PDA

View Full Version : Vervelende brom



Hendriks
13 juni 2007, 22:23
Is het volgende bij jullie bekend: als ik geen snaren of brug aanraak begint mijn versterker te brommen , ligt dit aan de gitaar of versterker?

orreltak
13 juni 2007, 22:30
zal waarschijnlijk aan je gitaar kunnen liggen.misschien is je brug niet geaard of is de aardedraad losgekomen.even openhalen en je bedrading controleren.

pasqual
13 juni 2007, 23:25
dus als je 'm wel aanraakt stopt ie met brommen/ruisen?
dan klopt 't toch? dat betekent dat ie wel geaard is. als de versterker nog steeds bromt als je de gitaar vasthoudt is je aarding niet goed. als je de volume knop van je gitaar dicht draait, bromt ie dan nog steeds? zo ja, dan is het zeker niet goed. als je singles gebruikt i.p.v. humbuckers heb je zowiezo meer last van storing, dat noemt men karakter. ;)

groeten Pasqual.

pgm10th
14 juni 2007, 08:53
brom kan uit veel plekken komen, zo heb ik last van brom zins mijn buurman een schotel op zijn dak heeft staan.
geen idee of het daar door komt, maar wel toevallig.
Ook als ik heel mijn setje mee neem naar de huiskamer, dan is het weg.

Daarnaast kunnen pc's die in de beurd staan ook een probleem geven.
Of gewoon het hele aarde circus in het electra in je huis.

Brom/aarde probleem is lastig te achter halen.
maar begin met gitaar en amp alleen, geen effecten er tussen en ga eens kijken.
Misschien nieuwe kabels, kan ook zijn dat als je veel met je kabels aan de gang bent geweest dat er een "knik" in gekomen is.

Arts
14 juni 2007, 09:07
Misschien als je een buizenversterker hebt dat het aan je buizen ligt?

Ik heb trouwens een soortgelijk probleem dus hoor graag de oplossingen

Minda
14 juni 2007, 09:38
Zit je versterker wel in een geaard stopcontact? Anders ben jij de aarde...

Hendriks
14 juni 2007, 11:53
Als ik de snaren loslaat gaat de amp meer brommen , volgens mij is hij dan wel geaard , als ik de volumepot van mijn gitaar dichtdraai is het geluid weg. Ik zal vanavond de stekker van de versterker eens losmaken.