PDA

View Full Version : Wellicht erg domme vraag...



Dude
14 juni 2007, 20:50
Sja..

aangezien mijn pedalboard uit zo weinig pedalen bestaat heb ik gewoon een degelijk plankje gezaagd en met alu profielen bekleed.

Nou zit ik met de adapter, gewoon een Boss adapter, je kent ze wel.

Wie heeft de gouden tip om dat ding een beetje degelijk te bevestigen. Op zijn rug vastlijmen op het bord en een enkel 'vrouwtje' verlengsnoer maken was het enige dat in mij op komt.

Maar nu de vraag, wellicht een hele domme, kan ik van zon adapter zonder problemen het snoer inkorten ? Gewoon doorknippen en een stukje van +/- een cm of 4 overhouden ipv de orginele meter die er aan zit ?

Ik hoor het graag..

Dirk_Hendrik
14 juni 2007, 21:16
Ja. Dat kan.

Dude
14 juni 2007, 23:20
Bedankt !


en iemand nog een goeie tip mbt volgend probleem ?



Wie heeft de gouden tip om dat ding een beetje degelijk te bevestigen. Op zijn rug vastlijmen op het bord en een enkel 'vrouwtje' verlengsnoer maken was het enige dat in mij op komt.

Pepe
14 juni 2007, 23:24
ik weet niet of je hem open kan schroeven? in dat geval schroef je de onderkant op de bodemplaat

anders
iets handiger dan direkt lijmen is velcro op de onderkant lijmen en velcro op de bodemplaat, dat is de gewoonlijke methode

G.G.
15 juni 2007, 00:09
tiewraps???

Dude
15 juni 2007, 00:23
Tot nu toe zat die vast met tiewrappies ja... gaat toch los. Ik plak hem vast. De enige reden waarom die er af zou moeten is wanneer die stuk is dus dan breek ik hem dr wel weer af...

Speeddemon
15 juni 2007, 00:44
Met een stuk DuoTec klitteband van ongeveer 4cm x 2,5cm. Geheid dat je 'm los moet maken met een schroevendraaier of 'm van een hoog gebouw afgooien. :cooler:

Dude
15 juni 2007, 00:59
zou idd een mooie oplossing zijn ! mooi ook dat conrad het verkoopt voor 3,07 euro maar de totaalprijs op 18 euro komt vanwege 'te laag bedrag'

belachelijk ;)

peter_heijnen
15 juni 2007, 07:05
Met figuurzaag uitsparing ter grootte van de adapter maken. Metalen strip aan de onderkant, adapter op zijn ruggetje in de uitsparing, en over de bovenkant met een tweede metalen strip inklemmen. Met twee boutjes de hele hap vastzetten.

Met de onespot gaat dat prima.

schizo910
15 juni 2007, 08:44
zou idd een mooie oplossing zijn ! mooi ook dat conrad het verkoopt voor 3,07 euro maar de totaalprijs op 18 euro komt vanwege 'te laag bedrag'

belachelijk ;)

Geef me je adres en dan stuur ik je een stukkie op voor nop...

Niet denken dat ik je nu aardig vind, je bent nog steeds een lul, maar ik heb een stukje over dat je best mag hebben...

edit*
Toen ik via Ideal betaalde kwamen er geen verzendkosten bij...

Pepe
15 juni 2007, 09:35
Met een stuk DuoTec klitteband van ongeveer 4cm x 2,5cm. Geheid dat je 'm los moet maken met een schroevendraaier of 'm van een hoog gebouw afgooien. :cooler:


euh... velcro is klitteband...

Speeddemon
15 juni 2007, 09:49
euh... velcro is klitteband...
Niet bijdehand gaan doen, maat.

Zo heet dat spul gewoon, punt. Om mij te verbeteren, moet je eerder opstaan. :stop: :cooler:

http://www1.nl2.conrad.com/m/5000_5999/5400/5400/5405/540536_BB_00_FB.EPS.jpg

Pepe
15 juni 2007, 10:08
haha, dat is niet om jou te verbeteren hoor, ik zag dat ik het amerikaanse woord gebruikt had, dat ik gewoon klitteband had moet zeggen.

en niet zo onaardig gelijk.

Einzeln
15 juni 2007, 10:19
Velcro is de amerikaanse merknaam voor de oorspronkelijke klitteband. Het is van merknaam naar een soortnaam geworden. Duotec is een is hele stevige type klitteband maar dan als ik het goed heb met een soort band dat zowel mannetje als vrouwtje is.

