PDA

View Full Version : Problemen met men buizenversterker



Pete Townshend Rocking
16 juni 2007, 12:39
Hallo

Problemen met mijn London City:Ik heb een London City Head 100 Watt gekocht (uit 71) met 4 EL34 en 3 Ecc83 en voor de oren van mezelf en men ouders te sparen heb ik er 2 lampen uitgedaan (2*EL34) om een 50 watter te creeren. Heb ook Mashall Cab 1960 300 Watt. Dus nu met mijn lampen, vanaf dat ik redelijk doorblaas met men versterker wordt een lamp zeer gloeiend en komt er niets meer uit mijn versterker. Ook als ik de andere 2 lampen er terug bij steek worden er ook gloeiend.

Hoe komt dit en wat moet ik eraan doen?

ps: ik weet absoluut niets van versterkers dus leg het alsjeblieft in een lekentaal uit :satisfie:

Alvast Bedankt

bentium
16 juni 2007, 15:51
heb je ook impedantie aangepast (dwz een andere speaker out gebruikt)


als je een 2 lampen uittrekt (je hebt toch de 2 buitenste of de 2 binnenste genomen he?) dan moet je de speakers inpluggen op 1 niveau hoger (4ohm vervalt, 8ohm wordt 4ohm, 16ohm wordt 8ohm (als ik me toch niet vergis he :))

Franc
16 juni 2007, 21:44
Andersom.

Als je 2 eindbuizen trekt verdubbelt de totale impedantie voor de OT.
Om dat op te heffen zou je (in dezelfde stand) een speakerkast met dubbele impedantie aan moeten sluiten, of je zet de schakelaar een tandje lager en je kunt gewoon je cab aansluiten. Dus een 16ohm cab in standje 8ohm.

Geronimo
17 juni 2007, 02:00
Worden ze allemaal gloeiend of alleen die ene? En als je ze van plek verwisseld, blijft dan de ene die gloeiend was ook op de andere plek gloeiend? Als dat het geval is moet je die buis vervangen. Als je dat doet vervang ze dan gelijk allemaal maar, dat is het beste voor je amp.

Als ze allemaal roodgloeiend worden de versterker meteen wegbrengen want dan is er waarschijnlijk iets mis met je biascircuit wat van levenbelang is voor je amp. Zet hem ook niet meer aan anders mol je straks nog meer.

Aangezien je er de ballen van weet raad ik je aan je versterker weg te brengen. Om de buizen te vervangen volstaat een muziek instrumenten zaak vaak wel. Alleen is het de vraag of ze de versterker dan ook voor je afregelen, wat niet altijd noodzakelijk is maar wel beter is voor je amp, de lampen en je sound. Beter is het om je apparaat naar een speciaalzaak of een techneut te brengen. In het geval van de kapotte bias moet je sowieso naar een techneut omdat ie dan geopereerd dient te worden.

Ik vermoed dat je buizen gewoon kassiewijle zijn dus je zal ze waarschijnlijk moeten vervangen.

En als je twee lampen trekt moet je iid doen wat Franc zegt. Je speaker moet dan twee keer zo groot zijn qua impedantie dan je amp.

Succes ermee!

Franc
17 juni 2007, 08:19
Ben ook bang dat je hier niet uit gaat komen zonder iemand binnenin te laten kijken en meten.

Wat niet helemaal duidelijk is uit je verhaal is of de amp direkt helemaal niets meer doet of dat het na verloop van tijd (opwarmen?) gebeurt.