PDA

View Full Version : locking nut probleempje



GeofJackon
14 juni 2007, 19:41
K zit met een probleem. K was net men gitaar aan't stemmen (met de fijnstemmers) en toen viel de nut clamp van de E-A snaren eraf. K wou die er terug op draaien, maar nu zie ik dat de voorkant van de schroefdraad van alle drie de schroeven weg of bijna weg is. Kan ik die schroefjes gewoon in een ijzerhandel halen of is het een speciale maat. Oh de brug is een licends floyd rose van Jackson

Nickname
14 juni 2007, 19:43
K zit met een probleem. K was net men gitaar aan't stemmen (met de fijnstemmers) en toen viel de nut clamp van de E-A snaren eraf. K wou die er terug op draaien, maar nu zie ik dat de voorkant van de schroefdraad van alle drie de schroeven weg of bijna weg is. Kan ik die schroefjes gewoon in een ijzerhandel halen of is het een speciale maat. Oh de brug is een licends floyd rose van Jackson

Die zijn volgens mij bij elke muziekwinkel wel te halen/bestellen. Wel is dus duidelijk dat je blijkbaar de schroefjes dus te strak aandraait. Vast is vast :satisfie: .

GeofJackon
14 juni 2007, 19:47
dat kan maar is het normaal dat de bovenkant van een nut clamp plat is?
K dacht dat die op een punt eindigde ^

Lenweë Míriel
15 juni 2007, 00:46
ligt er een beetje aan wat je als boven ziet. als je bedoeld het gedeelte dat naar de tuners wijst dat is volgens mij plat (tenminste dat is bij mij zo) en het gedeelte dat dus in de lucht wijst waar ook het schroefgat is zit dat heeft wel de vorm van een dakje.
Maar ik denk dat je het beste naar de muziek winkel kan gaan want ze kunnen het wel hebben bij de ijzerhandel maar grote kans dat het amerikaans schroefdraad is en dat ze dus niks passends hebben liggen op voorraad en de muziek winkel heefte het sowieso wel.

GeofJackon
15 juni 2007, 17:12
bij mij zijn ze aan beide kanten plat(onderkant niet helemaal maar da's logisch)
ga'k na men examens zon setje halen.