PDA

View Full Version : welke versterker koop ik?



Ariane
14 juni 2007, 14:08
Hi, ik ben Ariane en nieuw op het forum. Ik ben net gestart met gitaarlessen (akoestisch) en wil graag een versterkertje aankopen waarmee ik zowel mijn gitaar als mijn zang kan versterken. De kwaliteit van de zangversterking is hierbij voor mij zeker zo belangrijk, m.a.w. een natuurlijk, warme klank met reverb mogelijkheid. Wie kan me advies geven over wat ik best aanschaf?
De bedoeling is gewoon om mezelf te amuseren en eventueel wat vrienden te animeren. Ik heb al twee versterkers gezien, de laney LA65C en de Roland AC-60.

steph
14 juni 2007, 14:28
Kijk eens op het akoestische gitaren forum, daar vindt je de informatie!
Als je uit versterkt wil zijn in een kleine kroeg, zijn beide versterks te licht!

joophobbema
15 juni 2007, 13:19
Ik raad je aan om op harmony central . com te gaan kijken, daar staan in principe alle versterkers op met vele reviews.

Klik op gitaren bovenaan , rechts in het volgende scherm zie je dan een aantal vermeldingen waar je naar door kunt klikken , zoek guitaramps en pluk je merk eruit waar je wat van wilt weten. Wel handig als je Engels kunt lezen anders schiet het niet op.

Kaboemba
15 juni 2007, 13:28
Sorry maar een beetje willekeurig op HC zoeken is niet handig.

De reviews voor HC moet je alleen gebruiken als je specifiek een merk/type weet.
Daarbij moet je bovendien meenemen dat de reviews niet zelden vere van objectief zijn. Weinig mensen kraken namelijk hun net gekochte spullen af.
Tip kijk alleen naar de slechte reviews daar kan je soms veel voorkomende problemen uit opmaken.
Maar als ik zo hoor wat je zoekt kan je beter op zoek gaan naar een kleine p.a. dan iets als een combo.

Ariane
15 juni 2007, 16:04
Bedankt voor jullie reacties, nog maar even verder zoeken dan!

jorrit
16 juni 2007, 20:08
wij hebben hier zo'n roland ac-60. mooie bak zeker voor het geld. plus je kan er ook zeker goed over zingen. ga hm eens testen!