PDA

View Full Version : Cutaway?



annemarie
16 juni 2007, 12:27
Hoi mensen,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een akoestische gitaar met cutaway maar dan zonder element. Ik speel namelijk nooit versterkt maar wel vaak hoger op de hals. Nou vind ik het zonde om geld te steken in een element want dan krijg je minder gitaar voor de prijs. Kennen jullie misschien modellen met cut zonder element in de prijsklasse 300-500 eurie?

Groetjes Annemarie

homecore
16 juni 2007, 12:47
Secret magic of the Search-button:
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=90036&highlight=cutaway

oorzaak
16 juni 2007, 19:41
Hoi Annemarie,

Toen ik een gitaar zocht in die prijsklasse, hoefde ik ook geen element. Ik ging in de winkel (Dirk Witte Utrecht) een aantal exemplaren vergelijken en tot mijn verbazing vond ik eentje mét element beter klinken dan de aanwezige concurrenten zónder. Bij onversterkt vergelijken uiteraard. Ik heb 'm maar gekocht (Yamaha CPX 5) en ben achteraf blij met het element. Ook bijvoorbeeld voor opnames in de home studio, krijg je geen omgevingsgeluid (of een vervelende zanger ;) ) mee op je opnamespoor. Soms kan het zo lopen.

Groeten, Frits

Pais
17 juni 2007, 00:10
Ben je op zoek naar staalsnarig of nylonsnarig?
Alhambra's cutaway+element modellen liggen vaak in alleen in de elektroakoestische variant in de winkel, maar zijn wel bestelbaar zonder element (stuk goedkoper dan inderdaad)

Een tijdje geleden was ik ernaar geintresseerd maar uiteindelijk heb ik toch voor een normale body gekozen. Bij een cutaway mis je toch een hap uit de klankkast en het werd me van alle kanten afgeraden wanneer je je instrument zuiver akoestisch gaat gebruiken.

annemarie
17 juni 2007, 16:28
Bedankt voor de reacties!

Ik ben opzoek naar een staalsnarige. Speel vooral solo akoestische liedjes en merk steeds vaker dat ik te weinig frets heb voor bv een into rifje. Misschien moet ik dan toch maar een gitaar met element nemen, maja dan wil ik natuurlijk ook weer een versterker :p Tis een vicieuze cirkel ;)