PDA

View Full Version : Mijn geimproviseerde gitaarsolo.



TimoSomers
14 juni 2007, 08:53
Hey,
Check m'n geimproviseerde gitaarsolo op youtube, ik speel over een zelfgemaakte backtrack (gemaakt met riffworks).
'Kzat wat te jammen met pentatonische en mineur ladders en m'n pa besloot het op te nemen.

LINK: http://www.youtube.com/watch?v=yf0o_LVzvss

Enjoy:)

Arts
14 juni 2007, 09:15
als je 15 bent is dit zeker wel goed...

Lennert
14 juni 2007, 09:34
Klinkt lekker man! ;) Ik doe het je niet na :)

Veekeren
14 juni 2007, 13:39
Zucht... ik kan niks... Das het enige wat ik denk als ik dit zie.


Scheelt ook wel dat ik dit gewoon nooit oefen wellicht. Maar dan nog.

Roebbeke
14 juni 2007, 16:00
Klinkt goed ! Je kan wel goed improviseren
Ik ben nu ook aan het improviseren maar zo goed als jou .. toch nog een tijdje oefenen :)

WICKED
14 juni 2007, 18:04
wtf doe je whaha, ziet er ziek uit:)

TimoSomers
14 juni 2007, 20:59
Thanks guys :)

new deep
15 juni 2007, 13:31
Ziet er relaxt uit zo'n jamhut en coole sounds man!....

meul
15 juni 2007, 16:55
Helemaal te gek man, niet sophisticated het schreeuwt echt. nootjes die op het randje zitten van wat wel en niet kan maar toch heel goed passen. best knap vind ik. Ik geloof dat de hond het net iets te vaak gehoord heeft. die loopt na de aftrap snel de andere kant op :)

spanky_franky
15 juni 2007, 17:18
Fan tas tisch... 15 jaar ...

doe je ook andere dingen dan gitaar spelen, ademen, eten en drinken?

Man, ik was op m'n 15e blij dat ik under the bridge kon spelen...

Ik vind dit trouwens wel onwijs cool, ik dacht in eerste instantie 'nou dit is weer het zoveelste gepruts van een beginner' maar nee, aangenaam verrast!!

Lennert
16 juni 2007, 10:42
Ik vind het eigenlijk zo mooi he :D Het lijkt alsof je daar gewoon volcontinu zit te spelen. Je pa komt binnen met de camera, filmt wat, filmt je vol in je gezicht, loopt weer weg, en de hele tijd zit je gewoon door te spelen :P Krijg inderdaad de indruk dat je soms hele dagen zo tekeer zit te gaan ;)

Slevin
16 juni 2007, 12:37
Ik vind dit trouwens wel onwijs cool, ik dacht in eerste instantie 'nou dit is weer het zoveelste gepruts van een beginner' maar nee, aangenaam verrast!!

Vriendelijk tegenover de rest _O-

marter544
16 juni 2007, 15:59
:nervous: Ik krijg hier een minderwaardigheidscomplex van, heel knap! :cooler: Hoe lang speel je, en hoeveel speel je per dag?

Borus van den Brand
16 juni 2007, 16:44
Zeker netjes! En inderdaad, hoelang speel je al?

TimoSomers
17 juni 2007, 13:49
Ik speel nu zo'n 3 jaar, minstens 5 uur per dag.
En thanks voor de comments :)

Roebbeke
17 juni 2007, 17:15
Hopelijk speel ik binnen 2 jaar ook zo goed :cooler:

Borus van den Brand
17 juni 2007, 21:32
Ik speel nu zo'n 3 jaar, minstens 5 uur per dag.
En thanks voor de comments :)

:nervous:Had ik maar zoveel tijd. Wat oefen jij dan zoal? Enkel toonladders?

TimoSomers
18 juni 2007, 07:38
:nervous:Had ik maar zoveel tijd. Wat oefen jij dan zoal? Enkel toonladders?

Ik oefen vaak toonladders met een metronoom, en ben uren aan het improviseren binnen die toonladders.
En vaak speel ik dan de dingen die ik dan heb verzonnen zegmaar, over een backtrack.
Maar idd vooral toonladders ja.

Chris Roos
18 juni 2007, 11:40
Timo dit is te gek. Wacht maar over een paar jaar. Dan weten we helemaal niet meer wat we zien. Dat gaat cker goed komen. KLeine tip! Denk aan timing en Vibrato. Voor mij de twee meest essentiële elementen van het soleren.

Veel succes, :soul:

TimoSomers
18 juni 2007, 12:26
Timo dit is te gek. Wacht maar over een paar jaar. Dan weten we helemaal niet meer wat we zien. Dat gaat cker goed komen. KLeine tip! Denk aan timing en Vibrato. Voor mij de twee meest essentiële elementen van het soleren.

Veel succes, :soul:

Thanks Chris :)
Ik moet idd beetje meer op de timing oefenen, denk je dat dat goed gaat met een metronoom of een backtrack?
Jouw video is ook echt supervet trouwens !

Chris Roos
19 juni 2007, 08:44
Ja metronoom is i.d.d. erg goed maar een sequense of backing werkt in mijn ogen nog veel beter. Hou je vooral bezig met telling en de mogelijkheden er van . B.v. begin is een lick of riff in te zetten na de tel en expirimenteer eens met 4e, 8e, 16e en 32e door ze uit te tellen zodat je weet wat je doet. Er zitten er ook nog wat tussen in die zijn eigenlijk nog veel mooier maar vergen erg veel oefening, zoals de quintol ( 5 noten per tel of 5 over 4 kwarten ) en de septol ( 7 per tel of per twee tellen of 7 noten over 4 tellen ) Mogelijkheden genoeg dus.

Groet, :soul:

sregor
19 juni 2007, 11:23
f*cking hell man. Weet je wat jij zou moeten doen.....voor je zelf beginnen en ff langs de.........

Damn ik wou dat ik dat kon op mijn 15e (ik kan het nu niet eens en ik begon ook pas op mijn 18e dus dat wordt uberdinges lastig)

Als solo leek kan ik alleen nog zeggen dat ik wel soms wat rust miste, ik vind de stiltes vaak net zo belangrijk als een boel tonen, maargoed wie ben ik.

keep up the fine work!

Roy K.
19 juni 2007, 15:27
Hee jij kan al goed spelen op je 15e, kan je nagaan hoe bruut je bent over 4 jaar als je dan nog zo veel speelt!!

De toewijding voor je instrument is van je gezicht af te lezen, je lijkt wel in trance, cool, ga zo door!! :cooler:

TimoSomers
21 juni 2007, 07:17
Thanks voor alle comments <3

Luke-wannabe
23 juni 2007, 11:59
Zwaar respect man! Ik wou dat ik de tijd had om 5 uur per dag te oefenen! Want dit is echt ziekelijk!
En oefen je dan ook echt toonladders enzo? Of doe je alleen maar dit soort shit?

hendrix2
23 juni 2007, 12:08
Zwaar respect man! Ik wou dat ik de tijd had om 5 uur per dag te oefenen! Want dit is echt ziekelijk!
En oefen je dan ook echt toonladders enzo? Of doe je alleen maar dit soort shit?


Ik oefen vaak toonladders met een metronoom, en ben uren aan het improviseren binnen die toonladders.
En vaak speel ik dan de dingen die ik dan heb verzonnen zegmaar, over een backtrack.
Maar idd vooral toonladders ja.

Erg goed gespeeld. Niet geheel mijn stijl, maar moest ik het kunnen zou ik het zeker niet erg vinden :satisfie:

Luke-wannabe
23 juni 2007, 14:57
Oh ja overheen gelezen sorry.

spanky_franky
23 juni 2007, 16:21
Vriendelijk tegenover de rest _O-
Beginners prutsen gewoon, dat maakt ze beginners...

...maar zoals deze knaap laat horen zijn daarop uitzonderingen :D

TimoSomers
25 juni 2007, 22:59
Zwaar respect man! Ik wou dat ik de tijd had om 5 uur per dag te oefenen! Want dit is echt ziekelijk!
En oefen je dan ook echt toonladders enzo? Of doe je alleen maar dit soort shit?

Hahah,, meestal gewoon toonladders omhoog en omlaag, en dan steeds sneller en dan na uurtje ofzo daar beetje mee gaan jammen, en dan op een gegeven moment krijg je zoiets als op mn filmpje ;p

En thanks voor alle comments :)

c.hultermans
29 juni 2007, 12:52
Klinkt lekker Timo!!

Bekend koppie trouwens, *pling* verrekkkkkk de zoon van Jan Somers

hehe

Grtz,

Conrad

TimoSomers
29 juni 2007, 13:20
Klinkt lekker Timo!!

Bekend koppie trouwens, *pling* verrekkkkkk de zoon van Jan Somers

hehe

Grtz,

Conrad

Hahah, idd ;p
En thanks :)

alfarinn
29 juni 2007, 13:23
Wow geweldig ! zeker gezien jou leeftijd, laat het niet verwateren en ga door met gitaarspelen.Jij komt er wel.

(ik kan mijn elektrische gitaar niet eens fatsoenlijk vasthouden, laat staan erop spelen.Ik hou het wel op mijn akoestisch gerammel)

Arvoitus
29 juni 2007, 13:32
Gast, dit is gewoon ziek gespeeld. Kheb je andere video ook al gezien en ik moet zeggen dat je zeer beheerst en kalm speelt.

Ik neem aan dat je gewoon de standaard minor/major en daarnaast pentatonic minor oefent ?

