PDA

View Full Version : Nieuwe gitaar ong. €400,-



Slammers
14 juni 2007, 21:59
Ik ben mijn steeds slechter spelende gitaartje ondertussen wel zat en ben opzoek naar iets duurders en beters. Ik speel voornamelijk punk/rock/metal beetje in die genre's.

Nu heb ik zelf al de Ibanez Rg 350 gezien en de 370 (precies het zelfde voor zover ik weet alleen ander uiterlijk) en die vind ik wel mooi. Allebei rond de €400,- en veel meer wil ik er ook niet aan uitgeven.

Maar veel verstand heb ik nog niet van die dingen dus misschien hebben jullie nog betere suggestie's? Ik ga binnenkort uiteraard ook even testen in de winkels, maar met jullie suggestie's weet ik beter wat ik allemaal moet proberen enzo.

Qua uiterlijk stel ik niet veel eisen op eentje na en dat is dat hij glimmend zwart moet zijn, hoeft niet helemaal 1 kleur te zijn als de 'basiskleur' maar zwart is.

Gitaro
14 juni 2007, 22:05
Gewoon alle gitaren in de prijsklasse uitproberen, doe ik ook altijd als ik ga shoppen. je kan toch zelf wel bepalen of je een tremolo wil, wat voor pickupconfiguratie, etcetera?

Als je al kan spelen heb je meer aan jezelf dan al onze suggesties bij elkaar.

Yannicks
14 juni 2007, 22:36
Ik ben mijn steeds slechter spelende gitaartje ondertussen wel zat en ben opzoek naar iets duurders en beters. Ik speel voornamelijk punk/rock/metal beetje in die genre's.

Nu heb ik zelf al de Ibanez Rg 350 gezien en de 370 (precies het zelfde voor zover ik weet alleen ander uiterlijk) en die vind ik wel mooi. Allebei rond de €400,- en veel meer wil ik er ook niet aan uitgeven.

Maar veel verstand heb ik nog niet van die dingen dus misschien hebben jullie nog betere suggestie's? Ik ga binnenkort uiteraard ook even testen in de winkels, maar met jullie suggestie's weet ik beter wat ik allemaal moet proberen enzo.

Qua uiterlijk stel ik niet veel eisen op eentje na en dat is dat hij glimmend zwart moet zijn, hoeft niet helemaal 1 kleur te zijn als de 'basiskleur' maar zwart is.
Wat voor punk speel je precies? Als je hedendaagse "punk" speelt zou je iets van een goede ibanez kunnen proberen, of een lp. Als je meer van het "pre-77-punk" houdt zou je ook je heil kunnen zoeken in een lekkere tele.

Maar gewoon dit probleem bij je gitaarboer neerleggen en met hem zoeken naar de gitaar die je zoekt! :) (tenminste, zo doei k dat altijd als ik iets zoek, maar de gitaarboer uit hoorn is dan ook wel tof) .

Slammers
15 juni 2007, 08:02
Spelen kan ik wel aardig (zeggen ze voor 2 maanden :satisfie: ) , maar ik kan daar wel alle gitaren uit gaan staan te proberen maar dan ben ik wel eventjes bezig denk ik terwijle vele voor andere soorten muziek zijn wss.

En van pickupconfiguratie enz. weet ik niets af. Alleen dat humbuckers goed zijn voor de genre's die ik speel, dacht ik. Maar daar blijft het ook bij en ik weet ook niet zo goed waar ik allemaal op moet letten.

En punk is allebei de soorten wel een beetje. Maar veel speel ik het niet het is meer rock en metal, maar af en toe zit het er wel tussen.

marter544
15 juni 2007, 08:10
Ik zou niet voor 1 van die 2 modellen gaan, vanwege de tremolo (floyd rose-type, je snaren worden vast geklemd in die dingen, en bij de kam. Ze zweven een stukje boven de body). Die is bij de goedkope RG's nogal brak, en het is kut met omstemmen.
Ik zou eens kijken naar een RG321: mahonie (dacht ik) body, en een vaste brug. Is zelfs goedkoper dan de andere 2, en veeel relaxter imo, geen gekloot met een floyd.

Yannicks
15 juni 2007, 08:35
Spelen kan ik wel aardig (zeggen ze voor 2 maanden :satisfie: ) , maar ik kan daar wel alle gitaren uit gaan staan te proberen maar dan ben ik wel eventjes bezig denk ik terwijle vele voor andere soorten muziek zijn wss.

En van pickupconfiguratie enz. weet ik niets af. Alleen dat humbuckers goed zijn voor de genre's die ik speel, dacht ik. Maar daar blijft het ook bij en ik weet ook niet zo goed waar ik allemaal op moet letten.

En punk is allebei de soorten wel een beetje. Maar veel speel ik het niet het is meer rock en metal, maar af en toe zit het er wel tussen.

Ik zou iig niet voor een floyd-rose gaan. Niet zozeer omdat het niet bruikbaar is, het zijn toffe dingen, maar ik vind het persoonlijk zoooo'n ontzettend gestuntel als je alleen maar ff je snaren wilt vervangen. Misschien ligt het ook ewl aan mij hoor, maar mij lukt het echt sporadisch om de speelhoogte goed te krijgen en een zuivere stemming :P

Yannicks
15 juni 2007, 08:43
Spelen kan ik wel aardig (zeggen ze voor 2 maanden :satisfie: ) , maar ik kan daar wel alle gitaren uit gaan staan te proberen maar dan ben ik wel eventjes bezig denk ik terwijle vele voor andere soorten muziek zijn wss.

En van pickupconfiguratie enz. weet ik niets af. Alleen dat humbuckers goed zijn voor de genre's die ik speel, dacht ik. Maar daar blijft het ook bij en ik weet ook niet zo goed waar ik allemaal op moet letten.

En punk is allebei de soorten wel een beetje. Maar veel speel ik het niet het is meer rock en metal, maar af en toe zit het er wel tussen.

Ik zou iig niet voor een floyd-rose gaan. Niet zozeer omdat het niet bruikbaar is, het zijn toffe dingen, maar ik vind het persoonlijk zoooo'n ontzettend gestuntel als je alleen maar ff je snaren wilt vervangen. Misschien ligt het ook ewl aan mij hoor, maar mij lukt het echt sporadisch om de speelhoogte goed te krijgen en een zuivere stemming :P

Squier4ever
15 juni 2007, 09:55
voor de stijlen die je noemt kan een ibbie heel vet zijn, er zijn voor mij echter een paar grote nadelen.

de hals voelt voor mij aan alsof je m met 2 vingers doormidden kunt breken
en ik vind ze ontzettend lelijk en lang niet zo vet als bijv. een les paul.

ik zou zoeken naar een goede epiphone les paul. mooie betaalbare gitaren en veel waar voor je geld.
of een sg-400. zoek in ieder geval iets met een vaste brug

Slammers
15 juni 2007, 11:12
Ik zou niet voor 1 van die 2 modellen gaan, vanwege de tremolo (floyd rose-type, je snaren worden vast geklemd in die dingen, en bij de kam. Ze zweven een stukje boven de body). Die is bij de goedkope RG's nogal brak, en het is kut met omstemmen.
Ik zou eens kijken naar een RG321: mahonie (dacht ik) body, en een vaste brug. Is zelfs goedkoper dan de andere 2, en veeel relaxter imo, geen gekloot met een floyd.

Ik heb gekeken naar die RG321 en vind het zeker een mooi ding. Ze hebben hem ook in de gitaar winkel waar ik meestal heen ga (www.muziektotaalwaalwijk.nl voor de geintreseerde) en daar scheelt het 80 euro met die andere. En als hij beter is dan is dat helemaal mooi meegenomen natuurlijk.

Maar ik snap dat Floyd-Rose gebeuren niet zo goed. Dat is dus blijkbaar heel lastig om even je snaren te wisselen? Dat is dus niet aan de achter kant erin prikken en boven er weer uit halen enz. En dat is dus bij die RG 321 wel? Want dat systeem heb ik nu ook en dat werkt voor mij heel makkelijk.

Misschien zien jullie op die site nog andere gitaren die jullie me kunnen aanbevelen. Want ik wil het een x goed doen en niet weer foute spullen kopen waar ik later spijt van krijg zoals altijd.

almarvk
15 juni 2007, 11:30
Die RG321 is echt een prima gitaar! Gewoon uitproberen! :)

Squier4ever
15 juni 2007, 11:41
om de gitaar te vinden die jij goed vind is er maar ene oplossing:
ga testen
alle soorten merken en typen.
dan kom je terug en vertel je jouw verhaal, dan kunnen wij jou misschien verder helpen met je keuze.
let vooral niet te veel op het gelul van verkopers, want die willen je (meestal) gewoon n gitaar verkopen en geld aan je verdienen.

ben vanhoof
15 juni 2007, 11:47
Ik verkoop mn rg320, de 321 versie met floyd rose. (zie sign.) Floyd rose is een gekloot als je er niet me om kan, maar ik denk dat iemand die na 2 maanden al wat gitaar kan spelen hier geen problemen mee zal hebben.

mickSG87
16 juni 2007, 23:58
hee, ik heb een Ibanez RG 370 DX te koop 8-) net iets meer als de helft van de orginele prijs :cooler:

LP_CL
17 juni 2007, 11:20
SG G400 van epiphone. Beter krijg je niet in deze prijsklasse.

Slammers
17 juni 2007, 12:22
hee, ik heb een Ibanez RG 370 DX te koop 8-) net iets meer als de helft van de orginele prijs :cooler:

Hoeveel vraag je ervoor, waar woon je en waarom doe je hem weg? Maar aangezien ze hier andere gitaren als opties gaven weet ik het niet zeker.

