PDA

View Full Version : Beste overdrive..



Sjoerd
13 juni 2007, 22:22
Hallo,

ik wil binnenkort een fender blues junior gaan kopen.
ik weet dat deze amps niet veel gain hebben maar wel een goede clean dus wil ik overdrive uit pedaaltjes gaan halen.

het geluid dat ik zoek is een vintage robin trower achtige overdrive. Welk pedaal kan ik het beste kopen? Ik dacht zelf aan óf een marshall bluesbreaker óf een tubescreamer of bijvorbeeld een boss blues driver.

Alvast bedankt,

Sjoerd.

Jack Hammer
13 juni 2007, 23:06
de od 1 van boss dat is er een zonder toonregeling klinkt echt te gek

Hallie
13 juni 2007, 23:21
wel meteen duur die Od-1
op marktplaats gaan ze niet onder de 70 euro weg denk ik :eek:

de sd-1 is welgoed.. ook zeer bekend.
de proco rat is iedereen over te spreken.
ik ga zelf ook een Bleusdriver kopen.
en een tubescreamer.. is ook iedereen over te spreken.

aan die pedaaltjes heb je gewoon geen miskoop. je kan naar eigensmaak de knoppen draaien. en het is geen "apart" geluid. alleen een gitarist met veel gigs en equipment kan zeggen... Bah totaal niet mijn geluid... doe mij maar een T rex, of 1 of ander merk waar onze gedachten aan voorbij gaat!. 8-)

Speeddemon
13 juni 2007, 23:36
Vergeet de Boss OD-3 zeker niet. Is als standalone overdrive in alle opzichten beter dan de SD-1.

Hallie
13 juni 2007, 23:49
sorry;), ik bedoelde de Ds -1 (distortion) die oranje knalbak :cooler:

Sjoerd
14 juni 2007, 00:03
ok, bedankt tot zover..

iemand ook ervaring met de Marshall blues breaker??

dit leek me ook wel een leuk pedaal.

Sjoerd.

ER_MO
14 juni 2007, 00:06
ik heb gisteren een MXR (custom shop) gt-od aangeschaft, ik ben heel erg tevreden over de sound :hippie: .
dus dit is misschien ook een optie.

gr erik

Lexvandoef
14 juni 2007, 00:21
Ik speel ook weleens op mijn Digitech Bad Monkey als overdrive.

TS-9 kloon, maar met bass en treble regelaar. En er zit meer gain in. Op de low input van mijn JMP 2203 krijg je echt een lekker scheur.

pol
19 juni 2007, 13:00
yup, de Bad Monkey klinkt prima, ik heb een Ibanez Ts9, Boss SD1, Mi audio blue boy gehad, en de Bad Monkey is zeker niet slechter, en heeft als grote voordeel dat de bas regelbaar is.

Echt veel gain heeft de bad monkey nu wel niet vind ik, hij blijft vrij clean, ook met de gain op max, de level kan wel een redelijke boost geven.

Tubescreamer zou ik niet kopen, is niet ech geschikt om op een clean kanaal te gebruiken, daar klinkt die niet vol genoeg voor.

Dirk_Hendrik
19 juni 2007, 14:07
Tubescreamer zou ik niet kopen, is niet ech geschikt om op een clean kanaal te gebruiken, daar klinkt die niet vol genoeg voor.

Whups! Dat doe ik al een jaar of 15 iets fout geloof ik :sssh:

robert-gitarist
19 juni 2007, 16:35
ik heb gisteren een MXR (custom shop) gt-od aangeschaft, ik ben heel erg tevreden over de sound :hippie: .
dus dit is misschien ook een optie.

gr erik

Ik heb hem ook :D
Geweldig ding! Ik gebruik hem op me enkelkanaals top en klinkt ie wanzig op. Gaat van en mooi randje tot een vette scheur. Lekker veelzijdig dus. Verder ga ik helemaal met Speeddemon mee. De OD-3 klinkt echt een stukkie warmer en voller dat absoluut en zeker veelzijdig omdat ie het als boost/tubescreamer ook zeker goed doet en kost haast niks.

Dude
19 juni 2007, 16:46
Probeer de mxr zakk wylde signature ook eens, net effe wat rauwer en viezer dan een tubescreamer. Lekker soundje !

drap
19 juni 2007, 17:34
Nog maar eens, de Digitech DF-7. Zeven bekende scheurgeluiden, van vintage tot modern voor de prijs van één.

http://www.digitech.com/products/DF7/images/main060607.jpg

Kijk eens aan, nog wat demootjes (http://www.digitech.com/flash/DF7Demo.php) d'r bij.

Nobrain
19 juni 2007, 17:35
Ik heb thuis de boss Od-2r, en ik moet je zeggen hij is rauw :rockon: .
Voor blues is hij ongeschikt maar voor hardrock is hij perfect.
Dat monstertje gaat nog harder dan m'n Ds-2 :D, misschien is de od-1 of ds-1 wel een optie voor jou...

GeofJackon
19 juni 2007, 20:44
iets met een buisje erin? V-twin of zo

pol
20 juni 2007, 08:25
Whups! Dat doe ik al een jaar of 15 iets fout geloof ik :sssh:

Pakt toch vrij veel laag weg vind ik, niet ? Prima als je dit niet nodig hebt in je geluid, ik vond het niks als standalone overdrive, klonk wel ok bovenop de distortion van de amp zelf.

Hallie
20 juni 2007, 18:46
ik heb de boss bd-2 en jij moet het ook kopen :chicken: .
haha.. hij is echt zo fijn:),,, kan erg hard!.. klinkt heerlijk.. en als boost issie ook geschikt

Nitefly7
20 juni 2007, 18:57
yup, de Bad Monkey klinkt prima, ik heb een Ibanez Ts9, Boss SD1, Mi audio blue boy gehad, en de Bad Monkey is zeker niet slechter, en heeft als grote voordeel dat de bas regelbaar is.

Echt veel gain heeft de bad monkey nu wel niet vind ik, hij blijft vrij clean, ook met de gain op max, de level kan wel een redelijke boost geven.

Tubescreamer zou ik niet kopen, is niet ech geschikt om op een clean kanaal te gebruiken, daar klinkt die niet vol genoeg voor.

de 'gain' knop is een 'cheat' knop, dus als je eerst 'level' omhoog duwt en daar gain bij'stopt' krijg je ook een heftige scheur hoor (IMHO)

heb Bad Monkey van m'n broer (toetsenist!) getest en je kan van overdrive tot mega-brul/scheur.... erg veelzijdig.. en meer dan dat...

mogelijkheid a: Bad monkey
mogelijkheid b: Fulltone OCD !!!

AutoStatic
20 juni 2007, 19:42
sorry;), ik bedoelde de Ds -1 (distortion) die oranje knalbak :cooler:Of die ik hier heb liggen is stuk of het geluid is helemaal niet mijn ding maar ik vind de DS-1 geen goed klinkende distortion.

Hallie
20 juni 2007, 20:35
ligt eraan.. als je beetje draait heb je zo een lekkere strak distortion
:soul:

Dirk_Hendrik
20 juni 2007, 21:03
Pakt toch vrij veel laag weg vind ik, niet ? Prima als je dit niet nodig hebt in je geluid, ik vond het niks als standalone overdrive, klonk wel ok bovenop de distortion van de amp zelf.

Hmmm,
Ik kan het meeste band-lead werk prima af met een stock TS. Neemt niet weg dat ik het laag van m'n vaste STL wel een beetje heb opgehaald.