PDA

View Full Version : Ruis op men Stratocaster



Pete Townshend Rocking
15 juni 2007, 20:12
Hallo,

Ik heb een Fender Stratocaster, maar als ik hem in mijn versterker steek heb ik enorm veel ruis. Als ik hem in een andere versterker steek heb ik juist hetzelfde. Dus als ik met 1 element speel heb ik ruis, switch ik en speel ik met 2 elementen, dan heb ik bijna geen ruis. Hoe komt dat? en wat moet ik daar aan doen?

Ik heb ook een London City Head 100 Watt gekocht (uit 71) met 4 EL34 en 3 Ecc83 en voor de oren van mezelf en men ouders te sparen heb ik er 2 lampen uitgedaan (2*EL34) om een 50 watter te creeren. Heb ook Mashall Cab 1960 300 Watt. Dus nu met mijn lampen, vanaf dat ik redelijk doorblaas met men versterker wordt een lamp zeer gloeiend en komt er niets meer uit mijn versterker. Ook als ik de andere 2 lampen er terug bij steek worden er ook gloeiend.

Weet iemand hoe dit komt en wat ik eraan moet doen??

Alvast bedankt

Graag reactie

ps: ik ben dus een absolute leek als het op electronica aankomt!!

Realeigo
15 juni 2007, 20:17
Dat van je strat is normaal.
omdat je op de tussenstandjes met 2 elementen speelt die tegenovegestelde polen hebben werkt het volgenshet Humbuking principe, het buckt de hum. Met een enkel element aan gaat dat niet op.

Dat andere kan ik geen antwoord op geven.

Eko
16 juni 2007, 07:34
Je kunt niet alles op alles aansluiten en opendraaien. Vraag Winsemius maar. Je singlecoils van een Fender ruisen altijd iets. Naarmate je dichter op een versterker zit wordt het vaak iets erger. Soms helpt het als je je gitaar wat afschermt met wat folie onder je slagplaat.
Dit ruisen is de reden dat er andere elementen bestaan zoals de vintage noiseless en andere humbuckers in klein formaat.

G.G.
16 juni 2007, 09:47
Je kunt niet alles op alles aansluiten en opendraaien. Vraag Winsemius maar. Je singlecoils van een Fender ruisen altijd iets. Naarmate je dichter op een versterker zit wordt het vaak iets erger. Soms helpt het als je je gitaar wat afschermt met wat folie onder je slagplaat.
Dit ruisen is de reden dat er andere elementen bestaan zoals de vintage noiseless en andere humbuckers in klein formaat.

Zoek eens op "shielden". Het werkt redelijk, maar gaat ietsjes ten koste van tone. voor mijn laatste strat heb ik gekozen voor tone, en de ruis neem ik voor lief.

the sure thing
16 juni 2007, 10:08
... en let je op, dat als je 2 eindbuizen eruit haalt, de Ohmage van je versterker ook verandert en je dus rekening moet houden met de weerstand van je speakers?

Orpheo
16 juni 2007, 10:32
... en let je op, dat als je 2 eindbuizen eruit haalt, de Ohmage van je versterker ook verandert en je dus rekening moet houden met de weerstand van je speakers?

wilde ik net zeggen. ja kan echt niet zomaar 2 buizen eruit trekken! moet van een bepaalde 'groep' in je amp zijn, en ohmage van je speakers aanpassen.

Pete Townshend Rocking
16 juni 2007, 12:18
Al zeer wel bedankt voor deze informatie

maar aangezien ik niets weet over versterkers ben ik er eigenlijk nog altijd niets verder uitleggen :d

Zou j het eens kunnen uitleggen in de taal voor mensen die er geen zak van kennen? :)

Alvast bedankt

no 1 hops
16 juni 2007, 12:32
misschien dat je je versterker vraag bij werkbank of zo kunt plaatsen.
wat betreft je gitaar.
shielden helpt, bij de ene gitaar meer dan de ander.
zoals G.G. vermeld zou het wat tone kosten, ik kan daar niet direct ja op zeggen na een proef project dat ik gedaan heb.
wel is het zo dat ik dit niet heb kunnen controleren met een echte amp, alleen via opnames via een GNX3 een hoofdtelefoon.

goed gitaar kabel is belangrijk vanwege de afscherming/mantel.
daar is nogal wat kwaliteitsverschil in.
houd deze kabel ook weg van alle stroomdraden en transformators pc's oude spaarlampen etc.

en als je het echt heel erg vind, dan zit je op de twee opties.
of zo goed mogelijk gewaxt/gepotte single coils zoals de keystones, die gewaxed en daarna nog een met expoxie zijn afgesloten.
of de noisless zoals de fender SCN of de bill lawrence ( waarvan ikzelf de l280 heb en die is echt muis stil) of andere noisless varianten van andere merken