O wacht laat me raden, je hebt nu een sg maar je speelt niet meer op deze en dat is zonde omdat het een super gitaar is? En voor 280 kan ik hem gelijk halen in maastricht? :p


SG G400 van epiphone. Beter krijg je niet in deze prijsklasse.

Nja, niet helemaal mijn ding. Het heeft wel wat maar het is het niet helemaal. Als ze hem hebben in de winkel zal ik hem zeker even testen hoor :satisfie:

Squier4ever
17 juni 2007, 17:56
hee, ik heb een Ibanez RG 370 DX te koop 8-) net iets meer als de helft van de orginele prijs :cooler:

hee kerel dit doe je maar op marktplaats of via PM!

Slammers
20 juni 2007, 21:03
Heb even rond gekeken en met een floyd-rose snaren vervangen lijkt me wel lastig maar wel te doen. Als het goed is gewoon aan de onderkant van die dingen losdraaien, je snaren er in stoppen van hoog naar laag, bovenin losdraaien en ze daar dan in steken en dan vast draaien, en dan stemmen en als je brug om hoog staat zorgen dat hij naar beneden komt door via de achterkant je veren minder strak te laten staan en dat net zo lang tot hij goed gestemt is? Want dat lijkt me nog wel te doen na een paar x oefenen :hippie:

Binnenkort ga ik namelijk even naar een gitaar winkel en als floyd-rose echt kut is dan is dat ook niet echt slim om er een te kopen.

smandert
21 juni 2007, 08:11
Mijn vraag: heb je een FR nodig? Als je nooit een tremelo gebruikt, niet. als je die wel gebruikt moet je je ook nog afvragen of je niet voldoende hebt aan een normale.

FR is best goed hoor, maar ik vind het elke keer weer een pokkeklus om mijn snaren te vervangen, voornamelijk om hem weer goed afgesteld te krijgen.

Slammers
21 juni 2007, 17:45
Nee ik gebruik nooit een tremelo eigenlijk. Zou ook niet weten wat ik er de komende tijd aan zal kunnen hebben. Het word dan waarschijnlijk dan toch de Rg 321 worden want ik ga natuurlijk geen 100 euro meer betalen voor iets wat ik niet gebruik :satisfie:

Maar ook de rest eerst even testen, maar dan weet ik nu in ieder geval al een stuk meer. Suggesties zijn in ieder geval nog steeds welkom.

marter544
21 juni 2007, 18:02
En sowieso, die tremolo's op goedkope gitaren zijn vaak poep..

smandert
21 juni 2007, 19:14
Nou, was dat nou zo moeilijk? Gewoon ff nadenken en dan weet je het antwoord zelf ook wel. :)

Slammers
22 juni 2007, 19:02
Ja dat was inderdaad moeilijk anders had ik een slechtere gitaar gekocht, maar nu ben ik er nog niet uit want mijn versterker kan niet gemaakt worden heb ik vandaag gehoord. Dus het word kiezen of eerst gitaar of eerst versterker. Pfff...

Yamhammer_71
22 juni 2007, 19:12
Ja dat was inderdaad moeilijk anders had ik een slechtere gitaar gekocht, maar nu ben ik er nog niet uit want mijn versterker kan niet gemaakt worden heb ik vandaag gehoord. Dus het word kiezen of eerst gitaar of eerst versterker. Pfff...

De versterker is eigenlijk nog belangrijker dan de gitaar zelf zeggen ze weleens, maar ik vind het persoonlijk belangrijker om eerst een goede gitaar te hebben die helemaal naar jou smaak is. Vervolgens een bijpassende versterker gaan zoeken die de gitaar helemaal tot zn recht kan brengen. Dit lijkt me immers de meest logische volgorde.

Zonder gitaar kun je niet spelen, met gitaar en zonder versterker kun je nog altijd unplugged wat spelen en ben je toch nog productief bezig.

Slammers
22 juni 2007, 19:48
Ja inderdaad lijkt mij ook. Kan wel zomaar een versterker kopen die goed bij de gitaar past die ik nu heb maar dat is een weer een heel ander soort, die daarom ook niet goed is, en dadelijk past die nieuwe er niet goed bij.

Ik ga vrijdag waarschijnlijk even naar de winkel toe om er een paar te testen. Heb iemand gevonden die mee gaat want ik heb geen zin om alleen op de bus te wachten steeds :p

smandert
22 juni 2007, 22:28
De versterker is eigenlijk nog belangrijker dan de gitaar zelf zeggen ze weleens, maar ik vind het persoonlijk belangrijker om eerst een goede gitaar te hebben die helemaal naar jou smaak is. Vervolgens een bijpassende versterker gaan zoeken die de gitaar helemaal tot zn recht kan brengen. Dit lijkt me immers de meest logische volgorde.

Zonder gitaar kun je niet spelen, met gitaar en zonder versterker kun je nog altijd unplugged wat spelen en ben je toch nog productief bezig.

*ZUCHT* :( :roll: