PDA

View Full Version : London City, Problemen met Buizen



Pete Townshend Rocking
15 juni 2007, 21:20
Hallo,

Ik heb een London City Head 100 Watt gekocht (uit 71) met 4 EL34 en 3 Ecc83 en voor de oren van mezelf en men ouders te sparen heb ik er 2 lampen uitgedaan (2*EL34) om een 50 watter te creeren. Heb ook Mashall Cab 1960 300 Watt. Dus nu met mijn lampen, vanaf dat ik redelijk doorblaas met men versterker wordt een lamp zeer gloeiend en komt er niets meer uit mijn versterker. Ook als ik de andere 2 lampen er terug bij steek worden er ook gloeiend.

Hoe komt dit? :mad: en wat moet ik eraan doen?

Chris Winsemius
15 juni 2007, 21:35
Laten biasen en/of nieuwe buizen gebruiken en de goeie impedantie op de amp zelf gebruiken (2 buizen d'r uit; selector op de amp 1 standje lager).

Indien originele/eerst goedwerkende buizen: defect ergens.

Pete Townshend Rocking
16 juni 2007, 13:06
Laten biasen en/of nieuwe buizen gebruiken en de goeie impedantie op de amp zelf gebruiken (2 buizen d'r uit; selector op de amp 1 standje lager).

Indien originele/eerst goedwerkende buizen: defect ergens.

Hallo, al bedankt om zo snel te antwoorden, maar wat is biasen? Selector op de amp 1 standje lager? wat bedoel je daarmee of hoe moet ik dat doen?


Excuseer maar ik weet bijna niets over versterkers :d

Chris Winsemius
16 juni 2007, 13:31
Biasen = het instellen v/d ruststroom v/d eindbuizen. Beetje te vergelijken met het stationair afstellen v/e motor. Laat dit door 'n technicus doen.

Selector of aparte uitgangen voor 8 en 16 ohm: als je maar 2 ipv. 4 eindbuizen gebruikt en 'n 16 ohm speaker(cabinet) moet die op de 8 ohm uitgang aangesloten worden.

Zijn het trouwens oude buizen? D'r is in ieder geval iets niet goed in je versterker. Ik raad je aan hem nu verder niet te gebruiken om verdere/duurdere schade te voorkomen.

Laat anders ff weten in welke omgeving je woont zo dat ik ff naar 'n tech kan kijken.

Pete Townshend Rocking
16 juni 2007, 13:42
Vreselijk bedankt al voor de informatie

ik woon in Eeklo, bij Gent.

Alvast bedankt :hippie: