PDA

View Full Version : Fender Japan Strat uit '89... aan te raden?



coony
15 juni 2007, 16:16
Hallo!

'k Ben op zoek naar een nieuwe strat, liefst wat vintage-style. Nu heb ik ergens een Japanse Strat op 't oog die in '89 gemaakt is.
2 vragen:
-wat is de gangbare prijs voor zo'n gitaar?
-welke kwaliteitsverschil kan ik verwachten tov de mexicaanse en USA-strats?

Alvast bedankt voor jullie reacties!
Koen

Eko
15 juni 2007, 17:26
In grote lijnen kunnen we stellen dat de Japanse Fenders uit de jaren 80 niet slecht zijn. En dat is een understatement. Uiteraard zijn er uitzonderingen te vinden , maar in de regel staan ze boven de Mexicaanse versies. De algehele maatvoering en afwerking is op een hoog niveau.
Kunst is alleen om er een te vinden die nog origineel is, zoals met meerdere instrumenten. Prijs is lastig en hangt van originaliteit af samen met de kleur. Sommige kleuren lopen nu eenmaal beter. Sunburst doet het altijd goed en zwart ook. Van de volle kleuren zijn bv Daphne Blue en wit altijd wel in trek. Qua prijs is te denken aan 350-500 euro`s.

Lexvandoef
15 juni 2007, 18:58
Japanse Fenders uit de jaren 80 zijn inderdaad erg goed. Ik heb zelf een Telecaster Custom 62 RI. De meeste levendige tele die ik ook in mijn handen heb gehad, met voldoende ballen ook. Ik heb er wel meer neergeteld dan €300,00, denk maar het dubbele. Maar dan nog vind ik ze het waard.

the sure thing
15 juni 2007, 19:05
Ik vind ze -algemeen gezegd- tussen de mexicanen en USA versies in staan. Zowel qua klank als afwerkng. De bespeelbaarheid is zeker net zo goed als de USA.

coony
15 juni 2007, 23:27
Bedankt voor jullie reacties!

Maw; proberen en wellicht is het ok? Als de bespeelbaarheid vergelijkbaar is met een USA is ze dus ook elektronisch op te waarderen met andere PU's?

Koen

Lexvandoef
15 juni 2007, 23:47
Ja zo zou je het kunnen zien ja. Ik vind de elektronica trouwens ook niet slecht hoor. Ik zie bij mijn tele nog geen reden tot wissel.

jerome
15 juni 2007, 23:48
Ik heb een Japanse Strat uit 84. Super gitaar!
Kan m'n Amerikaanse Strat (American Special Series) niet aan tippen, niet kwa spelen en zeker niet kwa sound!

vulvasonic
16 juni 2007, 00:34
Gewoon goede en solide planken waar helemaal niks mis mee is.

Slevin
16 juni 2007, 01:28
Ik heb een Japanse Strat uit 84. Super gitaar!
Kan m'n Amerikaanse Strat (American Special Series) niet aan tippen, niet kwa spelen en zeker niet kwa sound!

Kan je het nog sterker vertellen. De Yamaha ( ca 250 euro nieuw ) van me leraar klinkt beter dan menig american fender stratje _O-