PDA

View Full Version : Orange cabs duurder!!



Jim Haagmans
13 juni 2007, 17:14
Hey,

surfte laatst (zoals zovaak) eens over de site van Music Store en Thomann heen. Nu zag ik dat de Orange kabinetten (4x12 en 2x12 iig) VET duurder zijn geworden, eerst kreeg je een orange 4x12 voor +/- 800 euro en een 2x12 voor +/- 630 euro. Nu zag ik: orange 4x12 999 euro!!!!! en 2x12 749!!!!

nu wist ik al dat orange veel geld uit hun naam slaat, maar dit is helemaal belachelijk.

weet iemand toevallig inside informatiedat misschien de productie duurder is geworden of weet ik veel wat??

zoniet vind ik het schandalig, kut orange.

Evil-Payasos
13 juni 2007, 17:33
JA! ik vind ze ook heel erg prijzig! (zoek naar 2x12 cab met v30s) en hij is net zo duur als een BOGNER 2x12 v30!!

maja, heber nog niet op gespeelt overigens... dus akn niets over de kwaliteit zeggen!

Jim Haagmans
13 juni 2007, 17:46
ja ze waren idd al prijzig maargoed het zijn ook goede cabs. wat me echter stoort is dat ze er gewoon 200 en 120 euro bovenop gooien.. dát vind ik belachelijk

Evil-Payasos
13 juni 2007, 18:01
maar WACHT!!

http://www.dirkwitte.nl/nl/productdetails.aspx?Code=ORAPPC212

volgens mij is da em? voor 675??

Jim Haagmans
13 juni 2007, 20:11
echter van 630 naar 675 is nog altijd duurder slimpie. :P
en ik ging uit van de prijsstijging bij musicstore. dik witte lever ze dan blijkbaar iets goedkoper

Evil-Payasos
13 juni 2007, 20:40
ja dat het een prijstijging is heb ik ook wel door :) , maar het is er niet 1 van 150 eurie.

ExRxIxC
13 juni 2007, 21:03
:stop: prijsstijgingen (<-wat een gaar woord) moeten ze verbieden!

Nobrain
13 juni 2007, 21:09
:stop: prijsstijgignen (<-wat een gaar woord) moeten ze verbieden!

Of een cursus Nederlands ? :D

guitarnijboer
13 juni 2007, 21:24
749,- voor een 2 x 12" kast.... Dat is precies 550,- Euro meer dan die Benton 2 x 12", ook met Celestion V30.

Natuurlijk zal de houtkwaliteit van Orange iets beter zijn, en de constructie en afmeting anders. Maar voor dat prijsverschil mag die Orange kast wel van een zeer zeldzaam massief exotisch hardhout gemaakt zijn!! En dat is dus niet het geval.

1 of 2 honderd euro verschil ok, maar 550,-??






Oh wacht, ik begrijp het al: Dit is natuurlijk weer zo'n product wat door elfjes en kabouters geheel met de hand vervaardigd is in het donkere bos van klaas Vaak waar het gebruikte multiplex is ingestraald door Hans Kazan en de kast niet gevuld wordt met lucht maar door een scheet van Paulus de Boskabouter die, om deze opdracht uit te kunnen voeren, uitsluitend nog bruine bonen eet en daarmee de reincarnatie van de integere brownsound completeerd.


.........Tja, dan is 550,- extra eigenlijk nog een koopje!!

Nobrain
13 juni 2007, 21:26
Oh wacht, ik begrijp het al: Dit is natuurlijk weer zo'n product wat door elfjes en kabouters geheel met de hand vervaardigd is in het donkere bos van klaas Vaak waar het gebruikte multiplex is ingestraald door Hans Kazan en de kast niet gevuld wordt met lucht maar door een scheet van Paulus de Boskabouter die, om deze opdracht uit te kunnen voeren, uitsluitend nog bruine bonen eet en daarmee de reincarnatie van de integere brownsound completeerd.


:seriousf:

Chris Winsemius
13 juni 2007, 21:39
't Ontgaat mij ff helemaal, bijvoorbeeld; 'n buizenversterker is 'n buizenversterker maar 'n nieuwe Epiphone Valve Junior kost 130-160 euro en 'n 2e hands Dumble of Trainwreck meer dan $ 10.000...

























:D

Evil-Payasos
13 juni 2007, 21:45
Juistenem! You get it!

marc_o
13 juni 2007, 22:10
Hey,

surfte laatst (zoals zovaak) eens over de site van Music Store en Thomann heen. Nu zag ik dat de Orange kabinetten (4x12 en 2x12 iig) VET duurder zijn geworden, eerst kreeg je een orange 4x12 voor +/- 800 euro en een 2x12 voor +/- 630 euro. Nu zag ik: orange 4x12 999 euro!!!!! en 2x12 749!!!!

nu wist ik al dat orange veel geld uit hun naam slaat, maar dit is helemaal belachelijk.

weet iemand toevallig inside informatiedat misschien de productie duurder is geworden of weet ik veel wat??

zoniet vind ik het schandalig, kut orange.


