PDA

View Full Version : Ruis op men Stratocaster



Pete Townshend Rocking
15 juni 2007, 20:12
Hallo,

Ik heb een Fender Stratocaster, maar als ik hem in mijn versterker steek heb ik enorm veel ruis. Als ik hem in een andere versterker steek heb ik juist hetzelfde. Dus als ik met 1 element speel heb ik ruis, switch ik en speel ik met 2 elementen, dan heb ik bijna geen ruis. Hoe komt dat? en wat moet ik daar aan doen?

Ik heb ook een London City Head 100 Watt gekocht (uit 71) met 4 EL34 en 3 Ecc83 en voor de oren van mezelf en men ouders te sparen heb ik er 2 lampen uitgedaan (2*EL34) om een 50 watter te creeren. Heb ook Mashall Cab 1960 300 Watt. Dus nu met mijn lampen, vanaf dat ik redelijk doorblaas met men versterker wordt een lamp zeer gloeiend en komt er niets meer uit mijn versterker. Ook als ik de andere 2 lampen er terug bij steek worden er ook gloeiend.

Weet iemand hoe dit komt en wat ik eraan moet doen??

Alvast bedankt

Graag reactie

ps: ik ben dus een absolute leek als het op electronica aankomt!!

Realeigo
15 juni 2007, 20:17
Dat van je strat is normaal.
omdat je op de tussenstandjes met 2 elementen speelt die tegenovegestelde polen hebben werkt het volgenshet Humbuking principe, het buckt de hum. Met een enkel element aan gaat dat niet op.

Dat andere kan ik geen antwoord op geven.

Eko
16 juni 2007, 07:34
Je kunt niet alles op alles aansluiten en opendraaien. Vraag Winsemius maar. Je singlecoils van een Fender ruisen altijd iets. Naarmate je dichter op een versterker zit wordt het vaak iets erger. Soms helpt het als je je gitaar wat afschermt met wat folie onder je slagplaat.
Dit ruisen is de reden dat er andere elementen bestaan zoals de vintage noiseless en andere humbuckers in klein formaat.

G.G.
16 juni 2007, 09:47