PDA

View Full Version : Fender '56 NOS?



Badman
14 juni 2007, 09:30
Hey,

Heeft iemand ervaring met deze gitaar? Ik heb al een '57 US Vintage... ik vraag me af of er een groot verschil is ivm sound en feeling tov de '57... De NOS heeft natuurlijk een grote aantrekkingskracht, maar of dit een grote toevoeging zou zijn...
De prijs is natuurlijk niet niks, en spijtig genoeg test deze beauty niet zomaar overal. (en ik heb niet zo'n zin om de 30dagen-niet-goed-geld-terug garantie te gebruiken bij Musicstore :) ).

koennie
14 juni 2007, 10:15
waar staat dat NOS voor? New Old Stock?

Harry
14 juni 2007, 10:26
misschien kun je iets specifieker zijn over de gitaar zelf? Wat is het voor model?

Badman
14 juni 2007, 10:29
Ik heb het over de Fender CS ´56 Strat Closet Classic... Is dit niet de NOS? (New Old Strat)

Squier4ever
14 juni 2007, 10:33
Ik heb het over de Fender CS ´56 Strat Closet Classic... Is dit niet de NOS? (New Old Strat)

NOS staat voor new old stock
je hebt volgens mij:

NOS (alsof t ie zo uit een fabriek in de jaren 50 komt)
Closet Classic (wel bespeeld maar jarenlang goed verzorgd en in de kast bewaard)
en Relic (afgerausd, versleten lak enz)

het is dus eigk de staat waarin de gitaar verkeert. (alleen dan zo uit de CS)

Badman
14 juni 2007, 10:35
Bedankt voor de opheldering ;) Dan is m'n vraag wat ingewikkelder... de NOS of de Closet editie... Alhoewel ze wel dezelfde PU's hebben, dus veel verschil zal er wel niet zijn... ?

Squier4ever
14 juni 2007, 10:56
Bedankt voor de opheldering ;) Dan is m'n vraag wat ingewikkelder... de NOS of de Closet editie... Alhoewel ze wel dezelfde PU's hebben, dus veel verschil zal er wel niet zijn... ?

de verschillen tussen NOS en CC zit em in de afwerking, de fijne kneepjes

hier een closet classic
http://www.fender.com/customshop/instruments/prod_images/guitars/0150502840_xl.gif


This guitar features our “Closet Classic” treatment—built as if it was bought new in its respective model year, played maybe a few times per year and then carefully put away. It has a few small dings, a mildly checked finish, lightly oxidized hardware and aged plastic parts.


een NOS:

http://www.fender.com/customshop/instruments/prod_images/guitars/0150402803_xl.gif

This guitar has been given our “New Old Stock” (NOS) treatment—built (from original tooling) as if bought new in its respective model year and just found today.

beide zijn '56 strats

Squier4ever
14 juni 2007, 10:57
een relic ziet er zo uit:

http://www.fender.com/customshop/instruments/prod_images/guitars/9275000478_xl.gif

Rick trodat
14 juni 2007, 11:05
Ik heb vaak gehoord dat dit de echte strats zijn, als ze op dit moment nog worden gemaakt. In Amsterdam zeiden ze ''Als je dan toch €3000,- uitgeeft voor zo'n customshop time machine, dan moet je de relic kopen''.

Het schijnt dat deze dankzij die versleten lak toch iets extra's heeft. De sound schijnt net iets beter te zijn. Toch vindt ik dat vaak die relics een beetje nep zijn versleten. Ze hebben wel die nitro lak maar ze hebben natuurlijk de gitaar wat scars gegeven.

De custom classics en de nos hebben ook nitro lak. Ik vind alleen zelf dat de gitaren veel te duur zijn. Als je zelf een standaard american strat koopt. Je laat hem opnieuw spuiten met nitro lak. Andere elementen. Dan kom je een heel eind. Het is alleen voor de echte liefhebber, zo'n custom shop. Zo is de slagplaat geloof ik 2 laags i.p.v 3 laags net als die tijd. Het is zo dat er toen een andere techniek bestond om die dingen te spuiten. Daarom vind je zo'n nail hole (zo heet dat geloof ik). Dat is het plekje waar de gitaar werd vastgehouden toen deze werd gespoten. Maar het is vooral de charme die deze gitaar heeft.

