PDA

View Full Version : echt of fake? (fender)



Darth
13 juni 2007, 20:28
Hallo,

Ik wil binnekort een nieuwe gitaar kopen, en mijn oog was op deze gitaar gevallen. Een Fender Stratocaster USA 1994 - midnight wine(40th anniversary).

De verkoper verkoopt alleen op dit moment 3 andere fenders, van dezelfde prijs klasse. En bij 1 staat een vaag verhaal over dat hij iemand kent, met connecties bij een fender importeur, ofzo. Ik weet niet of ik dit allemaal moet vertrouwen, vandaar dus mijn vraag of deze echt of nep is(gewoon, voor de zekerheid. Ik ben namelijk geen fender-kenner ). Maakt mij niet zo veel uit als de gitaar 'van de vrachtwagen is gevallen', zolang die maar echt is en goed speelt.. :D

Ik denk dat dit wel een echte is, maar ik wil graag zeker zijn, aangezien het best wat euro's zijn voor mij.

Hier een paar foto's(van de verkoper):
http://img509.imageshack.us/img509/3001/fender3ha4.png (http://imageshack.us) http://img502.imageshack.us/img502/6472/fender1rm2.png (http://imageshack.us)
http://img254.imageshack.us/img254/6510/fender2wf9.png (http://imageshack.us)




ik kan om meer foto's vragen als dit nodig is.

Squier4ever
13 juni 2007, 20:32
weet niet zeker maar denk ook wel dat dit een echte is,
zoek eens op internet naar de 40th anniversaries....

Darth
13 juni 2007, 20:36
ja zoals ik al zei, ik denk zelf ook dat dit gewoon een echte fender is, maar ik ben geen fender kenner ;) vandaar dit topic.. :satisfie:

MichaelSS
13 juni 2007, 20:38
Ik heb dezelfde.
Moeten wel tex. specials inzitten. En mijne is zwart. En mijne is mooier :P maar dat is persoonlijk :D

Speelt erg lekker. Zit toch wel een certificaat van echtheid bij of niet soms.

Nobrain
13 juni 2007, 20:41
Er is niks mis mee, ik denk ook dat het een echte is.
Hoeveel euris gaat ie kosten ? :satisfie:

Darth
13 juni 2007, 20:45
675euro, vast prijs.. (jammer genoeg :D) geen idee of dit veel of weinig is eigenlijk? mij leek het wel een leuke prijs. (inclusief hardcase)

En er stond niks bij over een certificaat van echtheid, dit kan ik natuurlijk altijd nog vragen ;) bedankt voor de tip :chicken:

overigens vind ik deze zelf wel erg mooi, ze heeft een mooie diepe rode kleur :) mischien dat ik er nog een zwarte slagplaat op zet ofzo(en die slagplaat die er nu op zit natuurlijk bewaren)

@michael: hoe speelt die van jouw? ik ga hem natuurlijk nog testen, maar gewoon nieuwsgierig

DarknessAwaits
13 juni 2007, 21:41
Volgens mij is dat een prima prijs, zelfs aan de lage kant. Mooie gitaar ook alleen jammer van dat 40th anni logotje, dat hadden ze wel wat subtieler mogen doen van mij.

Sammislav
13 juni 2007, 21:47
ik zou er persoonlijk mee opletten.
Zeker voor zo'n lage prijs.
Kans is groot dat die verkoper met zijn "connecties" gewoon aan b-stock materiaal is geraakt, en daar zie je op het eerste zicht niets verkeerd aan,
tot wanneer uwe nek plots compleet scheef trekt, of blijkt dat onder de lak gewoonweg een volledige "holte" in uw body zit, in het ergste geval breekt ze dan gewoon wanneer ze eens zou vallen.
moest ik van u zijn ik zou ze eens gaan testen met een betrouwbare kenner (en dan bedoel ik écht een kenner, niet gewoon een goeie gitarist) en als die zijn fiat geeft: gaan, zeker voor die prijs.
Maar ik zeg het je, bovenstaande voorbeelden heb ik echt waar al meerdere malen in het echt mogen zien/horen
opletten dus is de boodschap!