Maar zo blijven doorgaan!

TimoSomers
29 juni 2007, 15:55
Thanks voor de comments:)
En ja meestal oefen ik de Mineur/Majeur/Pentatonische ladders.
Maar ik oefen de laatste tijd(lees: 2 maanden) ook vrij veel appergio's en dimmische ladders enzo. (Beetje meer Yngwie malmsteen style shit).

c.hultermans
29 juni 2007, 17:15
btw, lachuh die gele verf op die MC-6, ziet er kickuh uit!!

Ik heb m zelf ook, maar dan nog in originele toestand hahaha

Grtz,

Ratje

btw, doe je vader de groeten van me!! Ik heb nog een CD van Dhe Wollacksze boiz met Piet van Zon op bass gitaar en Jan (uiteraard) op gitaar. Nog een tijdje bij Piet gerepeteerd ook.....

BlackSun
29 juni 2007, 18:33
ik stop met gitaarspelen.......



Damn, na 3 jaar kwam ik neit eens in de buuuuurt van wat je daar doet.

TimoSomers
7 juli 2007, 00:01
btw, lachuh die gele verf op die MC-6, ziet er kickuh uit!!

Ik heb m zelf ook, maar dan nog in originele toestand hahaha

Grtz,

Ratje

btw, doe je vader de groeten van me!! Ik heb nog een CD van Dhe Wollacksze boiz met Piet van Zon op bass gitaar en Jan (uiteraard) op gitaar. Nog een tijdje bij Piet gerepeteerd ook.....


Hahah, das 'n vette cd :) hebem hier ook.

En @blacksun; oefene oefene oefene oefene oefene :p

VHsologitarist
7 juli 2007, 01:17
De technieken heb je goed eigen gemaakt sinds je lengte van je leven haha, alleen jammer dat er geen verhaal in zit!..
Ik verwacht dus een volgend filmpje van je waar wel een verhaal in zit i.p.v. eindeloos notenpoeperij :D goede fraseringen en met een beetje emotie door bijvoorbeeld gebruik te maken van vibrato en bends etc.
Met verhaal bedoel ik:
thema -> de reis die je maakt -> terugkerend naar thema.
;) tis maar een idee hè ;)

Stratman70
7 juli 2007, 10:49
Ik sluit me helemaal aan bij VHsologitarist.

je hebt nu indruk gemaakt met je techniek, maar probeer me de volgende keer eens te boeien met een mooi thema/melodie, whatever.

Maar diepe buiging van respect! Ik zal het je nooit nadoen.

Daemon
7 juli 2007, 12:53
Nicely done :)

Arts
8 juli 2007, 00:03
jezus 5 uur oefenen per dag.. beetje no life of niet?

Slevin
8 juli 2007, 03:45
jezus 5 uur oefenen per dag.. beetje no life of niet?

Verdeeld over een dag ? 's middags 2, 's avonds 2, nog ergens paar losse kwartiertjes / half uurtjes. Kom je er echt wel. Weinig met no life te maken.

TimoSomers
9 juli 2007, 03:05
jezus 5 uur oefenen per dag.. beetje no life of niet?

School tot 3 uur, 2 uur gitaarspelen, uurtje vrouwtjes tevreden stellen, weer 2 uurtjes gitaarspelen, beetje msne met een gitaar in je hand tot 10 uur ofzo.
Nee niet echt no life :)

EDIT: Btw, volgende video word idd een video met meer emotie/echte solo.
En thanks voor de comments:)

WICKED
9 juli 2007, 13:09
En eten? Huiswerk? De was doen:p? Nee maar volgens mij heeft het geen zin om 5 uur te oefenen hoor, ik heb ook wel eens zolang geoefend maar ik heb nu gewoon geen tijd meer wegens school enzo. 5 uur is niet echt relax voor je armspieren en je rug enzo, maar je wisselt het wel af dat is wel beter.. ikdenk niet dat je na 2 uur oefenen slechter bent dan na 5 uur oefenen. Maar ik speel af en toe ook wel eens de hele dag gitaar als ik daar zin in heb:)

peppie
9 juli 2007, 15:42
En eten? Huiswerk? De was doen:p? Nee maar volgens mij heeft het geen zin om 5 uur te oefenen hoor, ik heb ook wel eens zolang geoefend maar ik heb nu gewoon geen tijd meer wegens school enzo. 5 uur is niet echt relax voor je armspieren en je rug enzo, maar je wisselt het wel af dat is wel beter.. ikdenk niet dat je na 2 uur oefenen slechter bent dan na 5 uur oefenen. Maar ik speel af en toe ook wel eens de hele dag gitaar als ik daar zin in heb:)

ach vai oefende 10 uur per dag
en ene beetje jazzer bijvoorbeeld john coltrane (sax) 11 uur alsdus mijn bronnen.