PDA

View Full Version : 490+498 Alnico Humbuckers



RenéZ
15 juni 2007, 23:41
Hey
ik zou graag willen weten of de 490 en 498 Alnico humbuckers goede humbuckers zijn. Ze zitten in veel gibsons, b.v. de gibson les paul custom.
Zijn het goede humbuckers?
Iemand ervaring ermee?
alvast bedankt

Danieldg
15 juni 2007, 23:50
Ik heb ze in men SG steken (dus gewoon standaard) en ze klinken heel goed, zuiver, scherp in de brug en lekker warm bij de hals, dus perfect voor bijna alle soorten muziek. Ik heb niets last van feedback, je kan de was zelfs nog zien zitten tussen de polepices als je goed kijkt :p De 498 heeft een scherpe output met meer hoog en mid, de 490 heeft een zachte output met veeeel bas en mid.

Orpheo
16 juni 2007, 00:18
ik vind deze pickups waanzinnig goed. in mijn LP heb ik ze gehad, en ze klinken lekker vol, goeie pinch harmonics (voor mij heel belangrijk) en overall een lekkere gibson-sound. waarom ik ze verkocht heb.... geen idee. stomste zet denk ik ooit, op pickup gebied.

Nashville6120
16 juni 2007, 09:49
Ik heb ze ook zitten in mijn LP studio.
Zijn goeie pick ups, geschikt voor alle genres.
Daar kan je je echt niet mee verkeerd kopen.

the sure thing
16 juni 2007, 10:05
... het zijn OK pups, een beetje zoals Volkwagen of Opel. Niet te veel franje, 13 in een dozijn (geluid) en degelijk. Maar wel goede kwaliteit! Je hoort echter wel wat verschil met bijvoorbeeld een goede Seymour Duncan.

LP_CL
16 juni 2007, 10:50
... het zijn OK pups, een beetje zoals Volkwagen of Opel. Niet te veel franje, 13 in een dozijn (geluid) en degelijk. Maar wel goede kwaliteit! Je hoort echter wel wat verschil met bijvoorbeeld een goede Seymour Duncan.
Wat een inteligente opmerking :cooler:
natuurlijk hoor je verschil met een SD.
Misschien komt dat omdat....


.... HET EEN ANDERE PICKUP IS??

on topic: ze zijn super!

Orpheo
16 juni 2007, 11:37
... het zijn OK pups, een beetje zoals Volkwagen of Opel. Niet te veel franje, 13 in een dozijn (geluid) en degelijk. Maar wel goede kwaliteit! Je hoort echter wel wat verschil met bijvoorbeeld een goede Seymour Duncan.

ik heb juist een set seymour duncans weggedaan voor dit setje. :D

Berger
16 juni 2007, 13:42
Goede elementen! klinken gelijk ze moeten klinken.