PDA

View Full Version : Firewire



Mark_M
14 juni 2007, 11:38
Ik was van plan om deze zomer een Presonus Firepod te kopen
ik even rond gekeken en zag dat je hem op een firewire poort moest
aansluiten

Maar die zit niet op mijn computer?
Ik heb al wat rondgekeken op het internet maar ik kom er niet uit

Wat voor firewire kaart raden jullie me aan?
en hoe sluit je zoiets aan

bert k
14 juni 2007, 12:54
Je kan een PCI Firewirekaart kopen, die stop je in je PC.


Je kan ook een USB audiodoos kopen, dat werkt net zo goed als firewire.

Roman
14 juni 2007, 13:51
Is ook al 1 en ander over geschreven hierzo. Maar goed, de pre-sonus is een machtig ding. Firewire kun je gewoon aansluiten middels een insteek kaartje. Ook voor laptop (pcmcia).

Werkt heel erg dikke prima.

De Beer
14 juni 2007, 23:48
Als ik even mag inhaken?

Ik heb hier als leentje een Alesis HD24 staan, en die heeft ADAT opitsche outputs. Mijn PC heeft (slechts) USB(2). en geen fire wire.

Hoe kan ik het beste mijn data over hevelen naar de PC?
De Ethernet optie krijg ik niet aan de praat, conflicten met m'n netwerk ed.

Zijn er ADAT naar USB interfaces? of kan dat met elke Optische sp/dif naar USB interface. en dan steeds per 8 sporen oid?

Dit (snel demo)projectje ga ik op een midas verona live mixer + div. rand app. direct afmixen maar ik zou evt alles in m'n pc hebben om het later digitaal nog eens over te doen met alle gemakken van dien (in cubase, PT, nuendo oid) edits automation etc etc.

Heeft er iemand tips? het mag niet te veel kosten natuurlijk.

Beer!

ranvan2000
15 juni 2007, 13:48
Ik heb een tijd terug ook een geluidskaart gekocht. Daarbij heb ik ook getwijfeld tussen USB, Firewire of een Pci. Uiteindelijk heb ik gekozen voor de Firebox van Presonus. Ik had ook geen firewire aansluiting maar met een pci kaart van 10 euro is dat opgelost.

Voor zover ik weet is het verschil tussen USB en Firewire kaarten dat je met Firewire wel meerdere sporen tegelijk kunt opnemen (of kan dat met USB ook?). Hoewel ik geen eerdere ervaringen heb gehad met opnemen, ben ik erg tevreden over de opnamekwaliteit.

skanky
15 juni 2007, 14:50
Als je van een HD24 naar de computer wilt, heb je een ethernet crosscable nodig, met een gewone ethernetkabel lukt het niet.

bass blom
15 juni 2007, 15:02
ja, lijkt me toch ook iets wat simpel op te lossen moet zijn.
nadeel is wel dat een doorsnee nummer een kwartier overpompen neemt.
maar ik zou nog ff aan het vogelen gaan voor ik een adat interface ging halen.

bert k
15 juni 2007, 15:42
Als ik even mag inhaken?

Ik heb hier als leentje een Alesis HD24 staan, en die heeft ADAT opitsche outputs. Mijn PC heeft (slechts) USB(2). en geen fire wire.

Hoe kan ik het beste mijn data over hevelen naar de PC?
De Ethernet optie krijg ik niet aan de praat, conflicten met m'n netwerk ed.

Zijn er ADAT naar USB interfaces? of kan dat met elke Optische sp/dif naar USB interface. en dan steeds per 8 sporen oid?

Dit (snel demo)projectje ga ik op een midas verona live mixer + div. rand app. direct afmixen maar ik zou evt alles in m'n pc hebben om het later digitaal nog eens over te doen met alle gemakken van dien (in cubase, PT, nuendo oid) edits automation etc etc.

Heeft er iemand tips? het mag niet te veel kosten natuurlijk.

Beer!

Mede-forummer Frits van Mourik heeft al jaren een HD24, en hij communiceert met de PC door middel van verwisselbare harde schijven... Is niet zo duur, maar je moet een drive bay in je PC hangen. Op de PC wordt het Adatformaat geconverteerd naar wav. Doe effe een PM naar Frits, hij weet er meer van.

De Beer
16 juni 2007, 17:38
Als je van een HD24 naar de computer wilt, heb je een ethernet crosscable nodig, met een gewone ethernetkabel lukt het niet.Aha, dat zeggen ze er niet bij...thanx.
Pagina 74 zie ik nu idd. behalve bij een ethernet hub....dus eerst even proberen met m'n hubje er tussen en een "gewone" kabel?

ja, lijkt me toch ook iets wat simpel op te lossen moet zijn.
nadeel is wel dat een doorsnee nummer een kwartier overpompen neemt.
maar ik zou nog ff aan het vogelen gaan voor ik een adat interface ging halen.dat het een kwartier per nummer kost maakt mij niet veel uit, over een weekje of wat moet het apparaat toch terug.

ADAT naar USB bestaat dat uberhaubt? usb-SP/DIF heb je al voor een paar tientjes..maar werkt dat ook?


Mede-forummer Frits van Mourik heeft al jaren een HD24, en hij communiceert met de PC door middel van verwisselbare harde schijven... Is niet zo duur, maar je moet een drive bay in je PC hangen. Op de PC wordt het Adatformaat geconverteerd naar wav. Doe effe een PM naar Frits, hij weet er meer van.ah...da's idd ook nog een optie, ik ga hem effe PM'men.


Ik dank u vreselijk.

Beer!

Mark_M
19 juni 2007, 15:10
Maakt het veel uit wat voor firewire kaart ik neem
heeft er iemand nog een tip voor mij, welke ik moet nemen

De Beer
19 juni 2007, 21:36
Als je van een HD24 naar de computer wilt, heb je een ethernet crosscable nodig, met een gewone ethernetkabel lukt het niet.We have a winner!

het duurt effe maar dan gaat het ook wel meteen lekker.