is volume achterste knop is tone. Onderste knoppen zijn voor het brugelement, voorste volume achterste tone.

Gitaro
16 juni 2007, 13:36
Mooi, zo'n happy end :D. Weer eens wat anders dan al die krakende/kapotte pots hier!

FruscianteFan
16 juni 2007, 14:37
Begrijp ik het goed, er kwam geen geluid uit in de treble stand, wel uit de middenpositie en de rythm stand, maar daar zat geen verschil tussen?

Realeigo
16 juni 2007, 14:50
Ja dat klopt, en dat kwam omdat er van 1 element geen signaal kwam..

LP_CL
16 juni 2007, 14:54
Begrijp ik het goed, er kwam geen geluid uit in de treble stand, wel uit de middenpositie en de rythm stand, maar daar zat geen verschil tussen?
Natuurlijk niet, omdat de volumeknop voor zijn treble pickup dichtstond. Dus hoorde je in de centrale stand enkel de neckpickup, wat hetzelfde is als je hem in rythm zet. Daarom was er geen verschil merkbaar.
Als je de volumeknop echter WEL open zet van de brugpickup, dan krijg je in de centrale stand de beide pickups, en in de andere standen telkens 1 van de 2 pickups.

FruscianteFan
16 juni 2007, 15:08
Natuurlijk niet, omdat de volumeknop voor zijn treble pickup dichtstond. Dus hoorde je in de centrale stand enkel de neckpickup, wat hetzelfde is als je hem in rythm zet. Daarom was er geen verschil merkbaar.
Als je de volumeknop echter WEL open zet van de brugpickup, dan krijg je in de centrale stand de beide pickups, en in de andere standen telkens 1 van de 2 pickups.Lieve schat, ik heb zelf ook een Les Paul. Ik moest alleen even nadenken omdat ik even dacht dat TS alleen in de middenstand geluid kreeg, wat nogal vreemd zou zijn.

GeofJackon
16 juni 2007, 15:38
dit probleem kan ik dus nooit hebben: ik heb allen maar een master tone en een master volume en die master volume staat denk ik gebypassed want er aan draaien heeft geen effect

LP_CL
16 juni 2007, 15:45
dit probleem kan ik dus nooit hebben: ik heb allen maar een master tone en een master volume en die master volume staat denk ik gebypassed want er aan draaien heeft geen effect
Ook niet wanneer je clean speelt?

GeofJackon
16 juni 2007, 15:57
nope compleet geen effect. T'is een 2ehandsje,een zwaar gemodde jackson ps2 met een hele hoop knopjes. ps:sorry voor het thread-kapen

http://img525.imageshack.us/img525/7151/knopjesia5.jpg

_Vincent_
19 juni 2007, 14:34
Wel leuk dat je niet weet wat al die knoppen doen..
Je bent zeker punk of niet ? :p
Nee hoor, ik ben geen punker Hoezo dat?
is dat een standaard iets dat punkers er niet iets over weten dan?

bij mijn vorige gitaar had ik 3 knoppen maar ik zat er eigenlijk nooit aan, vond het wel best. Maar die ging uitiendelijk de zolder op omdat daar Wel de schakelaar stuk was, als ik ging spelen sloeg hij soms over op raare tonen en soms kwam er zelf niks uit met alles open gedraaid.

Maar ik denk dat ik het nu wel weet..



Maar ik heb wel een aantal keer gehad nu met deze gitaar dat het geluid soms oversloeg bij tremble en rhythm maar in midden weer niet ik begin nu wel beetje geirriteerd te raken , kan natuurlijk zijn dat ik nu gewoon zit te zeuren om niks omdat ik de gitaar pas een week heb. Maar een vriend van me zei dat het de Kabel kon zijn( die van de versterker).
Overigens heb ik dan als hij overslaat en dat hij later wel gewoon doet, maar ik heb ook geen idee of deze gitaar wel van goeie kwaliteid is want ik heb hem gekregen. maar even goed vind ik et n stoer ding :D

sorry voor mijn late reactie.. kreeg maar geen verbinding -.-''

LaurentB
19 juni 2007, 14:42
Nou, het geluid moet in elk geval niet 'overslaan' of iets dergelijks. Kan ook de kabel of een van de aansluitingen zijn, inderdaad. Dat kun je testen door daar eens aan te rammelen als je speelt.

Swan
19 juni 2007, 14:45
ik wil ook een tremble knop!

GunMetalBlue
19 juni 2007, 23:28
Nee hoor, ik ben geen punker Hoezo dat?
is dat een standaard iets dat punkers er niet iets over weten dan?

bij mijn vorige gitaar had ik 3 knoppen maar ik zat er eigenlijk nooit aan, vond het wel best. Maar die ging uitiendelijk de zolder op omdat daar Wel de schakelaar stuk was, als ik ging spelen sloeg hij soms over op raare tonen en soms kwam er zelf niks uit met alles open gedraaid.

Maar ik denk dat ik het nu wel weet..



Maar ik heb wel een aantal keer gehad nu met deze gitaar dat het geluid soms oversloeg bij tremble en rhythm maar in midden weer niet ik begin nu wel beetje geirriteerd te raken , kan natuurlijk zijn dat ik nu gewoon zit te zeuren om niks omdat ik de gitaar pas een week heb. Maar een vriend van me zei dat het de Kabel kon zijn( die van de versterker).
Overigens heb ik dan als hij overslaat en dat hij later wel gewoon doet, maar ik heb ook geen idee of deze gitaar wel van goeie kwaliteid is want ik heb hem gekregen. maar even goed vind ik et n stoer ding :D

sorry voor mijn late reactie.. kreeg maar geen verbinding -.-''

Heb je ook foto's? :D

_Vincent_
20 juni 2007, 15:51
kan morgen wel even foto's maken maa rik heb alleen m'n telefoon en is crap
maar zal wel ff Foto's maken dan