PDA

View Full Version : T-Rex Compressors



Evil-Payasos
13 juni 2007, 22:06
He!,

kan je de Squeezer van T-rex ook voor je elektrische guit gebruiken?! Of gaat dat niet? Zo ja, ervaringen? En zo nee, hoe is de Comp Nova van T-rex?!

en zijn er nog andere, misschien beter compressors?

ewout
13 juni 2007, 22:11
De diamond pedals compressor moet je zeker eens bekijken/ beluisteren... Echt een schit-ter-ren-de compressor!!

Evil-Payasos
13 juni 2007, 22:31
wauw

op de site klink ie strak! en de Keeley compressor? (custom!)

Rutger
14 juni 2007, 00:02
Stuk voor stuk goeie compressors! De vraag is:welke is het meest jouw smaak?

Ik ben persoonlijk erg tevreden met mijn Keeley Compressor (4 knob).

Evil-Payasos
14 juni 2007, 07:09
Maar kan je de T-rex squeezer ook voor je e-guit gebruiken?

ewout
14 juni 2007, 10:28
Ik denk dat je niet naar die T-rex basscompressor moet gaan kijken. Wat je wil is een goede gitaarcompressor. Die T-rex is geoptimaliseerd voor bass en zal dus niet optimaal voor je electrische gitaar klinken. Als je twijfelt zou ik er eentje gaan testen, er zijn een aantal winkels in NL waar je ze zo kan proberen. Maar... als ik jou was zou ik mn aandacht verleggen naar een goede electrische gitaar compressor.

Je hebt grofweg drie soorten:

compressors gebaseerd op de mxr dynacomp: bijv. de ross compressor, keeley compressor, analogman comprossor, bjf pale green compressor, b.y.o.c. compressor, retro-sonic compressor. Deze compressors kenmerken zich doordat ze erg sterk kunnen compressen, denk aan de nashville / country sound.

compressors gebaseerd op de Orange Squeezer: bijv. de analogman squeezer. Denk Mark Knopfler. Deze compressors klinken vrij dominant en kleuren je geluid flink, maar op een goede manier. Moet je echt van houden.

compressors 'gebaseerd' op studio-compressors: bijv. Diamond Compressor, Barber Tonepress. Dit is mijn favoriete soort. Deze compressors lijken subtiel, maar je mist ze als je ze uitzet. Je kunt deze compressors gebruiken om je geluid meer diepte en warmte mee te geven en je maakt het geluid ronder en gladder. Tsja, hoe omschrijf je dat... De manier waarop de noten uit je versterker komen veranderd op een manier die ik erg verslavend vind. Erg gaaf. Zeker eens proberen!

Nitefly7
14 juni 2007, 19:10
De T-Rex Compnova (gitaar comp) is gebaseerd op... (google'd..) een 'oude' Ross Comp en doet 't in mijn setup erg goed voor country'ish spel of funk, net als de Replica mis je'm als je'm uitzet..
Behoorlijk aanwezig, maar natuurlijk is't een dynamisch effect, verwacht geen dag/nacht verschil zoals met chorus of OD's..
Zeg maar het verschil tussen een Mooie dag/nacht.. (aan/uit)

2ehands vind je'm vaak voor een prijs die erg ok is...
aanrader..!