PDA

View Full Version : Versterker gezocht



Anotherme
13 juni 2007, 20:30
Hallo

Ik ben dus opzoek naar mijn perfecte versterker. Ik heb momenteel 2 heads en één goedkope cab. Ik heb een valve junior en ik hou ervan maar zodra ik hem iets te luid zet is de clean sound weg.

Als ik open akkoorden speel klinkt het ook niet goed.

Verder ga ik ook binnenkort een aantal optredens spelen en dat gaat denk ik niet lukken met deze amp. Ik denk dat zelfs met PA hij te stil zal zijn.

Daarom ben ik nu dus opzoek naar een goede vervanging. IK heb momenteel zo'n 300 euro beschikbaar. Maar misschien kan ik beter nog wat sparen.

Ik zat te denken aan een fender FM maar ik hoor niet echt veel positief over deze reeks. Of zou ik beter sparen voor een fender hot rod. Ik zie een moddeling versterker niet echt zitten

Ik speel vooral alternatieve dingen zoals radiohead/coldplay/muse

ColourofFire
13 juni 2007, 21:19
Hotrod kan wel, hou er alleen rekening mee dat de drive van die amp niet al te best is, klinkt vaak wel een stuk beter als de drive van een pedaaltje komt

Lexvandoef
13 juni 2007, 23:47
Hey Anotherme, je hebt pm van mij :)

Jimwoud
14 juni 2007, 09:15
Hotrod kan wel, hou er alleen rekening mee dat de drive van die amp niet al te best is, klinkt vaak wel een stuk beter als de drive van een pedaaltje komt
Weet niet welke pedaaltjes jij gehoord hebt? Ik durf bijna met zekerheid te zeggen dat meer dan 50% pedaaltjes gebruikt bij die amp, en de meeste fenders.

ColourofFire
14 juni 2007, 12:38
Weet niet welke pedaaltjes jij gehoord hebt? Ik durf bijna met zekerheid te zeggen dat meer dan 50% pedaaltjes gebruikt bij die amp, en de meeste fenders.

? Snap niet helemaal wat je bedoeld

Ik bedoelde iig dat de hotrod wel een goede amp is, maar dat de drive niet al te best is, maar dat je met een overdrive of distortion pedaaltje er wel een goed scheurgeluid uit krijgt.

Anotherme
14 juni 2007, 12:44
ik gebruik nu ook een big muff en sd-1 met mijn valve junior

yhcmarc
14 juni 2007, 12:45
nevermind ..

Jimwoud
14 juni 2007, 13:58
? Snap niet helemaal wat je bedoeld

Ik bedoelde iig dat de hotrod wel een goede amp is, maar dat de drive niet al te best is, maar dat je met een overdrive of distortion pedaaltje er wel een goed scheurgeluid uit krijgt.
Haha, ik las het iets te snel, dacht dat je bedoelde dat de drive niet goed was, maar wel beter dan uit een pedaaltje, vandaar.

mijn excusses...