Als je het toch kutorange vindt, ben je vast niet van plan er eentje te kopen, dus wat kan jou het dan schelen wat die dingen kosten?

Je moest eens weten hoeveel alles is gestegen de laatste 23 jaar dat ik speel en koop....

marc_o
13 juni 2007, 22:12
't Ontgaat mij ff helemaal, bijvoorbeeld; 'n buizenversterker is 'n buizenversterker maar 'n nieuwe Epiphone Valve Junior kost 130-160 euro en 'n 2e hands Dumble of Trainwreck meer dan $ 10.000...

























:D

Dat moet een foutje zijn, nieuw is altijd duurder dan 2e hands.....je moet niet zoveel op HC lezen kereltje!
:hippie:

Chris Winsemius
13 juni 2007, 22:51
Dat moet een foutje zijn, nieuw is altijd duurder dan 2e hands.....je moet niet zoveel op HC lezen kereltje!
:hippie:

Ha ha!

(10 tekens)

Hallie
13 juni 2007, 23:05
btw, de tiny terror head ziet er aantrekkelijk uit, voor dat prijsje. maar als je dat cabinet erbij moet kopen denk ik bij een 15 watter... :dontgeti: :???:

dan is een Vox of fender o i d dergelijks toch veel aantrekkelijker?

Hallie
13 juni 2007, 23:06
[QUOTE=guitarnijboer


Oh wacht, ik begrijp het al: Dit is natuurlijk weer zo'n product wat door elfjes en kabouters geheel met de hand vervaardigd is in het donkere bos van klaas Vaak waar het gebruikte multiplex is ingestraald door Hans Kazan en de kast niet gevuld wordt met lucht maar door een scheet van Paulus de Boskabouter die, om deze opdracht uit te kunnen voeren, uitsluitend nog bruine bonen eet en daarmee de reincarnatie van de integere brownsound completeerd.
[/QUOTE]

hahahaha 8-) :D

echt grappig!! :)

Gibsonman
13 juni 2007, 23:18
Leuke topic! Appels met peren vergelijken noem je dat volgens mij. Orange cab's klinken denk ik wel stukken beter dan die door chinese kinderhandjes in elkaar geflansde waaibomenhouten voddebalen van Benton. Correct me if I'm wrong..... :gitarist:

Debaser
13 juni 2007, 23:30
Leuke topic! Appels met peren vergelijken noem je dat volgens mij. Orange cab's klinken denk ik wel stukken beter dan die door chinese kinderhandjes in elkaar geflansde waaibomenhouten voddebalen van Benton. Correct me if I'm wrong.....

Ooit een op een getest ?
Ik hoop dat je ongelijk hebt.

stel je koopt die benton heb je de v30's, kan je altijd voor veel minder dan 550 een cab laten bouwen.

Gibsonman
14 juni 2007, 00:00
Om eerlijk te zijn: die HB heb ik niet gehoord. Maar ik heb wel bijvoorbeeld wel een Mesa cab (met V30's) vergeleken met een H&K (met V30's). H&K is toch best een gewaardeerd merk maar die Mesa kast klonk gewoon veel beter. (maar die is jammer genoeg ook veel duurder). Ik heb foto's gezien van de insides van HB op dit forum en het ziet er uit als een transportkrat voor aardappelen of zo. Het zou me echt verbazen als daar een knap geluid uit zou komen vooral als je hem harder zet. Volgens mij explodeert ie dan (lol)
Ik ben trouwens meer een greenback-fan.........

Tristan
14 juni 2007, 00:10
Volgens mij zijn die Hughes & Kettner kasten gewoon ruk hoor, er heeft ooit zo'n vergelijk met allemaal audiosamples hier op het forum gestaan en dan waren die H&K kasten veruit het slechtst...

De Orange kasten heb ik ook al eens gehoord, tsja, leuk hoor, als je van een geluid houdt dat bijna de kast niet uitkomt...

Volgens mij zijn die Framus kasten 100 keer beter en een stuk goedkoper, die Orange kasten zijn in ieder geval zeker niet beter dan de Bogner kasten...

faasie
14 juni 2007, 00:16
Iemand een idee waar die vergelijking staat, ben wel benieuwd :D.

Tristan
14 juni 2007, 00:23
Ik weet het niet meer man, misschien kan je hem vinden met de zoekfunctie, bij Moderne Versterkers en onder cabtest ofzo...

guitarnijboer
14 juni 2007, 00:39
Waaiboom of geen waaiboom: Voor 199 Euro koop je een benton kast met 2 V30's

Voor 749,- koop je een orange kast met 2 V30's...