Speeddemon
15 juni 2007, 10:46
haha, dat is niet om jou te verbeteren hoor, ik zag dat ik het amerikaanse woord gebruikt had, dat ik gewoon klitteband had moet zeggen.

en niet zo onaardig gelijk.
Onaardig?! Ik zei nog wel 'maat'! :hippie: :satisfie:

Die kwaliteit verdienen niet veel mensen hier, hoor.

Maar goed, zoals Nico hieronder al aangeeft, Duotec is dus een soort industrieël klitteband, welk bizar sterk is. Een gitarist op de Rockacademie had z'n Fender 2-voudige footswitch op z'n board ermee bevestigd, met 2 stroken van ongeveer 5 x 2,5cm en die kon 'm echt niet lostrekken, zonder geweld. Je kon dat pedalboard optillen aan die footswitch.

Het voordeel van Duotec is ook, dat na veel gebruik de kwaliteit niet achteruit gaat. Bij normaal klitteband wordt de 'lusjes-zijde' op een gegeven moment pluizig en vuil, waarna hij niet meer 100% goed hecht.

schizo910
15 juni 2007, 12:23
Ik heb woensdag mijn nieuwe board voorzien van Duo Tec en het is echt waar, mega sterk. Je krijgt het nauwelijks los, je moet echt kracht zetten en iets kantelen dan pas laat je pedaal los. Het is meer een kliksysteem dan echt klitteband. Echt bizar goed....

Dude
15 juni 2007, 13:11
Niet denken dat ik je nu aardig vind, je bent nog steeds een lul, maar ik heb een stukje over dat je best mag hebben...



thanks man !! great !

schizo910
16 juni 2007, 21:49
Ik heb het vandaag op de post gedaan, dus je zult het maandag of dinsdag wel binnen krijgen. Het is een stuk van een centimeter of 10. Dat moet meer dan genoeg zjn voor je. Speedy heeft het over een stuk van zo'n 4 centimeter, maar serieus met 4 kleine stukjes gaat het echt wel vast genoeg zitten!

Dude
16 juni 2007, 23:26
You the man !!

bedankt man, precies genoeg om die adapter vast te plakken en een stukkie te bewaren voor als ik het verkloot !

schizo910
17 juni 2007, 00:25
You the man !!

bedankt man, precies genoeg om die adapter vast te plakken en een stukkie te bewaren voor als ik het verkloot !

meer dan genoeg. Ik til mijn board, van 12 mm mdf en 10 pedalen, op aan een pedaaltje dat ik vast heb gezet met 4 stukjes van nog geen vierkante cm.

AutoStatic
17 juni 2007, 13:12
Velcro is de amerikaanse merknaam voor de oorspronkelijke klitteband. Het is van merknaam naar een soortnaam geworden.Waarvan het patent gedeponeerd is door de Vulcan T'Mir! (http://www.startrek.com/startrek/view/library/episodes/ENT/detail/125643.html)

In spite of herself, even T'Mir takes an interest in the locals, as she learns that Maggie's son Jack is a very bright kid who desires a higher education but may not be able to afford it, even after his mom has been collecting donations in the bar's tip jar. The Vulcans are further drawn into community affairs when a coalmine accident traps at least 20 men underground. Mestral convinces T'Mir and Strom that they should use their technology to help, so by retrieving a particle weapon from the crashed ship, and with an assist from T'Mir's scanner, Mestral succeeds in rescuing the workers. Three months pass, and just as they've resigned themselves to living out their lives on Earth, they hear from a Vulcan vessel that will arrive in three days to rescue them. They inform their respective employers that they'll be returning home "up north." When Jack hears about it, he tells T'Mir he'll miss her, and reveals that he and his mom couldn't raise the money he needs for tuition, so he won't be going to college this year. Despite her own rule against getting involved, T'Mir retrieves something from the wrecked ship, travels to the big city, and sells it to a businessman — an "invention" that would later be called Velcro. She takes the money and anonymously stashes it in the tip jar devoted to Jack's college fund, which leaves Maggie astonished when she finds it.Zondag, ik weet het....

Oh, en Dude, ik heb zelf twee AC-109 adapters van Ibanez van hun behuizing ontdaan en in een plastic doosje gebouwd. Werkt ook prima.