PDA

View Full Version : Behringer !)(U%!HN$!:



Swan
14 juni 2007, 01:04
en ja hoor, 2 dagen voor n optreden kapt mn Vamp2 ermee :angry:
er komt geen enkel geluid meer uit...
via de aux in komt er wel geluid uit dus t is niet de output, de tuner doet ook nix meer dus ik ga ervanuit dat t de input is..
dus opengeschroeft maar wordt ik niet veel wijzer van; lijkt wel n computer..

KUT
KUT
KUT

dus
ja,,

valt dit nog te fixen of is ritueel verbranden en zweren om nooit meer iets van B******** te kopen verstandiger

Lennert
14 juni 2007, 07:57
Damn! balen zeg! Wat repareren betreft vrees ik het ergste, bovendien is het 't niet echt waard (behalve dan om iig dat optreden er nog mee te kunnen doen). Die digitale apparaten zijn zoals je al zei behorlijk complex, repareren zou je meer kunnen kosten dan het ding waard is. Kun je hem echt niet missen tijdens een optreden? Welke functies ervan gebruik je?

Swan
14 juni 2007, 09:56
hey, nee kan hem niet missen... n deel van mn gitaarsignaal gaat erheen en via de Vamp naar de PA..dus heb wel iets van 'moddeling' nodig, en n hoop reverb en delay...
maar heb nu een tussen oplossing; ga de ME50 lenen van n vriend, voor t optreden..

maar idd, ik kan best wat solderen maar bij zon Vamp begin ik er niet aan... t is wel raar dat je ook helemaal niets ziet aan de input...zucht
ook nog iets raars, als je je signaal in de headphone out doet gaat t signaal rechtstreeks naar de line out! dus zonder effecten etc, ook de volumedoet dan niks, lijkt me ook niet helemaal gezond...

Joey Handsome
14 juni 2007, 10:03
Tja, goedkope meuk he. Wel verrekte irritant zeg... Sound niet heel anders met die me50?

Jimwoud
14 juni 2007, 10:10
ik heb ook zo'n ding. Best grappig. zitten wel aardige metal sounds in, maar zou hem niet live durven te gebruiken.

Ik moet soms ook echt hard op die knopjes drukken, zoals voor de tuner. Ben echt bang dat ik het knopje sloop als ik te hard op druk.

Misschien kun je 2dehands een pod 2.0 krijgen, die kosten nieuw nu 150 euro dacht ik, dus tweedehands voor 100 moet wel lukken.

succes

Swan
14 juni 2007, 10:15
tja ik weet nog niet hoe mn sound verandert, kan hem pas vanavond ophalen dus dan heb ik nog morgen om ermee te oefenen...
opzich heb ik nog nooit problemen gehad met de Vamp...
wel kut dat ik hem ook gebruikte om te recorden...
Live vind ik zo'n ME50 misschien wel handiger, met expressiepedaal en makkelijk effecten aan/uit zetten, maar om op te nemen zou n POD weer handiger zijn...
misschien is zo'n floorpod wel iets...
zucht...

Swan
14 juni 2007, 10:31
net nog ff de Vamp gereset, ook geen succes... heb ik verder nog opties?

wat me wel opvalt is dat er niet t kleinste kraakje of ruis uit te krijgen is... dus waarsch zit t dieper dan alleen de input :S

FruscianteFan
14 juni 2007, 10:47
tja ik weet nog niet hoe mn sound verandert, kan hem pas vanavond ophalen dus dan heb ik nog morgen om ermee te oefenen...
opzich heb ik nog nooit problemen gehad met de Vamp...
wel kut dat ik hem ook gebruikte om te recorden...
Live vind ik zo'n ME50 misschien wel handiger, met expressiepedaal en makkelijk effecten aan/uit zetten, maar om op te nemen zou n POD weer handiger zijn...
misschien is zo'n floorpod wel iets...
zucht...Ik heb eens door mijn ME50 direct in de PA gespeeld, zonder versterker. Klonk best aardig..

Swan
14 juni 2007, 10:54
ja voor live zal het best goed gaan, ME50 Line out in de mixer en dan naar de PA...
maar valt er ook n beetje mee op te nemen?

bovendien heb ik echt geen geld om n vervanging te kopen :(

FruscianteFan
14 juni 2007, 11:06
Je kunt ermee opnemen, maar ik raad het niet aan.

rjong999
14 juni 2007, 12:51
Is de interne batterij soms los of leeg ? Ik heb met mijn V-Amp Pro precies hetzelfde gehad, behoorlijk balen natuurlijk. Sindsdien gebruik ik die niet meer op het podium.