De gebruikte speakers zijn dus het zelfde!

Het verschil van 550,- Euro kan toch niet alleen opgaan aan een kast van betere kwaliteit? Dat is natuurlijk gewoon onzin! Je betaald vaar de naam, het excusieve, het circus er om heen.

De vergelijking met Dumble die Chris maakt gaat ook niet op. Die prijs heeft meer te maken met verzamelwaarde en zeldzaamheid dan dat de geluidskwaliteit nu daadwerkelijk 10.000,- Euro beter is dan een of andere versterker van ENGL, Mesa, Fender etc.

Een stoel van Mondriaan is immers ook vele malen duurder dan een stoel van de IKEA, maar zit beslist niet vele malen beter. Mensen kopen die stoelen om een andere reden dan het geweldige comfort en zo werkt het ook met veel andere zaken waaronder gitaren en versterkers....

vulvasonic
14 juni 2007, 00:58
Kom op jongens. Het gaat hier om Orange!
Die zijn dik, zwaar en oranje. Ze hebben een bruinig doekie en een nostalgisch logo. Het is dat ik het geld niet te besteden heb, anders had ik er meteen vier gekocht.

Of dacht je echt dat het om het geluid ging?
Alsof Jan Lul in café De Dikke Tamp op de Kerkstraat van St.Likkammekut dat hoort...... :chicken:

Chris Winsemius
14 juni 2007, 00:59
Waaiboom of geen waaiboom: Voor 199 Euro koop je een benton kast met 2 V30's

Voor 749,- koop je een orange kast met 2 V30's...

De gebruikte speakers zijn dus het zelfde!

Het verschil van 550,- Euro kan toch niet alleen opgaan aan een kast van betere kwaliteit? Dat is natuurlijk gewoon onzin! Je betaald vaar de naam, het excusieve, het circus er om heen.

De vergelijking met Dumble die Chris maakt gaat ook niet op. Die prijs heeft meer te maken met verzamelwaarde en zeldzaamheid dan dat de geluidskwaliteit nu daadwerkelijk 10.000,- Euro beter is dan een of andere versterker van ENGL, Mesa, Fender etc.

Een stoel van Mondriaan is immers ook vele malen duurder dan een stoel van de IKEA, maar zit beslist niet vele malen beter. Mensen kopen die stoelen om een andere reden dan het geweldige comfort en zo werkt het ook met veel andere zaken waaronder gitaren en versterkers....

Ik heb het gewoon even extreem uit alle proporties getrokken :) en ik denk dat wat andere posters dat begrepen.

Anyway: verschil ligt in produktiekosten (voorbeeldje: 1 man-uur in China is 60 x goedkoper dan precies hetzelfde werk in Nederland), marketingkosten (nihil/nop vs. redelijk/behoorlijk) en vervoer/import (1x vs. 2x) en daarnaast nog 'n beetje voor de merknaam.

Tristan
14 juni 2007, 01:28
Kom op jongens. Het gaat hier om Orange!
Die zijn dik, zwaar en oranje. Ze hebben een bruinig doekie en een nostalgisch logo. Het is dat ik het geld niet te besteden heb, anders had ik er meteen vier gekocht.

Of dacht je echt dat het om het geluid ging?
Alsof Jan Lul in café De Dikke Tamp op de Kerkstraat van St.Likkammekut dat hoort...... :chicken:

Nee, maar jij wel, tenminste, ik mag het hopen, die Orange kasten klinken waardeloos...
Misschien dat het wel leuk klinkt bij een Orange amp, maar het klinkt zo dicht, je wil het niet weten...
Waarschijnlijk omdat Vintage 30's helemaal niet geschikt zijn voor Orange amps, veel te schel, hebben ze zo'n dicht klinkende kast gemaakt zodat het nog een beetje ergens op lijkt en ze toch goedkope speakers in plaats van dure G12H's of G12M's kunnen gebruiken ofzo, tenminste, zoiets denk ik...

Bins
14 juni 2007, 01:59
Volgens mij zijn die Hughes & Kettner kasten gewoon ruk hoor, er heeft ooit zo'n vergelijk met allemaal audiosamples hier op het forum gestaan en dan waren die H&K kasten veruit het slechtst...



Tjsa.. samples op een forum... Ik ben nu al aan mn 2e H&K cab, en Ik vind ze iig niet verkeerd.
Maar goed... Internet > Real life ervaring.

Gibsonman
14 juni 2007, 09:19
Begrijp me niet verkeerd want die H&K's klinken prima. En natuurlijk betaal je voor de naam maar die naam is dan wel gekoppeld aan een (goede) reputatie.
Je zou die Benton cab met een Behringer cab moeten vergelijken en niet met een Orange of een Bogner want die zitten gewoon in een heel andere league. Je gaat toch ook niet een Porsche vergelijken met een Lada omdat ze allebei Michelin banden hebben of zo?? Ik zou ook graag geloven dat die benton's goed waren maar het lijkt me sterk .....

Pepe
14 juni 2007, 09:42
Wat zou je je druk maken over wat iets kost -filosofisch gezien- als je daar toch niks aan kan doen. Tis een zelfregulerende markt. Orange gaat zich in het topsegment profileren en als ze een leemte achterlaten dan gaat iemand anders daar wel weer inzitten. Als Orange te duur wordt dan verkopen ze niks en als dan alles uit China gaat komen is dat mooi of juist kut, naargelang kwaliteit en snobisme.

robostrat
14 juni 2007, 10:07
Je gaat toch ook niet een Porsche vergelijken met een Lada omdat ze allebei Michelin banden hebben of zo??

mmm, als er nou een porsche motor in de lada zou zitten ;)
however, ik wil die HB wel hebben voor die centen
zoals eerder vermeld kan je als het echt helemaal niet klinkt een nieuwe kast (laten) maken ofwel de de kast aanpassen ( lijkt mij ook een mogelijkheid )

marc_o
14 juni 2007, 10:09
Nee, maar jij wel, tenminste, ik mag het hopen, die Orange kasten klinken waardeloos...
Misschien dat het wel leuk klinkt bij een Orange amp, maar het klinkt zo dicht, je wil het niet weten...
Waarschijnlijk omdat Vintage 30's helemaal niet geschikt zijn voor Orange amps, veel te schel, hebben ze zo'n dicht klinkende kast gemaakt zodat het nog een beetje ergens op lijkt en ze toch goedkope speakers in plaats van dure G12H's of G12M's kunnen gebruiken ofzo, tenminste, zoiets denk ik...


Nou, dat ben ik gedeeltelijk met je eens. versterkers die redelijk schel klinken, kunnen opeens prachtig opbloeien met een Orange cabinet en blijken opeens te beschikken over ballen als kokosnoten, affijn, het blijft toch maar een spel met vele vele luisteraars, en een ieder zoekt weer wat anders in z'n sound.
Het is echter wel waar wat je zegt, de sound komt moeilijk uit de kast lijkt het wel.

Unicron
14 juni 2007, 11:45
Wordt de V30 ook nog steeds in Engeland gemaakt, of alleen in China? In het eerste geval zijn het wellicht niet dezelfde V30's in de beide boxen...

Dude
14 juni 2007, 11:53
Of dacht je echt dat het om het geluid ging?
Alsof Jan Lul in café De Dikke Tamp op de Kerkstraat van St.Likkammekut dat hoort...... :chicken:


http://f.screensavers.com/migration/ss/mario_215.gif

Chris Winsemius
14 juni 2007, 11:53
Wordt de V30 ook nog steeds in Engeland gemaakt, of alleen in China? In het eerste geval zijn het wellicht niet dezelfde V30's in de beide boxen...

V30s ip. in China MAAR als je als bouwer er 'n paar honderd op jaarbasis afneemt kun je Celestions ook op eigen specs laten bouwen, ik weet alléén niet of dat dan engels of chinees is.

Anders even kijken of hier 'n Orange-bezitter is die z'n kast even wil openschroeven.

Tristan
14 juni 2007, 14:08
Nou, dat ben ik gedeeltelijk met je eens. versterkers die redelijk schel klinken, kunnen opeens prachtig opbloeien met een Orange cabinet en blijken opeens te beschikken over ballen als kokosnoten, affijn, het blijft toch maar een spel met vele vele luisteraars, en een ieder zoekt weer wat anders in z'n sound.
Het is echter wel waar wat je zegt, de sound komt moeilijk uit de kast lijkt het wel.

Ik denk ook dat die Orange kasten beter werken bij redelijk fel gevoicede amps, aan de andere kant denk ik dat een goede cab met G12M's of G12H's het dan nog een stuk beter zal doen...
Het karakter van een Vintage 30 is in principe toch redelijk agressief in het midhoog, dan moet je, zoals Orange doet, wel een hele stijve kast maken om dat te compenseren, ik ben zelf geen liefhebber van dit concept...
Nadeel ervan is denk ik dat je een cab hebt die met een behoorlijk aantal amps niet super zal klinken...
Bogner kasten klinken vet met mooi laag maar klinken ook open zonder schel te zijn, daar zitten ook Vintage 30's in, maar ik denk dat deze kasten wel wat veelzijdiger zijn, voor de prijs hoef je tegenwoordig kennelijk niet te laten...

Trouwens inderdaad wel een vreemd verhaal, er zijn Vintage 30's van 60 watt, van 70 watt en daarnaast zijn er volgens mij nog wel meer verschillen onderling te ontdekken...