PDA

View Full Version : RW gitaar?



Dave1989
13 juni 2007, 22:54
Heey mensen,

vandaag ging ik langs een muziek winkel en zag daar een acoestische gitaar staan.Boven aan de stang stond RW.Ik ben alleen vergeten te vragen van welk merk deze gitaar is.Heeft er iemand ook iets van een RW en weet de volledige naam?
:)

Flipkoos
14 juni 2007, 10:36
Richwood....

waar zit trouwens de stang van een gitaar??

sanderz
14 juni 2007, 11:19
Dat is boven aan de voorkant, precies in het midden van de twee buitenste zijkanten.

Einzeln
14 juni 2007, 12:28
Schuin onder je kruis.

Blend
14 juni 2007, 16:48
Heey mensen,

vandaag ging ik langs een muziek winkel en zag daar een acoestische gitaar staan.Boven aan de stang stond RW.Ik ben alleen vergeten te vragen van welk merk deze gitaar is.Heeft er iemand ook iets van een RW en weet de volledige naam?
:)

Had dat ding ook snaren, offuh?

Dave1989
15 juni 2007, 10:49
heey, sorry dat ik zo onduidelijk was met de stand.(ik moet toch eens alle namen van de onderdelen van een gitaar weten, ik ben namelijk beginner nog :cooler: )
maar heeft er iemand ervaring met een Richwood?
Is dat een goed merk?
welk merk is aan te raden om mee te beginnen.ik zoek iets rond de 100 euro, mag natuurlijk ook lager zijn, zolang de gitaar maar goed is om mee te beginnen.

Einzeln
15 juni 2007, 10:59
Daar waar de stemmechanieken in zitten heet met goed Nederlands headstock of wel de kop van je gitaar. En een kop zit boven je "neck"of hals. Onder je nek begint je body waarbij me alleen het Nederlandse woord klankkast binnenschiet in het geval van een acoustische gitaar.

Einzeln
15 juni 2007, 11:02
welk merk is aan te raden om mee te beginnen.ik zoek iets rond de 100 euro, mag natuurlijk ook lager zijn, zolang de gitaar maar goed is om mee te beginnen.

Dan praat je over richwood. Maar kijk misschien ook naar Dean en Cort.

LaurentB
15 juni 2007, 11:22
heey, sorry dat ik zo onduidelijk was met de stand.(ik moet toch eens alle namen van de onderdelen van een gitaar weten, ik ben namelijk beginner nog :cooler: )
maar heeft er iemand ervaring met een Richwood?
Is dat een goed merk?
welk merk is aan te raden om mee te beginnen.ik zoek iets rond de 100 euro, mag natuurlijk ook lager zijn, zolang de gitaar maar goed is om mee te beginnen.

Zeker niet daaronder gaan, eerder minstens 50 euro hoger. Bij voorkeur zou je eigenlijk een tweedehands moeten zoeken voor die prijs, heb je een stuk betere, maar dan moet je iemand meenemen die er wat vanaf weet en je moet de nieuwprijs kunnen controleren, natuurlijk. Het voordeel van een tweedehands is dat je hem voor hetzelfde geld weer kwijt kunt als je het toch niet zo leuk blijkt te vinden.
Een gitaarleerling van mij heeft een Dylon van ca 100 euro. Chinees, klinkt voor dat geld niet onaardig moet ik zeggen!

Globetrotter
15 juni 2007, 11:25
Koop zeker geen RW of Richwood, ik heb er een akoustische folk van gehad en was echt een pokkegitaar... ik heb me toen wat blind gestaard op de piezo derin, maar dan nog liever 10 gitaren zonder piezo dan zo 1 met. Heb hem ingeruild voor een Cort Earth 100, heel fijne gitara, niet veel duurder!
Cheers,

Bart

Flipkoos
15 juni 2007, 17:59
Richwood is zo'n merk van: je hebt mazzel en een goeie of je hebt pech en rommel. Geen constante kwaliteit dus. Een kennis van mij heeft een hele leuke Richwood mini-jumbo, met shadowelement en die klinkt helemaal niet gek. Maar ik zou gewoon nog ff doorsparen en voor een euro of 200 een tweedehands Seagull ofzo kopen... :)