Ik gebruik best wel veel Behringer spul, maar haast nooit iets om mee op te treden (uitzondering: micromixertje voor mijn synths en fcb1010 floorboard en een paar DI's). Het is best goed spul verder maar sommige dingen zijn vrij slapjes gebouwd, die zijn dus echt gemaakt voor de slaapkamer en niet voor het podium. Ga je er dan toch mee optreden, tja...

Swan
14 juni 2007, 12:54
Is de interne batterij soms los of leeg ? Ik heb met mijn V-Amp Pro precies hetzelfde gehad,


had je hetzelfde dat er geen geluid uitkomt? bij n lege batterij verwacht ik eerder dat t geheugen weg gaat, waar hij trouwens soms ook last van had...

rjong999
14 juni 2007, 12:56
Als de batterij los is (die zitten met hele slappe duffe klemmetjes vast, een keer verwisselen en ze vallen er daarna gewoon uit, dus daar valt nog flink wat aan de buigen en tapen) dan doet 'ie gewoon helemaal niks meer, licht uit en alles.

Swan
14 juni 2007, 12:57
ja naja licht en alles doet ie nog goed...

Dude
14 juni 2007, 17:32
Woonde jij niet in rotterdam ?

je mag de mijne wel effe komen ophalen hoor, zie hem wel weer een keer terug dan.

Woon in schiedam vlakij station schiedam centrum. Laat maar weten,

bart

Swan
14 juni 2007, 17:36
hey, ja woon in Rdam, tnx voor het aanbod! maar ik ga vanavond al n ME50 ophalen :)

Swan
14 juni 2007, 17:47
ook al is t n kutmerk; nix dan lof over de klantenservice, ik had gemaild en kreeg binnen n paar uur n reactie en ze reageren snel op mn antwoord etc..

(ook al schiet ik er nix mee op)

EuroCinema
14 juni 2007, 21:04
Nou ja, kutmerk... je koopt vrij uitgebreide ampsimulatie en effecten plus tas en footswitch voor minder geld dan een ibanez pedaaltje. Dan weet je dat je geen topkwaliteit koopt. Maar ze moeten het natuurlijk wel netjes repareren binnen de garantie!

Dude
14 juni 2007, 23:23
hey, ja woon in Rdam, tnx voor het aanbod! maar ik ga vanavond al n ME50 ophalen :)

ok pas de problem, mocht het toch ruk zijn, ik ben morgen vrij en thuis dus laat maar weten !

Ciao

Hallie
14 juni 2007, 23:40
ik heb een ook behringer V amp gehad.. alleen de X vamp.. (flut natuurlijk).. de tuner deed het niet.. effecten waren vergeleken met Boss gewoon Niks!,, en de Wah was kapot.. ik had 'm voor 70 euro gekocht.. en verkocht voor 50 euro :chicken: .. aan iemand die nog niet wist wat behringer echt is!.

Joey Handsome
15 juni 2007, 08:25
Leuke naaistreek van je dan.

Davidian
15 juni 2007, 09:42
Mijn bass V-amp is wel chill hoor, hij functioneerd zelfs goed als late nacht gitaarspel oefen platformpje.

Ik vind zelfs de effecten wel te doen, alleen door de brom zal ik hem nooit echt veel gebruiken denk ik.

De footswitch is wel handig, werkt goed met mijn looper en de tas is mijn XRL kabel tas geworden dus hoe crap het ook is je kan er altijd wat van maken!

EuroCinema
15 juni 2007, 10:04
Beetje flauw, dat gehak op Behringer. Wat verwacht je nou als je een multi-effect met speakersimulatie en tuner plus tas en footswitch koopt voor de prijs van een half ibanezpedaaltje? De V-amp is een heel handig dingetje voor als je 's avonds de buren niet wil wakker maken en prima bruikbaar om demootjes op te nemen van je liedjes. Natuurlijk is het geen GT-8, die kosten dan ook het 3,4-voudige.

Davidian
15 juni 2007, 16:07
Beetje flauw, dat gehak op Behringer. Wat verwacht je nou als je een multi-effect met speakersimulatie en tuner plus tas en footswitch koopt voor de prijs van een half ibanezpedaaltje? De V-amp is een heel handig dingetje voor als je 's avonds de buren niet wil wakker maken en prima bruikbaar om demootjes op te nemen van je liedjes. Natuurlijk is het geen GT-8, die kosten dan ook het 3,4-voudige.

