PDA

View Full Version : randall 50 tc Vs. Peavey Valveking



Me_bigboy
13 juni 2007, 15:14
hallo,

Binnenkort is het weer vakantie (juij) en zijn de examens voorbij (nog eens juij) en dan wil ik mij een nieuwe amp aanschaffen. Ik heb twee kandidaten gevonden. De Peavey valveking 2*12 of 1*12 en de Randall 50 tc.

Binnenkort doe ik ook men intrede in een trash/death metal bandje waarvan de andere gistarist op een randall 100W transistor speelt met een 4*12 cab.

Hier mijn vragen:
-welke amp is het beste kwa kwaliteit en zou aan mijn eisen voldoen(randall 50 tc is moeilijk om te testen in belgië)?
-kan zo een combo het wel aan tegen een 4*12 cab?

Nu gebruik ik een line6 Uber metal pedaal als distortion(mss dat ik die met de nieuwe amp nog gebruik) En ik heb een Maverick choas 1 met EMG 81 in de brug en EMG 60 in de neck.

jorrit
13 juni 2007, 15:18
ik ken de randall niet, maar de peavey wel. Ik denk dat voor een deathmetal band hij te weinig laag heeft. trash zou mss nog kunnen hang van je smaak af. Ik vind de valveking een veelzeidig beesie alleen hij mist een lekker aanwezig strak laag

Me_bigboy
13 juni 2007, 15:26
dat strak laag is net hetgene dat ik zoek...
Andere aanbevelingen buiten de randall?

dr.distortion
13 juni 2007, 16:01
Als je echt de death metal in gaat, zou ik het toch meer in de 4x12" hoek zoeken, een lekker dreunend laag is wat je dan toch nodig zult hebben. Iig zou ik het niet bij een combo gaan zoeken, maar bij een top+cab.

Kim Wilson
13 juni 2007, 16:05
En een dikke +1. Metal speel je het liefst op een (half-)stack, of het moet een Peavey 5105 of 6505 zijn...

JorikDekkers
13 juni 2007, 16:08
Kijk dan ook eens naar een Randall G2 head met bijpassende 4x12
120 watt transistor, niet heel duur en perfect voor metal. Plus genoeg laag om de basgitaar totaal weg te drukken mocht je dat willen 8-)

o, tegenwoordig is er trouwens ook al een G3 maar die ken ik niet

Me_bigboy
13 juni 2007, 16:20
eerlijk gezegt vindt ik een buizensound veel mooier, voller. En ook zou de versterker thuis nog moeten gebruikt worden.
en die randall 50 tc met een 2*12 of 4*12 eronder, zou dat een oplossing kunnen zijn?

dr.distortion
13 juni 2007, 16:40
Die Randall is ook als top verkrijgbaar: de RG50TH als ik me niet vergis. Randall heeft meer metal-voicing en kost rond de 600 euro dacht ik.

Me_bigboy
13 juni 2007, 16:48
zou misschien wel een optie kunnen zijn. Had ik al wat research voor gedaan maar kan in België niet snel een winkel vinden die hem heeft, dus als ik die wil moet ik hem kopen in duitsland zonder dat ik hem getest heb...

rutger0
13 juni 2007, 17:11
Is een ENGL thunder head niet een goede optie?

Me_bigboy
13 juni 2007, 18:17
dan zit ik met een probleem met het budget;) rond de 500-600 euro.(had ik eerder moeten vermelden, mijn fout)

Na een korte brainstorming is randall transistor head + cab misschien wel iets.

Maar welke? de RH (G2 of G3) serie of RDX serie?Zijn er grote verschillen?

Gibsonman
14 juni 2007, 09:36
Ik heb eens zo'n Valve King gebropeerd en ik vond het ect helemaal niks. Ik zou ze zowieso eens gaan vergelijken. Randall maakt wel goeie transistor bakken die lekker zijn voor zware metal. Maar er gaat niet boven een mooie buizenbak. Misschien nog even sparen??

Me_bigboy
14 juni 2007, 13:00
dat geld is het probleem niet maar ik zet er een budget op om toch niet te veel aan uit te geven. maximum is rond de 600-700 euro voor cab en head.Maar dan ook echt het maximum.

Voor in de band is het dus het beste om een 4*12 Cab + head te kopen.
Nu is mijn oog gevallen op de RH100 G2 van randall. Maar ik heb tot nu toe schrik dat die niet "vol" genoeg zou klinken (volgende week ga ik hem testen normaal gezien)

Maar zijn er nog goede aanbevelingen rond die prijsklasse?

Me_bigboy
21 juli 2007, 02:22
mijn zoektocht staat nu al wat verder, ik heb de randall RH300 G3 getest en de peavey valveking 212.


-peavey: Mooi clean, zowel vol als sprankelend! Dus heel goede basis voor pedalen en dergelijke. Deze heeft ook een hele mooie spreiding door de 2 speakers ipv 1. Maar er viel me wel iets op: als ik het distortion kanaal aanzette wou die gewoon niet oversturen:s, gain vol open, boost aan, dan ging ie een klein beetje oversturen maar totaal niet ver genoeg. Het leek meer op clean met een randje en klonk HEEL modderig, snapte niet hoe dit kwam. (volume stond op 1/2)


-randall: hele goede en strakke sound, klinkt ietsje voller dan de G2 serie maar de clean viel dan tegen na de valveking te horen, het miste wat sprankelend hoog.

Ik denk dat die valveking defect was, heb het niet kunnen vragen want de verkoper kwam na 5 minuten al afgelopen met: wanneer zou je die versterker willen aanschaffen? en hoe vond je hem?(en nam de gitaar van me af:s) dan heb ik iets van, "ja dag"



Weet er iemand wat er zou kunnen misgegaan zijn bij die peavey?

CasB
21 juli 2007, 09:22
Hmmz, da's best vreemd. Mijn Valveking scheurt anders hard genoeg, dat is echt niet clean met een randje te noemen :P

Izegrim
21 juli 2007, 09:40
Ik heb de Randall RG50TC gehad (combo) en vond het altijd wel een lekkere versterker. Hij is wat minder geschikt voor snoeiharde en omlaaggestemde metal omdat de constructie daar gewoon niet ideaal voor is, maar dat zul je met elke open / half-open back combo last van hebben. Ik heb er ook nog een tijdje met een ENGL Standart 4x12 kast mee gespeeld en dan is het toch wel een beest! Maar goed, ik overgestapt naar de Fireball (upgrade betreft vermogen maar dat is onmerkbaar van 50W->60W en downgrade van 2 naar 1 kanaal) en dat is toch wel specifieker een metalamp. De RG50TC is een hardrockversterker in hart en nieren met capaciteiten voor smeuïge blues of oldskool metal.

Mijn persoonlijke advies is om voor een RH100/RH150 G2 head te gaan met een cab. Dat is metal tot-en-met. Fuck clean man, wat heb je daar nou aan? :D