PDA

View Full Version : Houding van Gibson Explorer Type



Tias
15 juni 2007, 12:08
Heej, jongens ik heb al een tijdje een Peavey Rotor EXP, wat ongeveer hetzelfe is als een Gibson Explorer. Alleen is mijn vraag, hoe kan je et het lekkerst spelen op een explorer. Laag hangen, hoog hangen, ultra laag hangen zoals james hetfield. Of beetje door je knieen tijdens et spelen (Bullet for my Valentine). Want ik heb nog niet echt een lekker speelhouding gevonden. Misschien weten jullie nog wat of hebben jullie er zelf ervaring mee.

Ow en de gitaar is zwaar dus misschien moet daar rekening mee gehouden worden.

Groeten Tias

Madcow
15 juni 2007, 12:19
Heb je een gitaarstrap?
Zoja:
Zoals jij het fijn vind.

Btw Waarom zou jij je gitaar zo willen hebben zoals bfmv? die gasten hebben 0 talent en spelen kunnen ze niet :satisfie:
Nee geef mij maar echte metal, Arch enemy, In Flames, Slayer, Black label, Ozzy, Obituary.
Maja, iedereen zijn eigen smaak :)

Tias
15 juni 2007, 12:21
Heb je een gitaarstrap?
Zoja:
Zoals jij het fijn vind
ja ik heb een gitaarstrap, maar ik heb wel wat verschillende shit geprobeerd, alleen ik dacht misschien hebben jullie wat tips

Madcow
15 juni 2007, 12:22
ja gewoon, zoals jij het fijn vind, begin maar dat je gitaar ongeveer even hoog is als je nuts, is een normale houding.

-=JEROEN=-
15 juni 2007, 12:59
hang hem niet te laag, daarmee kan je elleboog overstrekt raken

Gitaro
15 juni 2007, 13:02
Doro je knieën is voor posers man. Een goeie manier om je ideale hoogte te vinden is om hem eerst ongeveer zo hoog te hangen als wanneer je zittend speelt. Het ziet er niet uit maar het speelt fijn. Zodra je eraan gewend bent hang je hem een stukje lager. Effe wennen... en weer lager. Belangrijk is het dat je kunt spelen wat je moet kunnen spelen. Als je in je band of de muziek die je speelt moet sweepen/shredden/whatever vanaf 15 op de E, dan moet je gitaar waarschijnlijk een stuk hoger dan wanneer je alleen pentatonische riedeltjes speelt op B en e.

Rutger
15 juni 2007, 13:42
Zoiets? :D

http://www.metallicaworld.co.uk/images/equipment/sowhat2.gif

RRRobin
15 juni 2007, 16:26
Zoiets? :D

http://www.metallicaworld.co.uk/images/equipment/sowhat2.gif

'nuff said..

slotje? :D ;)

Pais
17 juni 2007, 01:09
Nee joh, ga voor de traditionele flamencohouding. Daar is dat uitstekende kontje van de explorer wel heel geschikt voor :D

Guitarmania
17 juni 2007, 01:19
Ik adviseer altijd om een gitaar niet laag te hangen. En dat wilde ik jou ook adviseren totdat ik een foto van de Explorer zag op Wiki (ik kende het ding niet van naam). Als het om zo'n gitaar gaat, dan poremt het niet als je hem midden of hoog hangt. Deze gitaar hoort onder je knieen te hangen. Maar of je er dan goed op kan spelen is een tweede: dat zou ik aan de andere gitarist in de band overlaten...

Pais
17 juni 2007, 12:59
Als het om zo'n gitaar gaat, dan poremt het niet als je hem midden of hoog hangt. Deze gitaar hoort onder je knieen te hangen. Maar of je er dan goed op kan spelen is een tweede: dat zou ik aan de andere gitarist in de band overlaten...
Kun je dat plaatje posten? Een gitaar die onder de knieen hangt klinkt onmogelijk

Damius
17 juni 2007, 15:44
Kun je dat plaatje posten? Een gitaar die onder de knieen hangt klinkt onmogelijk

Niet als je zit. :sssh:

Guitarmania
17 juni 2007, 15:58
Idd, of zwaar voorover buigen zodat je EN bij de snaren kan EN tegelijkertijd kan headbangen :soul:

Pais
17 juni 2007, 18:39
:seriousf: En dat is wel een porem?

Guitarmania
18 juni 2007, 20:47
In sommige kringen wel, ja...

Tias
19 juni 2007, 21:04
oke ik word al een stukje wijzer, bedankt
en tips zijn nogsteeds welkom

Gitaro
19 juni 2007, 23:07
Ik vind hem in dat filmpje van je echt 20 kilometer te laag hangen, ik zou zo zelfs niet eens hoger dan 12 spelen om permanente schade aan m'n speeltechniek te voorkomen :nervous:. Maargoed, do what you want!

Tias
20 juni 2007, 11:39
Ik vind hem in dat filmpje van je echt 20 kilometer te laag hangen, ik zou zo zelfs niet eens hoger dan 12 spelen om permanente schade aan m'n speeltechniek te voorkomen :nervous:. Maargoed, do what you want!
oke welke filmpje, en hoe hoog moet ie dan echt?

Damius
20 juni 2007, 12:02
Ik denk dat wanneer je je elementen voor je blaas hebt hangen (dus daar aanslaat) laag genoeg is. En wanneer het echt te laag voor je is, hang hem dan ietsjes hoger. Je moet de Explorer ook niet horizontaal bespelen, het liefst zo diagonaal mogelijk, dat ziet er gaaf uit.

Tias
20 juni 2007, 12:04
Ik denk dat wanneer je je elementen voor je blaas hebt hangen (dus daar aanslaat) laag genoeg is. En wanneer het echt te laag voor je is, hang hem dan ietsjes hoger. Je moet de Explorer ook niet horizontaal bespelen, het liefst zo diagonaal mogelijk, dat ziet er gaaf uit.
en dat speelt ook ietsje beter moet ik zelf zeggen

Negative K3 fan
20 juni 2007, 13:50
'nuff said..

slotje? :D ;)

helemaal ...