Darth
13 juni 2007, 22:06
Vandaar ook dit topic ;) Dat 'connecties' verhaal vertrouw ik niet helemaal, en al helemaal niet omdat hij 3 gitaren van 7-800euro verkoopt, zo allemaal in dezelfde periode. (Hij geeft als reden van wegdoen: 'ik ben een Fender liefhebber en die daardoor af en toe een Fender koopt en verkoopt. Ik doe nu o.a. deze weg... ')

Ik ken eigenlijk niet echt een 'fender-kenner', mischien dat me gitaarleraar er wat verstand van heeft (hij is niet zo'n techniek-mannetje, zolang de gitaar het doet speelt ie! ;) )

mischien dat ik het gewoon niet moet doen, aangezien ik het niet vertrouw :confused: ik wil geen 700euro weg gooien.. ;) en mischien dat ik beter 50/100euro meer kan uitgeven, bij iemand waar ik het wel vertrouw.

Darth
13 juni 2007, 23:19
Ik heb gevraagt of er een certificaat was, en hij zei dat alleen custom shop fenders dat hebben.

Ook verteld hij dat er minimale schade aan de lak op de voor- en zijkant van de hals is, vandaar dat de prijs wat minder is. (anders had hij zeker richting 800euro gevraagd). Volgens de verkoper is dit een heel bekende eigenschap van maple toetsen van fender, klopt dit? en heeft dit effect op de bespeelbaarheid?

Eko
14 juni 2007, 07:58
Zo te zien is hij gewoon origineel. Ik heb zo`n zelfde ann strat gehad alleen in groen. Het was het eerste model van Fender met rolled edges ( afgeronde zijkant van de hals) en heeft een TBX tonesystem met een 2-point bridge. Fender heeft bij dit jubileum niet echt veel meer gedaan dan een dikke sticker plakken op de neck en een plaatje achter op de hals met een gravering. Het zijn echter goed gebouwde USA strats. Ze waren destijds in diverse kleuren te koop alleen niet allemaal in even grote aantallen. Voor dit bedrag ( incl case) zou ik niet moeilijk doen. Dat van de plekken op de hals kan kloppen, heb ik al vaker gezien op maple halzen.

Darth
14 juni 2007, 15:34
oke! bedankt voor jullie antwoorden, ik denk dat ik het gewoon ga doen :)

als hij echt is(volgens de meeste van jullie dus wel), en lekker speelt (voor aankoop ga ik natuurlijk eerst testen hoe ik hem vind spelen) dan kan er weinig mis gaan ;)

steph
14 juni 2007, 15:59
Zover ik zie, 100% orginele Fender!

MichaelSS
14 juni 2007, 16:03
675euro, vast prijs.. (jammer genoeg :D) geen idee of dit veel of weinig is eigenlijk? mij leek het wel een leuke prijs. (inclusief hardcase)

En er stond niks bij over een certificaat van echtheid, dit kan ik natuurlijk altijd nog vragen ;) bedankt voor de tip :chicken:

overigens vind ik deze zelf wel erg mooi, ze heeft een mooie diepe rode kleur :) mischien dat ik er nog een zwarte slagplaat op zet ofzo(en die slagplaat die er nu op zit natuurlijk bewaren)

@michael: hoe speelt die van jouw? ik ga hem natuurlijk nog testen, maar gewoon nieuwsgierig

Tja hoe speelt ie .. als hij niet super speelde was hij allang weg. Zo'n beetje alle genre's.

http://media.putfile.com/Smoke-on-the-water 2:40 en verder.

Maar dat van je certificaten klopt niet want ik heb er ook één bij. Mijn heb ik gekocht voor 650. Was in mint staat.

Darth
14 juni 2007, 16:31
klinkt goed! :D

en dat van die certificaat, mischien dat hij gewoon 'van de vrachtwagen is gevallen', met z'n 'connecties bij een fender importeur'.. ;) zolang hij echt is maakt het me niet veel uit waar deze vandaan komt. (kan je toch nooit zekerweten als je iets 2e hands koopt)

hebben jullie nog tips waar ik op moet letten als ik hem 'test'? Ik weet dat je moet kijken of de hals recht is, maar voor de rest eigenlijk niet zo veel! En natuurlijk of ze lekker speelt/in me handen ligt en of ik eht geluid mooi vind..

stefke_m
14 juni 2007, 16:34
klinkt goed! :D

en dat van die certificaat, mischien dat hij gewoon 'van de vrachtwagen is gevallen', met z'n 'connecties bij een fender importeur'.. ;) zolang hij echt is maakt het me niet veel uit waar deze vandaan komt. (kan je toch nooit zekerweten als je iets 2e hands koopt)



Inderdaad, maar gestolen goed kan in sommige gevallen ook teruggeeist worden. Vreemde toestanden soms.

steph
14 juni 2007, 16:44
Inderdaad, maar gestolen goed kan in sommige gevallen ook teruggeeist worden. Vreemde toestanden soms.
Vreemd genoeg mag je dingen niet zomaar terugstelen, en als je al iets opeist, hoef je het niet persé terug te krijgen!

