PDA

View Full Version : ....en nog een voorstelronde



Used_Illusions
15 juni 2007, 12:43
Ok....ik heb al her en der enkele post geplaatst, maar ik zal mij toch nog even netjes voorstellen

Lui als ik ben doe ik overigens gewoon even copy/paste van mijn biografie op onze bandwebsite http://www.wwwrocks.nl :) Vervang overal Willy BG door mijn naam en voila, mijn voorstelronde is compleet :)

komt'ie dan:

Geboren worden in de jaren ’80 en toch een goede muzieksmaak ontwikkelen, het blijkt toch te kunnen:

In een tijd die gedomineerd wordt door synthesisers, drumcomputers, latex broeken, mannen met lipstick en haarlak lijkt aanvankelijk alle hoop verloren dat er ook maar een greintje passie voor muziek zal ontstaan in de nog jeugdige geest van Willy BG. Op jonge leeftijd kruipt het bloed echter toch reeds waar het niet gaan kan. (en nee…grappen over bloed naar Willies, daar heeft BG op deze leeftijd nog geen weet van): op zijn zesde weet hij de eerste tonen uit een Melodica te persen. De klassieke vooropleiding Blokfluit kan vervolgens uiteraard niet achterblijven, gevolg door piano- en keyboardlessen. Tijdens laatstgenoemde lessen maakt hij al voorzichtig kennis met klassiekers als Money For Nothing (aardig) en The Final Countdown (aardig fout).

Aan het einde van de basisschool maakt BG definitief kennis met Rock N’ Roll: Het nummer “You Could Be Mine” van Guns N’ Roses maakt een danige indruk op hem, met als gevolg dat de allereerste CD die hij in zijn prille leven aanschaft de welbekende cd met zwarte cover met kruis en doodshoofden is: Appetite For Destruction.

Oude gewoontes sterven nooit uit, en van zijn jeugdjaren tot zijn studententijd blijft BG regelmatig teruggrijpen op zijn oude cassettes (en uiteraard die eerste CD) van Guns N’ Roses. Uiteindelijk leidt dit ertoe dat BG op 18-jarige leeftijd zijn eerste electrische gitaar (een Starfire?!?) met 10 watt versterker koopt. Gedreven om Guns N’ Roses te leren spelen, speelt hij de eerste weken het vel van al zijn vingers, alleen maar om “Patience” mee te kunnen spelen. Tijdens zijn studietijd (in de voormalige Hometown van Willy BF en JV: Tilburg) zou hij dan ook meer tijd kwijt zijn aan gitaar spelen (3 uur per dag), dan aan studeren (2 uur per dag, uiteraard koffie drinken inbegrepen).

Nu hij zelf behalve de idolenstatus van GnR ook verder kijkt naar de muzikale invloeden van Guns N’ Roses gaat er een ware wereld voor hem open: De –tot dan toe- voor hem illustere namen als Jimi Hendrix, Led Zeppelin, AC/DC, Deep Purple, Black Sabbath worden snel –hetzij nog gebrekkig- toegevoegd aan zijn repertoire. Aangevuld met indrukwekkende duo-performances van Guns N’ Roses met o.a. Metallica, Alice Cooper Lenny Kravitz en The Rolling Stones groeit BG langzamerhand naar het repertoire waar de Wild Weepin’ Willies 7 jaar later fanatiek uit zouden gaan putten.

De Starfire gitaar wordt eerst ingeruild voor een ’76 Ibanez Les Paul (want Slash=Les Paul, en Ibanez = passend binnen de studiebeurs), om vervolgens over te stappen naar een 2002 Gibson les Paul (want Slash = nog steeds Les Paul, maar fulltime werk = ruimer budget).

De eerste podiumervaring doet BG in 2005 op samen met Willy JV in de projectmatige band Once. De kick van dit optreden (en de kater van de tequila ná het optreden) smaken naar meer. Zo kwam de lokroep van de gebroeders Haans om een “stevig beuk’nde, stampende, stomende Rock N’ Roll machine” op te starten dan ook precies op tijd….

freekick
15 juni 2007, 13:47
Hi. vertel eens iets over jezelf!

rocker_71
18 juni 2007, 12:24
Ik zou bijna willen zeggen: welkom lul (zie website :seriousf:). Maar dat klinkt weer niet zo vriendelijk. Daarom gewoon: WELKOM .
Coole foto op de site van jou (hoe laag kan een gitaar hangen?) en jullie band rockt!

Enne ... hoe was je gig in de Pul afgelopen maand?

Used_Illusions
18 juni 2007, 16:16
Ik zou bijna willen zeggen: welkom lul (zie website :seriousf:).

Hilarisch!:) Trouwens...jullie putten ook uit een behoordelijk goed repertoire met Echo-x :)

De 1e gig van onze band was prima. Qua performance ruim voldoende als we de toeschouwers mogen geloven.

De gig ook via Soundboard opgenomen, waardoor we kritisch naar ons geluid hebben kunnen luisteren. Daar gaan we de komende weken verder aan werken. In aug. gaan we waarschijnlijk onze 1e demo opnemen met de verbeterde sound.

Nog wat bescheiden extra info:

man/25/Grave (N.br.) :)

rocker_71
18 juni 2007, 16:51
Dank je. Ons repetoire ontloopt elkaar niet zo veel. :rockon:

We hebben ook net onze eerste gig gehad, afgelopen vrijdag in R-dam (Plan-C). Misschien heb je dat filmpje al gezien op onze myspace (http://www.myspace.com/bandechox). Met een telefoon opgenomen, dus geen hi-fi geluid, helaas. Volgende keer nemen we een betere camera mee.
Wij willen ook binnenkort eens een demo opnemen. Wel gaaf om daar allemaal mee bezig te zijn.

Succes verder met de Willies! :jam: