PDA

View Full Version : dilemma: wat zouden jullie doen?



the sure thing
13 juni 2007, 23:36
Ik heb een oude MXR dynacomp in mijn bezit. Hij klinkt geweldig! Maar... Geen True Bypass schakelaar, geen LED en ook geen 9V adapter-aansluiting. Ik ben inmiddels kundig genoeg met de soldeerbout om er een goede switch in te zetten, een led en een aansluiting voor de adapter. Dat wordt met de boormachine aan de slag. Maar.... dan wordt ie weinig meer waard!!! Wat zouden jullie doen? Hebben jullie wel eens oude vintage pedalen (waarvan je zeker wist dat je ze niet meer weg zou doen en voor "altijd" in je set-up wilde gebruiken) zo gemod/aangepast dat ie voor de vintage-markt onbruikbaar is geworden?

Speeddemon
13 juni 2007, 23:47
ik zou 't niet doen. Bouw een BYOC Comp volgens vintage Dyna specs, en je hebt wel die sound, zonder iets zwaar te devalueren.

(overigens, zou je 'm misschien net zogoed naar Ross specs kunnen bouwen, want dan heb je minder squish en ietsje minder ruis).

Dirk_Hendrik
14 juni 2007, 09:25
Niet doen. Vroeg of laat krijg je er spijt van.

EuroCinema
14 juni 2007, 13:29
Niks aan veranderen, gewoon batterijtje erin en koesteren dat ding. Led en true bypass heb je niet nodig, want zo'n toppedaal wil je toch nooit uitzetten. :) Zonder dollen: dit klassiekertje zou ik NOOIT verbouwen.

the sure thing
14 juni 2007, 21:18
DANK! Jullie hebben me overtuigd :-)

nautic3l
14 juni 2007, 21:31
Je kan ook een TB looper met LED maken en daar de MXR tussen zetten. Dan heeft je MXR toch true bypass en een led status zonder je MXR te bewerken.

Cheers Naut

the sure thing
14 juni 2007, 21:45
Yep. Die oplossing heb ik ook bedacht. Kost een paar centen, maar mn MXR blijft de waarde dan houden!

Speeddemon
14 juni 2007, 21:46
Yep. Die oplossing heb ik ook bedacht. Kost een paar centeneurootje of 15-17 als je 'm zelf bouwt.
Duurste is de behuizing en de 3PDT switch.

vinni
14 juni 2007, 21:52
Yep,
De BYOC is inderdaad een mogelijkheid.

Maar een eenvoudige looper.....dan ben je de toch ook?

Vinni