MarkS
14 juni 2007, 16:51
Je kunt het serienr toch checken bij de importeur oid?

Yamhammer_71
14 juni 2007, 16:51
Mooie Fender anniversary...gewoon kopen die handel. Ik zou de gitaar wel eerst ff testen van te voren, goed bekijken etc, maar dat moge vanzelfsprekend zijn :D

Darth
14 juni 2007, 16:54
ja inderdaad, dat ga ik natuurlijk ook doen ;)

Darth
14 juni 2007, 19:00
Maar is de schade in de lak op de toets nog hinderlijk tijdens het spelen? Ik denk het zelf van niet, maar mischien dat het toch kan gaan splinteren ofzo, of het gewoon irriterend is om telkens 'deukjes' in de lak te voelen?

hier nog een fototje ervan, die de verkoper naar me heeft gestuurd.

Sorry van de grote, maar als ik hem verklein is het misschien niet meer duidelijk te zien.

http://img260.imageshack.us/img260/2689/p4300006rp7.jpg (http://imageshack.us)

Quink
14 juni 2007, 20:18
Eén van mijn Strat's heeft ook een paar beschadigingen in de lak van de toets. Ik heb er persoonlijk geen last van. Als het aan de achterkant van de hals zou zijn lijkt het me wel vervelend. Let er iig wel op tijdens het uitproberen.

Ic3gl0vE
14 juni 2007, 20:47
klinkt goed! :D

en dat van die certificaat, mischien dat hij gewoon 'van de vrachtwagen is gevallen', met z'n 'connecties bij een fender importeur'.. ;) zolang hij echt is maakt het me niet veel uit waar deze vandaan komt. (kan je toch nooit zekerweten als je iets 2e hands koopt)

hebben jullie nog tips waar ik op moet letten als ik hem 'test'? Ik weet dat je moet kijken of de hals recht is, maar voor de rest eigenlijk niet zo veel! En natuurlijk of ze lekker speelt/in me handen ligt en of ik eht geluid mooi vind..

Ik neem aan dat je weet dat het kopen van gestolen spullen strafbaar is?

Darth
14 juni 2007, 21:25
tja, dat is wel zo ja. Maar voor hte zelfde geld is het gewoon een eerlijke man die gewoon een fender verkoopt (mischien wel een soort van 'eigen handeltje' doet, via die vriend op import prijs aankopen, en dan voor paar tientjes meer verkopen ofzo) mischien ver gezocht, maar je weet nooit wat er in nederland ront zwerft :)

Overigens is er volgens mij niet echt een manier voor mij om te checkken of deze gestolen is? En ik denk ook niet dat hij het zomaar even gaat vertellen enzo ;)

Ik heb het serienummer na gekeken('N4 + 5 or 6 digits') en kwam alleen het jaar tegen van wanneer deze is gemaakt, inderdaad gewoon 1994.

strat58
14 juni 2007, 21:46
tja, dat is wel zo ja. Maar voor hte zelfde geld is het gewoon een eerlijke man die gewoon een fender verkoopt (mischien wel een soort van 'eigen handeltje' doet, via die vriend op import prijs aankopen, en dan voor paar tientjes meer verkopen ofzo) mischien ver gezocht, maar je weet nooit wat er in nederland ront zwerft :)

Overigens is er volgens mij niet echt een manier voor mij om te checkken of deze gestolen is? En ik denk ook niet dat hij het zomaar even gaat vertellen enzo ;)

Ik heb het serienummer na gekeken('N4 + 5 or 6 digits') en kwam alleen het jaar tegen van wanneer deze is gemaakt, inderdaad gewoon 1994.

Hoi ja hoor dat is een echte Fender en weet je wat zo mooi is ? dat het erg goede Stratocaster waren. IK heb er enkele gehoord en was verbaasd over de klank en afwerking dus gewoon kopen voor die lage prijs.
Peace Strat58