PDA

View Full Version : zoekt..... semi akoestisch lichtbespeelbaar.



Frankiefrank2
14 juni 2007, 17:56
Hallo,

Ik speel al een aantal jaren electrische gitaar, en ik ben op zoek naar een akoestische gitaar. Ik heb hier weinig ervaring mee, en zou ook niet echt weten hoe en waar ik op moet letten tijdens het aanschaffen (ik zoek een 2ehands rond de 400 euro)

Omdat ik electrisch speel wil ik een akoestische gitaar die spelen en afstelling een electrische gitaar benaderd. De eisen:

- Dunne hals
- Snaren van staal
- Semi akoestisch
- Fris geluid (voor namelijk om krachtige akkoorden te spelen, afentoe solo en
niet van dat hele warme blubberige geluid. dit ook voor de preamp)
- Licht bespeelbaar
- geen grote snaarhoogte (atack)
- Normale dikte van de body (dus niet die half dunne semi akoestiche
ik zou hiermee teveel volume verliezen als ik onversterkt speel)

Zijn er mensen met suggesties overonder andere:
- Houtsoorten
- Modellen
- Merken
- Preamps
- enz...

Ik heb contact opgenomen met iemand over een Takamine EG 523SC
omdat hij er leuk uitzag en een redelijke prijs had, maar verder heb ik hem nog niet beoordeeld op deze bovenstaande criteria. Kan iemand mij hier meer over vertellen?

Alvast bedankt.

Frank Doves

Lexvandoef
14 juni 2007, 18:08
Wat dacht je van een Tanglewood TW-170 AS-CE? Nieuwprijs is bij de Feedback €399,00 en hij voldoet aan al je criteria. Dat is ook de reden waarom ik hem toen gekocht heb.

LaurentB
14 juni 2007, 18:45
Nou ja, je speelt al een tijd electrisch, dus je bent muzikant en hebt oren aan je hoofd.

Gebruik die oren: let erop of de gitaar zowel diepte in het laag als sprankelend hoog heeft. Probeer eens hoe hij klinkt als je harder aanslaat, maar ook juist als je zacht aanslaat. Bij sommige gitaren komt het geluid er pas uit bij hoger volume, maar dat is lastig bij fingerpicking. Andersom kunnen gitaren die geschikt zijn voor fingerpicking een ongebalanceerd geluid hebben bij fors akkoordenwerk.