En gaan even hard kapot haha.

rjong999
15 juni 2007, 16:35
Ja dat laatste is natuurlijk niet echt waar. Heel simpel: van alle Behringerspul dat ik ooit gekocht heb zijn er al een paar kapot, van de alle Boss spullen niet een. Als ik met een V-amp Pro zou doen wat er wel eens met mijn GT8 gebeurt dan zou je nu een zakje blauw gruis zien.
Daar staat tegenover wat de EuroCinema stelt: alle waar naar z'n geld. als ik iets nodig heb en een Behringer-apparaat voldoet dan zou ik dom zijn om dat niet te kopen.

gvink
15 juni 2007, 18:01
voor een ieder die behringer heeft gekocht of overweegt te gaan kopen..
Verplicht leesvoer:

Net onder de advertenties... (http://www.record-producer.com/learn.cfm?a=2838)

het gaat hier over:

http://cachepe.zzounds.com/media/quality,85/brand,zzounds/MIC2200-41c176bf8ad3dc973ba22dff9797033b.jpg

En ja, er staat echt 'Vacuum Tube Ultragain Stage' op...

:sssh:





(voor degenen die het nog niet wisten dan..)

Swan
15 juni 2007, 19:13
ehhh deze discussie hebben we al n keer gehad volgens mij? ENGL gebruikt ook ledjes achter de buizen...

en t ging mij niet om n behringer-bash topic maar om mn frustratie te uiten en om een oplossing te vinden!

gvink
15 juni 2007, 22:40
ehhh deze discussie hebben we al n keer gehad volgens mij? ENGL gebruikt ook ledjes achter de buizen...

en t ging mij niet om n behringer-bash topic maar om mn frustratie te uiten en om een oplossing te vinden!

sorry.. :)
Was ook niet m'n bedoeling..

Maar dit was ook een stukje frustatie van mijn kant.. de buis van behringer zit niet eens in het circuit.. maw daar gebeurt écht helemaal niks mee...

Lennert
16 juni 2007, 07:56
sorry.. :)
Was ook niet m'n bedoeling..

Maar dit was ook een stukje frustatie van mijn kant.. de buis van behringer zit niet eens in het circuit.. maw daar gebeurt écht helemaal niks mee...


Dan heb je het verhaal toch niet helemaal goed gelezen ;) Er staat dat de buis waarschijnlijk wél in het circuit is inbegrepen maar dat buizen van dat formaat sowieso niet horen te gloeien en dat ze daarom voor de looks met leds de suggestie wekken dat het wel zo is.. Lijkt me grappig als een ervaren amp tech dat ding onder ogen krijgt en zo'n buisje ziet gloeien, hij zal zich dood schrikken :p (aangezien er iets goed mis zou zijn als ie écht gloeide)

Jayjay
16 juni 2007, 14:22
Dan heb je het verhaal toch niet helemaal goed gelezen ;) Er staat dat de buis waarschijnlijk wél in het circuit is inbegrepen maar dat buizen van dat formaat sowieso niet horen te gloeien en dat ze daarom voor de looks met leds de suggestie wekken dat het wel zo is.. Lijkt me grappig als een ervaren amp tech dat ding onder ogen krijgt en zo'n buisje ziet gloeien, hij zal zich dood schrikken :p (aangezien er iets goed mis zou zijn als ie écht gloeide)

VOX Tonelab SE heeft ok een ledje onder het buisje...

gvink
16 juni 2007, 17:42
Dan heb je het verhaal toch niet helemaal goed gelezen ;) Er staat dat de buis waarschijnlijk wél in het circuit is inbegrepen maar dat buizen van dat formaat sowieso niet horen te gloeien en dat ze daarom voor de looks met leds de suggestie wekken dat het wel zo is.. Lijkt me grappig als een ervaren amp tech dat ding onder ogen krijgt en zo'n buisje ziet gloeien, hij zal zich dood schrikken :p (aangezien er iets goed mis zou zijn als ie écht gloeide)

Ik geloof dat ik een beetje te moe was toen ik het stuk las.. Ik zou toch zweren dat er in stond dat het buisje niet eens aangesloten was.. Nu ik het zo nog eens lees snap ik mijzelf niet en jullie reactie des te beter. :confused:

heheh... :sssh:

Mitch
16 juni 2007, 17:57
Complete neonverlichting in versterkers is retecool maar LEDs achter pre amp buisjes zijn not done.

http://planetsmilies.net/confused-smiley-17434.gif

Hallie
17 juni 2007, 23:58
Complete neonverlichting in versterkers is retecool maar LEDs achter pre amp buisjes zijn not done.

http://planetsmilies.net/confused-smiley-17434.gif

't is geen auto :stop:

Lennert
18 juni 2007, 00:23
't is geen auto :stop:

?? Ik vind het bij een auto veel ordinairder en not done dan bij een amp.. Maar het zal wel aan mij liggen ;)