Badman
14 juni 2007, 11:22
Ok, bedankt allemaal, maar dan vraag ik me nog af of het wel de moeite is er één in huis te halen als ik al een '57 US Vintage heb staan...

Orpheo
14 juni 2007, 11:31
ik zou gaan voor de relic versie. die klinken, raar maar waar, toch een stukje beter dan die andere twee...

Yamhammer_71
14 juni 2007, 11:34
Zijn de frets ook ingesleten bij die Relic Strats? :???:

DarknessAwaits
14 juni 2007, 11:40
Zou eigenlijk wel moeten he :D. Maar lijkt me toch van niet.


Ok, bedankt allemaal, maar dan vraag ik me nog af of het wel de moeite is er één in huis te halen als ik al een '57 US Vintage heb staan...

Tuurlijk, hoe meer gitaren hoe beter :p. Het echte antwoord kun je natuurlijk alleen zelf geven, jij bent de enige die zoiets kan bepalen.

Badman
14 juni 2007, 12:09
Zou eigenlijk wel moeten he :D. Maar lijkt me toch van niet.



Tuurlijk, hoe meer gitaren hoe beter :p. Het echte antwoord kun je natuurlijk alleen zelf geven, jij bent de enige die zoiets kan bepalen.

Daar kan ik je niet in tegenspreken natuurlijk... kuch...GAS...kuch :p ;).

Ik vroeg me wel af of deze '56 (nu buiten beschouwing gelaten welke) ivm sound enzo een echte toevoeging zou zijn tov de '57. Ligt er veel verschil tussen? En vooral: is het dan die prijs wel waardig? Nuja, deze gitaar heeft al sinds ik begonnen ben met gitaarspelen een zodanige aantrekkingskracht op me dat ik ze mss alleen daarvoor al wil hebben.

Squier4ever
14 juni 2007, 12:11
Daar kan ik je niet in tegenspreken natuurlijk... kuch...GAS...kuch :p ;).

Ik vroeg me wel af of deze '56 (nu buiten beschouwing gelaten welke) ivm sound enzo een echte toevoeging zou zijn tov de '57. Ligt er veel verschil tussen? En vooral: is het dan die prijs wel waardig? Nuja, deze gitaar heeft al sinds ik begonnen ben met gitaarspelen een zodanige aantrekkingskracht op me dat ik ze mss alleen daarvoor al wil hebben.

ga ze eens testen dan! dan weet je of je het die prijs waard vind..
volgens mij heeft feedback er ook wat hangen...

jimihattricks
14 juni 2007, 12:14
Daar kan ik je niet in tegenspreken natuurlijk... kuch...GAS...kuch :p ;).

Ik vroeg me wel af of deze '56 (nu buiten beschouwing gelaten welke) ivm sound enzo een echte toevoeging zou zijn tov de '57. Ligt er veel verschil tussen? En vooral: is het dan die prijs wel waardig? Nuja, deze gitaar heeft al sinds ik begonnen ben met gitaarspelen een zodanige aantrekkingskracht op me dat ik ze mss alleen daarvoor al wil hebben.

beiden mooie gitaren.. of die tweede soundwise iets zal toevoegen.. tja, het is ook een strat met praktisch dezelfde specs, dus wat verwacht je dan..?

maargoed, geen twee strats zijn hetzelfde, dus als je de mogelijkheid hebt zou ik dr s een paar gaan testen

Dirkdewaard
14 juni 2007, 12:17
ga ze eens testen dan! dan weet je of je het die prijs waard vind..
volgens mij heeft feedback er ook wat hangen...

JUIST je kan hier uren over praten, waarom zou een relic beter zijn? Slagplaten, elementen, nitro bla bla maar er is maar 1 manier om erachter te komen.

Schrik niet als de gitaar die je thuis hebt veel beter klinkt, het zijn geen ingredienten voor de perfecte gitaar. Er zitten hele slechte en hele goede tussen, net als in iedere serie. In mijn ogen is zeggen dat een serie gitaren goed zijn onzin. Oude gitaren zijn niet altijd goed en custom shop gitaren zijn ook niet altijd goed, qua geluid natuurlijk. Cool zijn ze wel. :cooler: