PDA

View Full Version : Booster in FX-loop?



rezzonator
15 juni 2007, 10:29
Ik wil een booster inzetten om mijn solo's op te peppen (meer volume). Ik denk aan een EHX Nano LPB1. Nu heeft het plaatsen van een booster vóór de amp natuurlijk weinig zin (levert alleen maar meer gain op). Ik vraag me nu af of ik een booster in de FX-loop kan plaatsen. Wie heeft hier ervaring mee? Krijg ik problemen met low/high impendance?

Speeddemon
15 juni 2007, 10:48
Booster in de loop kan, maar ik zou dan voor een MXR Micro Amp (achtige) gaan, ipv een LPB1. Die LPB1 gaat zeer waarschijnlijk over z'n nek en klinkt dan vervormd.

rezzonator
15 juni 2007, 12:03
En hoe zou een compressor/sustainer op die positie presteren? Kan die, samen met wat compressie, zorgen voor de volumeboost?

bluegate
15 juni 2007, 12:10
Ik gebruik een Booster in de FX loop, werkt prima bij mij.

Je hebt niet heel veel versterking nodig, ik denk zo'n +4dB extra om Solo's
luider te maken.
Zelf gebruik ik de TinyBoost van HWA.

Mitch
15 juni 2007, 16:09
En hoe zou een compressor/sustainer op die positie presteren? Kan die, samen met wat compressie, zorgen voor de volumeboost?
Kan wel, maar compressie vóór je pre amp is een heel stuk slimmer. Wat Speedy zegt, een goeie neutrale boost, meer heb je niet nodig.

Kamiess
15 juni 2007, 23:56
He, toevallig heb ik vandaag ff getest met een ge7 als booster.
Heb m voor de amp(als laatste pedaal) getest en moet zeggen dat je dan wel een boost krijgt.
In de effectloop werkt ook, maar ik had niet verwacht dat ie voor de amp ook goed zou werken omdat iedereen ze in de loop heeft.