PDA

View Full Version : Guytron GT100 vs T-Rex Mac1



BLstriker
14 juni 2007, 17:20
Ik heb afgelopen weekend de Guytron GT100 van Ieme gekocht.
Dikke versterker, Ieme! Thx.
Ik gebruik hierbij de midicontroller T-Rex Mac1 i.c.m. de Big Foot voor het aansturen van de G-major en enkele losse boost- en compressiepedaaltjes. Kan iemand mij vertellen of ik voor de G-Major de High level of de Low level loop van de GT100 moet gebruiken en waarom?

BLstriker

morris
15 juni 2007, 10:22
Mij lijkt high level, maar ik ken de GT100 niet. High level is voor line level apparaten i.c. Gmajor. Je ziet het snel genog aan de level insturing op je G Major.

Morris

BLstriker
15 juni 2007, 11:07
thx Morris

Ik krijg dit weekend de nieuwe Bogner 2*12 cabinets en kan ik het uitproberen.

CU

BLstriker

BeeJee
15 juni 2007, 11:32
BL, je loopt wel te patsen nu he! van een Multitone naar een Guytron met 2(!) 2x12 bogners. Ben erg benieuwd hoe die gaat klinken. Als je hem woensdag mee wilt nemen, hangen we hem ff aan mijn boogie-kastjes.

BeeJee
15 juni 2007, 11:38
Nu even inhoudelijk: Heeft die Guytron 2 verschillende loops? Dan zal 1 loop waarschijnlijk -10db en de andere +4db uitsturen. Dan ligt het aan de G-major welke je moet gebruiken. Wellicht kun je de G-major ook schakelen tussen instrument (-10db) en lin-level (+4db). bijv. de Intellifex kan dat in ieder geval wel, dan zou je beideloops evt. kunnen gebruiken. Dus ik kan me voorstellen dat de Guytron gewoon twee loops heeft, om zowel apparaten die alleen maar instrument of alleen maar line-level accepteren succesvol te kunnen gebruiken. Tot zover mijn bespiegelingen. Iemand die een Guytron heeft (gehad) die mijn gedachte kan bevestigen of ontkrachten?

BLstriker
15 juni 2007, 16:07
Hé Beejee,


Long time no see.
Kan iemand me ook vertellen of de 8 loops in de Mac in een aparte loop voor de preamp kunnen terwijl de G-Major in de FX-mix loop van de Mac na de preamp wordt aangesloten? Zo niet, hoe kan ik dit bewerkstelligen?

BLstriker

morris
15 juni 2007, 16:18
Hé Beejee,


Long time no see.
Kan iemand me ook vertellen of de 8 loops in de Mac in een aparte loop voor de preamp kunnen terwijl de G-Major in de FX-mix loop na de preamp wordt aangesloten?

BLstriker

Een looper in een loop?????
wat wil je daar mee bereiken?

BLstriker
15 juni 2007, 16:26
Klopt Morris,

Een looper in een loop is ook gelul van mijn kant maar ik bedoel te zeggen kan ik de looper van de Mac (lees de 8 loops) scheiden van de G-major die ik thans ook op de Mac heb aangesloten?
Ik wil wel alles via de Mac kunnen blijven aansturen, maar dan gescheiden in loops voor de preamp en loops na de preamp.
Snappez vous?

BLstriker

morris
15 juni 2007, 17:15
Klopt Morris,

Een looper in een loop is ook gelul van mijn kant maar ik bedoel te zeggen kan ik de looper van de Mac (lees de 8 loops) scheiden van de G-major die ik thans ook op de Mac heb aangesloten?
Ik wil wel alles via de Mac kunnen blijven aansturen, maar dan gescheiden in loops voor de preamp en loops na de preamp.
Snappez vous?

BLstriker

Ah zo, ik vat 'em ;-)
Dat moet geen probleem zijn. Je zou wel tegen een aardlus kunnen aanlopen, maar dat hoeft niet. In dat geval zou je twee palmer line isolators voor en na de Gmajor kunnen zetten.

Morris