PDA

View Full Version : fender FM100h stack



petpas
13 juni 2007, 19:12
Ik kan voor 350 een fender FM 100h stack kopen en vraag mij af of dit een goede koop is.

petpas
14 juni 2007, 09:05
Niemand ervaring met dit type fender versterker???? In de search kon ik er niks over vinden.

BLOK182
14 juni 2007, 09:07
Ook niks kunnen vinden over de Fender FM-serie an sich? Volgens mij waren veel mensen der niet echt enthousiast over. Heb er ook over opgetreden ooit, zo'n 2x12"combo uit die serie, en het klinkt echt low-budget, denk dat er voor het geld leukere amps zijn. P.s. wil je een halfstack om mee op te treden, of speel je voornamelijk thuis? Want dan zijn er helemaal leukere amps om te kopen:-)

Jimwoud
14 juni 2007, 09:08
Ik heb op die combo wel eens gespeeld. Is echt kneppelhard, en moeilijk zacht in te stellen. qua tone is het helemaal niks, ik ook volgens mij de goedkoopste serie van fender. Ik weet niet wat je stijl is maar zou voor een andere versterker gaan. Zonde om daar een hele stack van te komen.

Jim

Joey Handsome
14 juni 2007, 09:52
Ik heb een aantal keer over die FM212 gespeeld. Boy, wat een misbaksel is dat. Echt, welke gitaar je er ook instopt, ze klinken allemaal hetzelfde. Ik raad je dan ook serieus af een versterker uit de FM serie te kopen. Ze gaan heel hard voor heel weinig geld, maar zoals al gezegd hier, echt 0,0 tone.

Voor dat geld zie ik trouwens ook wel eens een JCM900 combo voorbij komen, dan kocht ik dat liever.

Mr.Bluesbreaker
14 juni 2007, 10:26
+1, ik zou het niet doen.

Moest ook een keer een snelle gig doen overdag, stond al een FM combo klaar.
Ach ik denk, we doen vandaag niet moelijk. Dikke PRS inpluggen en mijn visual sound overdrive ipv. de amp zelf, dan klinkt dat nog wel ok.
Nou niet dus. Krassen, modderen en wat een klotesound.

Voor 350/400 euro kun je een valvestate 8100 top halen van Marshall met een leuke 2*12, dat is wel een toffe sound als je veel punk/hardrock/metal bijvoorbeeld speelt.

steph
14 juni 2007, 10:58
Heb over zo'n combo gespeeld tijdens een repetitie.
Wat een scherp baggergeluid zeg!
Zowel met Les Paul als Telecaster.
Ik zou zeggen, zoek wat verder!

almarvk
14 juni 2007, 11:01
Idd; ik heb 'm zelfs gehad...

En dat was een algemeen dieptepunt... :(

petpas
14 juni 2007, 11:39
Thnx voor de info. Heb al besloten om t niet te doen. Speel zelf jaren 80 rock en wil daarvoor een marshall stack kopen. Toen zag ik dit ding staan en dacht dat t misschien wel ok zou zijn. Heb thuis zelf een fender princeton 112+ staan en die bevalt mij zeer goed.

Ik ga dus doorsparen en op zoek naar een goede marshall stack. Ff de site naspeuren welke t beste zou zijn.