PDA

View Full Version : Bedrading, elementen, enz



Dani123
14 juni 2007, 00:45
Hey allemaal,
Ik heb van iemand een gitaar gekregen. Hij lijkt op een gibson SE 335. Ik denk dat het een westone rainbow is. Het is een vrij platte hollowbody. De gitaar is helemaal kaal geschuurd. Er zitten geen stemknoppen, elementen, potmeters, brug enzo op. Weet iemand misschien hoe ik daar het beste aan kan komen voor weinig geld? Hoevbeel ben je ongeveer kwijt voor elementen, potmeters en een stemmechaniek? En nog iets. Hij is vrij plat, maar aan de achterkant zit niet een klepje dat wegkan. Hoe kan ik die bedrading enzo er goed inzetten? Of moet ik gewoon heel erg gaan pielen door die F-sleutel heen?
Ik zou het heel cool vinden als iemand me kan helpen. Ik zal proberen een foto ervan te sturen hieronder:

C:\Documents and Settings\aenm\Mijn documenten\Mijn afbeeldingen\Adobe\Foto's digitale camera\2007-06-13-1902-39

Orpheo
14 juni 2007, 01:06
allereerst: foto's posten gaat niet zo. je moet eerst je foto hosten bij bijvoorbeeld photobucket.com. daarna pak je de url en die zet je inderdaad tussen de brackets die je goed kiest.

verder:

de bedrading doe je inderdaad via het f gat. je soldeert 't buiten de gitaar, en met draadjes piel je het door 't f gat heen, door de gaten voor de pots, en klaar.

even een lijstje voor de prijzen:

elementen: gfs crunchy pafs x 2: 70 dollar
pots: cts, keer 4: 48 euro
switch: cts. 15 euro
tuners: gotoh's, 40 euro.

ik raad je gfs elementen aan. ze zijn goedkoop, en verdomd goed.

Dani123
14 juni 2007, 18:00
dankje, echt relaxed. Hoe kom ik trouwens aan die elementen? Kan je die in een gitaarwinkel kopen? Op internet kon ik ze niet vinden.. Je hebt me wel opweg geholpen, dankje

BazzzMastah
15 juni 2007, 17:05
www.guitarfetish.com

Ik heb net ook elementen gekocht (single coils)
vorige week vrijdag besteld. gisteren in huis.
Kan het beste een paypal account aanmaken. zie het paypal thread. (ff zoeken in het forum)
Als je paypal hebt dan bestellen. bij het uitchecken voor export, air letter post kiezen. de dollar staat nu lekker laag dus gunstig!!!

Nou succes ermee.

ps. die elementen zijn idd fo***ng goed ik heb de premium alnico Staggers en ben zeer tevreden over de kwaliteit. denk dus dat die humbukkers ook wel ok zijn...

Groetjes.

Realeigo
15 juni 2007, 17:15
4 cts pots voor 48 euro vind ik wel aan de dure kant hoor... is het niet de helft daarvan?

no 1 hops
15 juni 2007, 17:23
volgens mij zijn cts redelijk duur

maar vergeet even 1 ding niet
pups, pots, knoppen, switch en brug en staartstuk kan ervoor zorgen dat je dus niet zonder problemen door de douane komt en dus toch op de prijs in euro van de dollar uit komt.

alleen pups verzenden kost je ongeveer 15$